بخشی: برای من شهبازی‌فر در حد عابدزاده بود

برانکو می‌تواند قهرمانی‌های گذشته را تکرار کند

نجم‌الدین بخشی مدافع میانی سابق پرسپولیس که در دهه 70 در پرسپولیس بازی می‌کرد در رابطه با شرایط این فصل پرسپولیس و تغییر و تحولاتی که در نیمکت پرسپولیس به وجود آمده نقطه نظرات خودش را مطرح ساخت.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
در رابطه با تغییراتی که در پرسپولیس به وجود آمده چه صحبتی دارید؟
درست است که یحیی فصل قبل پرسپولیس را قهرمان کرد و خیلی هم برای این تیم در این مدت زحمت کشید اما به هر حال در این فصل پرسپولیس شش مساوی کسب کرد که من فکر می‌کنم به نسبت 15 بازی انجام شده نمی‌تواند چندان جالب توجه باشد. درست است که پرسپولیس در رده سوم قرار دارد و با تیم اول جدول فقط دو امتیاز فاصله دارد اما به هر حال تیم اول ایران است و هوادارانش هم همیشه به قهرمانی و برد عادت کرده‌اند، به همین دلیل مشخص است که آنها شش مساوی در یک فصل را برنمی‌تابند. از این رو فکر می‌کنم با همه زحمتی که یحیی برای تیم کشید و در شرایطی که خود او هم به دلایل شخصی تمایلی برای حضور در پرسپولیس نداشت، حضور یک مربی جدید حتماً می‌تواند یک شوک جدی باشد و نیروی خوب و جدیدی به تیم تزریق کند.
بحث برانکو به عنوان جدی‌ترین گزینه مطرح است، به نظرتان او می‌تواند موفقیت‌های قبلی‌اش را در پرسپولیس تکرار کند؟
برانکو بهترین گزینه برای پرسپولیس است چون ایشان به شرایط سرخپوشان به خوبی آشنایی دارند و خوب می‌دانند که چگونه تیم را در مسیر موفقیت و قهرمانی‌های مجدد قرار دهند، از این رو امیدوارم برانکو به پرسپولیس باید تا روزهای خوب این مربی بار دیگر برای هواداران تکرار شود؛ مربی‌ای که خاطرات خوب و به یادماندنی او در ذهن هواداران پرسپولیس باقی مانده و هیچ‌گاه از اذهان پاک نمی‌شود.
*حالا اگر به هر دلیلی برانکو به ایران نیاید چه مربی‌ای را برای پرسپولیس بهترین می‌دانید؟
من فکر می‌کنم هم پرسپولیس و هم برانکو یک‌جورهایی به وجود هم عادت کرده‌اند و حتماً مربی‌ای که در بالاترین درصد مقبول هوادار است، بازهم گزینه اولش حضور در پرسپولیس خواهد بود، به همین دلیل همه پرسپولیسی‌ها دوست دارند برانکو به پرسپولیس بیاید و من حداقل فعلاً دوست ندارم به گزینه دیگری جز برانکو فکر کنم.
در رابطه با زمان حضور خودتان در پرسپولیس صحبت کنید؟
من از سال 1372 تا 1374 در پرسپولیس در کنار مدافعان بزرگی مانند محمد پنجعلی بازی کردم. خط دفاعی بسیار قوی‌ای داشتیم که این مسأله ناشی از حضور دروازه‌بان‌های بسیار خوب پشت سر مدافعان هم بود. در آن مقطع ما سه دروازه‌بان بسیار خوب مانند نادر باقری و خوراکچی و کوروش شهبازی‌فر را داشتیم که واقعاً جزو بهترین‌ها بودند. در این بین باتجربه‌ترین دروازه‌بان‌مان کورش شهبازی‌فر بودند که واقعاً خیلی به ما روحیه می‌داد و باور کنید این اغراق نیست که بگویم این دروازه‌بان به دلیل عملکرد خوبی که در تمرینات و بازی‌هایی که به میدان می‌رفت داشت، برای من در حد عابدزاده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی