صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

مربی بدنساز به نکونام: پولم را ندهند برنمی‌گردم

بدنسازی بدون سسما؛ مگر می‌شود؟!

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
استقلال چگونه در غیاب مربی بدنساز، تمرینات بدنی خود پیش از شروع نیم‌فصل دوم را برنامه‌ریزی کند؟ این سؤالی است که با غیبت دوباره یوسو سسما در اولین روز تمرین استقلال به یک معمای جدی تبدیل شده است. پیش از شروع فصل نیز همین اتفاقات رخ داد و زمان قابل توجهی تمرینات استقلال در غیاب مربی بدنسازی که جواد نکونام اعتقاد ویژه‌ای به آن داشت، برگزار شد. در آن ایام جواد نکونام هر چه از مدیران باشگاه استقلال درخواست کرد اقدامات لازم برای حضور مربی اسپانیایی در تهران انجام شود، کاری از سوی باشگاه انجام نشد و در نتیجه سرمربی استقلال ناچار شد از طریق فضای مجازی با مربی اسپانیایی در تماس باشد و تمرینات را با این روش از مربی خود بگیرد و به بازیکنان انتقال دهد.
شاید از نگاه برخی این شکل ارتباط میان سرمربی استقلال و مربی بدنساز در شرایط به وجود آمده انتخاب خوبی باشد اما فقدان یک مربی بدنساز درحالی که نیاز است به طور مستمر با بازیکنان در ارتباط باشد، کار آماده‌سازی بدنی بازیکنان را دچار اختلال خواهد کرد، کما اینکه در تمرینات پیش‌فصل شاهد بودیم که سرمربی استقلال و همکارانش با دشواری بسیاری این قبیل تمرینات را به بازیکنان انتقال دادند تا سسما سرانجام در نزدیکی‌های شروع لیگ برتر سر برسد و تمرینات را خودش زیر نظر بگیرد.
البته سسما هیچ گاه در ایامی که در ایران بود نتوانست روی نیمکت استقلال بنشید و به دلیل اینکه قراردادش ثبت نشد تا پایان نیم‌فصل از حضور روی نیمکت آبی‌ها محروم بود که این موضوع باعث ناراحتی شدید این مربی شد.
سسما به حدی از این اتفاق ناراحت بود که قبل از ترک ایران در صحبت مختصری که با سرمربی استقلال داشت به او تأکید کرد تا زمانی که وضعیت به همین منوال باشد حاضر به بازگشت نیست. مربی اسپانیایی با دلخوری بسیاری قبل از اینکه ایران را به مقصد کشورش ترک کند به سرمربی استقلال تأکید کرد که در این ایام که در ایران حضور داشته نه کارت بازی برایش صادر شده و نه اینکه مدیران باشگاه استقلال در مواجهه با دستمزد او خوش قول بودند و به همین دلیل تا حل این مشکلات راضی به بازگشت نیست. این موضوع را جواد نکونام به اطلاع مدیران باشگاه استقلال رسانده و درحالی که امروز قرار است اولین روز تمرین استقلال برای نیم‌فصل دوم شروع شود، خبری از سسما نشده است.
اگر قرار بود سسما بموقع به ایران بیاید، قطعاً باید تا روز گذشته خود را می‌رساند اما اطلاعات تازه از این مربی نشان می‌دهد که پای حرفش ایستاده و راضی به بازگشت نیست.
غیبت سسما این سؤال را به وجود آورده که به راستی چه طور به یک مربی که نقشی کلیدی در آماده‌سازی تیم دارد اجازه داده می‌شود با دلخوری تمرینات را ترک کند و به ایران بازنگردد؟ به راستی برای باشگاه استقلال تأمین بودجه برای پرداخت دستمزد سسما این اندازه دشوار است که تا‌کنون اقدامی در این راستا انجام نشده است؟
باشگاه سپاهان تا‌کنون هر چه بازیکن خواسته خریده و توانسته به هر ترتیبی همه ارکان خود را حفظ کند اما باشگاه استقلال در عمل قادر به حفظ یکی از مهم‌ترین دستیاران نکونام نیست و به سادگی اجازه داده این مربی در چنین برهه حساسی که تیم نیاز صددرصد به مربی بدنساز دارد، ایران را ترک کند و راهی کشورش شود.
هرچند که جواد نکونام در چنین شرایطی موفق شد استقلال را سرپا نگه دارد و با صدرنشینی نیم‌فصل اول را به پایان رساند اما در نیم‌فصل دوم به قول خود آقای سرمربی مقابل دروازه‌ها اژدها خوابیده و به دست آوردن امتیاز بسیار سخت و دشوار خواهد شد و امتیاز‌گیری هرگز ساده نیست و استقلال نیاز به یک تیم آماده و روی فرم دارد تا به خوبی پنجه در پنجه رقبا بگذارد.
سپاهان با توپ پر نیم‌فصل دوم را آغاز خواهد کرد. از پرسپولیس هم نباید غافل شد. آنها احتمالاً با برانکو دوباره مدعی خواهند شد و در این میان اگر استقلال به این دلایل پیش پا افتاده جام را از دست بدهد، هواداران هرگز مقصران را نخواهند بخشید.

جستجو
آرشیو تاریخی