صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و سه - ۲۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و سه - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ستاره‌ها برای اتحاد تیم ملی پیشقدم شدند

عکس از تو، حمایت از من

امیر اسدی
روزنامه‌نگار

 تا پای جان برای ایران. این شعار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا است که از دو روز دیگر در قطر آغاز می‌شود. نمود این شعار را از چند روز قبل در تیم ملی می‌بینیم. جایی که بازیکنان تیم ملی، از بزرگ گرفته تا کوچک برای یک هدف می‌جنگند و برای‌شان بهترین اتفاق، موفقیت در دوحه است. اگر بخواهیم روی اتفاقات تیم ملی ریزتر شویم، به نکته‌های قابل توجهی می‌رسیم که ارتباط مستقیمی به رفتار بازیکنان باتجربه و قدیمی دارد.
احسان حاجی‌صفی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی باتجربه‌های تیم ملی در مقطع فعلی محسوب می‌شوند. سردار هم که بیاید او هم در این دایره قرار می‌گیرد. این بازیکنان خوب بلدند چطور رفتار کنند تا جوانترها به خودشان بیایند و درک کنند که در چه جایگاهی قرار دارند و چه توجهی به آنها می‌شود. بزرگترهای تیم ملی قصد دارند وانمود کنند که هیچ تفاوتی میان قدیمی‌ترین عضو تیم ملی با جوانترین عضو وجود ندارد و به همین دلیل راهکارهای متفاوتی را برای به وجود آمدن اتحاد تیمی به کار گرفته‌اند. نمونه‌اش را در فضای مجازی و طی روزهای اخیر به وضوح دیده‌ایم. مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و حتی احسان حاجی‌صفی استوری‌هایی منتشر کرده‌اند که در آن تصویری از خودشان دیده نمی‌شود. همیشه اینگونه بوده که بازیکنان تیم ملی تصاویری را به اشتراک می‌گذارند که خودشان هم در آن حضور دارند. با این حال راهکار قدیمی‌ها این بوده تا تصاویر دیگر بازیکنان را استوری کنند. مثلاً مهدی طارمی عکسی از چند بازیکن جوان تیم ملی را استوری کرده و کنار آن نوشته: «تیم» سه قلب هم به رنگ‌های قرمز، سفید و سبز کنار کلمه تیم به چشم می‌خورد. این کار را حاجی‌صفی، انصاری‌فرد و جهانبخش نیز انجام داده‌اند تا نشان بدهند یک تیم متحد هستند و در اردو کسی بالاتر از بقیه نیست.
کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی سه میهمان از راه دور برنامه فوتبال برتر بودند. میهمان‌هایی که با آنها از طریق اسکایپ تماس تصویری برقرار شد و قدیمی‌ها دقایقی درباره حال و هوای اردو و شانس تیم ملی برای موفقیت در دوحه صحبت کردند. در مصاحبه این سه بازیکن اما مدام درباره اتحاد صحبت شد و اینکه از جوانترین بازیکن تا قدیمی‌ترین، همه یک هدف دارند و آن هم موفقیت و حضوری موفق در رقابت‌ها است. آنها در تمام این دقایق، چندین بار تکرار کردند که به نمایندگی از سایر بازیکنان در این برنامه حضور دارند و صحبت‌های‌شان، صحبت‌های همه بازیکنان است. حتی مهدی طارمی از مسئولان برنامه فوتبال برتر خواست تا به قطر بروند و در محفلی دوستانه با بقیه بازیکنان تیم ملی هم صحبت کنند. اتفاقی که نشان می‌دهد حتی ستاره‌های تیم ملی هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواهند و هر اتفاقی را علاقه‌مندند تا به صورت دسته‌جمعی تجربه کنند.
یک شعار برای تیم ملی تعیین شده تا در رقابت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. تا پای جان برای ایران را اگر کنار اتحاد و همبستگی در تیم ملی بگذاریم، می‌توانیم به اهداف بزرگ نزدیکتر شویم. اهدافی که با کاهش اشتباهات در زمین و عملکرد تاکتیکی خوب می‌تواند حاصل شود و ایران را به نتایجی در خور برساند. اینها مکمل یکدیگر هستند و همدیگر را کامل می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی