صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی

جنجال ساره

محسن وظیفه
روزنامه نگار

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. این مراسم با هماهنگی میان کمیته ملی پارالمپیک و شهرداری تهران برگزار شد که علیرضا زاکانی شهردار تهران، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سایر مسئولان این کمیته و همچنین تعدادی از معاونان وزارت ورزش و جوانان در آن حضور داشتند. در این مراسم مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ‌ترتیب 100، 70 و 50 میلیون تومان در رشته‌های انفرادی پاداش دریافت کردند، همچنین به مدال‌آوران رشته‌های تیمی هم به‌ ترتیب 70 میلیون برای طلا، 50 میلیون برای نقره و 30 میلیون برای برنز اهدا شد که سرمربیان هم هر کدام 30 میلیون دریافت کردند.
کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با 44 طلا، 46 نقره و 41 برنز در رده‌بندی مدالی در جایگاه دوم قرار گرفت و برای نخستین بار این رتبه را به خود اختصاص داد.
این مراسم البته در شرایطی برگزار شد که همه چیز تحت تأثیر مصاحبه تهدیدآمیز ساره جوانمردی قرار گرفت. کسی که کم مصاحبه می‌کند اما این‌بار با اظهارات تند خود بدون اینکه از کسی نام ببرد، مسئولان را تهدید کرد!

تهدید به سبک ساره جوانمردی
صحبت‌های ساره جوانمردی حاشیه بزرگی را به راه انداخت؛ بدون اینکه کسی بداند دلیل ناراحتی او چه بوده؟ کسی که خیلی هم به رسانه‌ها توجه نمی‌کند اما این‌بار برای تهدید برخی از مسئولان مقابل رسانه‌ها قرار گرفت و مسائلی را مطرح کرد که در نوع خود بسیار عجیب بود: «به بازی‌های پاراآسیایی که رفتم، یکسری از مسئولان قول‌هایی دادند که حمایت کنند. من با پسرم شرکت کردم ولی متأسفانه این اتفاقات نمی‌افتد و باید تصمیمات جدیدی بگیرم و شاید به‌طور کامل ورزش را کنار بگذارم، در واقع احتمالاً کنار بگذارم و خداحافظی کنم.»
 این حرف‌های عجیب ساره جوانمردی در حالی مطرح شد که مشخص نیست منظور او از شرایط ویژه چه بوده اما اصرار دارد که این شرایط ویژه را برایش فراهم کنند: «وعده شرایط ویژه به من داده شد، اما عملاً اجرا نمی‌شود و متأسفم چون هدفم فقط اهتزاز پرچم ایران و خوشحال کردن دل ملت است. من به آرزوهای شخصی رسیدم، ولی در شرایط جدید و حضور آوش فکر می‌کردم می‌توانم یک نماد برای سایر مادران باشم که با وجود شرایط سخت در ورزش قهرمانی فعالیت دارند و مدال‌آوری می‌کنند، اما گویا قرار نیست این اتفاق بیفتد و من کنار تمام سختی‌هایی که دارم فکر می‌کنم کارم خیلی سخت‌تر می‌شود و مجبورم از دنیای ورزش خداحافظی کنم.»

واکنش رئیس به خداحافظی جوانمردی: اجازه نمی‌دهم
غفور کارگری در مورد اینکه شرایط برای ساره جوانمردی طبق اظهاراتش مهیا نشد و خبرها حاکی از خداحافظی این ورزشکار است، گفت: «بله بنده با وی صحبت‌ کرده‌ام. جای نگرانی وجود ندارد. جوانمردی در یکی از مسابقات کسب سهمیه حضور ندارد اما در مسابقه اصلی کسب سهمیه حضور دارد. او در شرایط قهرمانی قرار دارد و از ورزشکاران خوب و بنام ما است و اجازه خداحافظی این ورزشکار را نمی‌دهیم.»

4 دوپینگ قطعی نیست
در ادامه رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به ماجرای دوپینگ چهار ورزشکار ایرانی در بازی‌های پاراآسیایی ادامه داد: «چهار دوپینگ قطعی نیست و فعلاً دو دوپینگ قطعی است. زمانی که یک موضوع در حال بررسی است نباید به قطعیت در مورد نتیجه آن صحبت کرد و در زمان مناسب از سوی نهادهای مرتبط  با دوپینگ اطلاع‌رسانی می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی