صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

تمام راه‌های موفقیت به برانکو ختم می‌شود

پروفسور بالتازار!

حامد جیرودی
روزنامه نگار
پرسپولیس با کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی از سمت سرمربیگری این تیم، در معرض یک انتخاب جدید قرار گرفته و محتمل‌ترین گزینه برای هدایت سرخپوشان پایتخت، برانکو ایوانکوویچ است. مربی کرواتی که پیش از این یک دوره از سال 1394 تا 98 روی نیمکت قرمزها می‌نشست و با کسب سه جام قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، کسب یک جام حذفی، سه سوپرجام و رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018، دوران پرافتخاری را در این تیم سپری کرد و معمار پرسپولیس نوین لقب گرفت.
تیمی که پس از او هم به موفقیت‌های خود ادامه داد و توانست به سه قهرمانی دیگر در لیگ برتر، یک جام حذفی و دو سوپرجام با هدایت گل محمدی دست پیدا کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 هم راه پیدا کند.
حالا اما و با درخواست یحیی جدایی، پرسپولیسی‌ها خواهان مربی‌ای هستند که در غیاب او هم شانس ادامه این مسیر و کسب قهرمانی‌های دوباره را داشته باشد و به نظر می‌رسد این گزینه کسی جز برانکو نمی‌تواند باشد.
البته اگر پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار نداشت، مسئولان این تیم می‌توانستند دنبال یک گزینه خارجی جدید باشند که نیم‌فصل با فضای کار در پرسپولیس و بازیکنان این تیم آشنا شود و برای فصل بعد تیم مدعی خود را بسازد اما حالا سرخ‌ها تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و شانس زیادی دارند تا در لیگ بیست و سوم هم قهرمانی خود را تکرار کنند.
آنها برای رسیدن به این هدف، به نیروی محرکی نیاز دارند که شوک خوبی به این تیم بدهد، با بازیکنان این تیم آشنا باشد و سریع با تیم هماهنگ شود. قرمزها مربی‌ای باید داشته باشند که هواداران به او زمان بدهند، بازیکنان به او اعتماد داشته باشند و از او امربری داشته باشند. همه این خصوصیات در برانکو وجود دارد. پروفسور بلافاصله با ورود خود اکثر بازیکنان را می‌شناسد و آنها هم انگیزه زیادی خواهند داشت تا خود را به او نشان بدهند.
چون خیلی از آنها می‌دانند که برانکو مربی است که اگر انتخاب‌های خود را انجام دهد، در ادامه سخت ترکیبش را تغییر می‌دهد و برای همین نهایت تلاش خود را می‌کنند تا خود را به او ثابت کنند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که شاید برخی بر این باور باشند که برانکوی 69 ساله از انگیزه کافی برای موفقیت دوباره در پرسپولیس برخوردار نباشد و در بازگشت دوباره به این تیم ناکام باشد اما این فقط یک فرضیه است و دیکته نانوشته غلط ندارد. ضمن اینکه این بازگشت‌ها در گذشته هم موفقیت‌آمیز بوده است. خود برانکو زمانی که به تیم ملی ایران بازگشت، موفق بود و با این تیم به جام جهانی 2006 آلمان راه یافت.
حتی گل‌محمدی هم در بازگشت دوباره‌اش به پرسپولیس، توانست 6 جام با این تیم کسب کند و حالا هم شاید زمانی برای درخشش دوباره برانکو باشد؛ پروفسوری که ثابت کرده مربی کاربلدی است و می‌تواند مانند پروفسور بالتازار، پرسپولیس را از نو بسازد!
 

جستجو
آرشیو تاریخی