صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و دو - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

بی‌رحم مثل خاتونِ زخمی!

5 گل تقدیم به ملیکا

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار
در یک دیدار جذاب و پرگل، خاتون بم در غیاب دو ستاره خود زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی موفق شد بردی 5 گله را مقابل ملوان بندرانزلی جشن بگیرد و این برد را به مرحوم ملیکا محمدی تقدیم کرد. آخرین دیدار هفته هفتم لیگ بعد از 14 روز تعطیلی به‌ واسطه درگذشت ناگهانی ملیکا محمدی دیروز برگزار شد؛ آن‌هم در حالی‌که خاتون بم در حضور تنها 13 بازیکن در فهرست خود در خانه پذیرای ملوان بندرانزلی بود.
دو تیم با انگیزه برداشتن گامی بلند در مسیر قهرمانی فصل جاری پا به میدان مسابقه در ورزشگاه فجر بم با قضاوت سحر بی‌باک گذاشتند و پیش از شروع مسابقه، مراسم ویژه یادبود ملیکا محمدی برگزار شد و همبازیان او در خاتون بم، برای اولین‌بار بعد از فوت او وارد مستطیل سبز شدند.
آنها میدان را از همان ابتدا در اختیار گرفتند و در نقطه مقابل سفیدپوشان ملوان چشم به ضدحملات دوختند. با از دست دادن چند فرصت گلزنی بازیکنان خاتون، روی یک ضدحمله ملوانی‌ها در موقعیتی مشکوک به آفساید توسط شبنم بهشت به گل رسیدند که بعد از مشورت داور با کمک او، این گل مردود اعلام شد تا نتیجه مسابقه با تساوی بدون گل دنبال شود.
شاگردان مرضیه جعفری حملات خود را برای رسیدن به گل ادامه دادند تا سرانجام زهرا قنبری توانست گل اول مسابقه را به سود بم به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی او، بمی‌ها فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل‌های بیشتر داشتند اما فرصت‌‌ها را یکی بعد از دیگری از دست دادند تا نیمه اول با برتری یک‌گله خاتون به پایان برسد.
میزبان با وجود برتری یک‌گله، به حملاتش در نیمه دوم ادامه داد و توانست با وجود فقدان 3 ستاره کلیدی خود، عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای بگذارد، به‌طوری‌که نمایش تهاجمی شاگردان جعفری باعث شد تا اختلاف دو تیم در نیمه دوم به 5 گل افزایش پیدا کند!
مونا حمودی زننده گل دوم خاتون بود و نگین زندی توانست اختلاف را به 3 گل برساند. بعد از گلزنی زندی، زهرا قنبری با یک شوت زیبا توانست روز درخشان خود را تکمیل کند و گل چهارم تیمش را به‌ثمر برساند. سارا دیدار که به عنوان یار جانشین به ترکیب خاتون اضافه شده بود، روی پاس نگین زندی موفق شد گل پنجم را به‌ثمر برساند تا با نمایش خیره‌کننده شاگردان جعفری در مهم‌ترین بازی نیم‌فصل اول 5- صفر پیروز شوند.
ملوانی‌ها در نیمه دوم صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما درخشش مهدیه مولایی باعث شد تا دروازه خاتون بسته بماند. خاتون با این برد 19 امتیازی شد و به تنهایی با تفاضل 27+ صدرنشین لیگ ماند. شهرداری سیرجان با 16 امتیاز و با تفاضل 17+ در رتبه دوم نامش به چشم می‌خورد و ملوان بندرانزلی هم با 16 امتیاز و تفاضل 2+ در جایگاه سوم حضور دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی