صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

هوادار متمول و یک ادعای دروغین

درویش در راستگویی

امیر اسدی
روزنامه نگار

ماجرای هوادار متمول پرسپولیس را برای اولین بار امیر عابدینی کلید زد. مدیرعامل سابق پرسپولیس در دهه‌های 70 و 80 تابستان امسال مدعی شد که یک هوادار پرسپولیس به این تیم کمک می‌کند و البته در قبال این مسأله در تصمیمات باشگاه هم اثرگذار است. این ادعا خیلی زود توسط رضا درویش تکذیب شد اما بعدها ابعاد تازه‌تری به خود گرفت. خیلی‌ها سراغ این هوادار متمول را گرفتند و البته مدیرعامل پرسپولیس مدعی شد این مباحث مربوط به گذشته است و هوادار متمول در دوران مدیریت او فقط به تیم‌های پایه رسیدگی می‌کند!
بعد از این صحبت‌ها بحث قرارداد علیرضا بیرانوند هم پیش آمد. جایی که گفتند او با 15 میلیارد و 900 میلیون تومان با پرسپولیس تمدید کرده و پیشنهادهای هنگفتی را نیز پس زده. خیلی‌ها بعد از امضای قرارداد بیرانوند با این رقم تأکید داشتند که قطعاً هوادار متمول مبلغی را به عنوان هدیه در اختیار گلر ملی‌پوش قرار داده است.  در این بین مجری برنامه فوتبال این سؤال را پرسید که «آیا کمک‌های مالی این هوادار به صورت زیرمیزی است یا وارد هزینه‌های باشگاه می‌شود؟» که رضا درویش در پاسخ مدعی شد یک ریال از پول‌های آن فرد وارد باشگاه نشده است‌. ماجرایی که البته قربانزاده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی درباره‌اش گفته بود که دریافت پول‌ها بدون اینکه وارد حساب باشگاه شود، تخلف است.
نکته جالب اینکه درویش در بخشی از صحبت‌هایش مدعی شد این مسأله که هوادار متمول، بخشی از رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس را به صورت پنهانی پرداخت می‌کند، صحت ندارد. در ابتدا بحث فقط کمک به تیم‌های پایه بود و هزینه برای زیرساخت‌ها اما رفته رفته به جاهای باریک‌تری رسید. باشگاه‌هایی نظیر سپاهان و استقلال بارها درباره کمک‌های این هوادار متمول به پرسپولیس طعنه زدند و حتی به صورت رسمی در این مورد به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردند.
 درویش که نشان داده اهل مصاحبه هم هست و از صحبت با رسانه‌ها بدش نمی‌آید، بار دیگر و بعد از این طعنه‌ها و شکایت‌ها تأکید کرد که هوادار متمول ریالی به بازیکنان پرسپولیس نداده و این اخبار واقعیت ندارند. ماه‌ها بعد اما مرتضی پورعلی‌گنجی که یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس محسوب می‌شد و البته این فصل آسیب دید، در مصاحبه‌ای مدعی شد که هوادار متمول به چند بازیکن پرسپولیس مبالغی را پرداخت کرده. مدافع سابق تیم ملی حتی از مبالغ مورد نظر هم پرده برداشت و گفت این هوادار به برخی بازیکنان پرسپولیس از یک میلیارد تا 3 میلیارد پول داده.
از قدیم گفته‌اند هر دروغی یک روز برملا می‌شود و هیچ وقت پنهان نمی‌ماند. برای رضا درویش هم این اتفاق رخ داد. او تا همین یک ماه قبل مدام می‌گفت که هوادار متمول پولی به حساب بازیکنان پرسپولیس واریز نکرده اما پورعلی‌گنجی که صاف و ساده است و البته از دروغ هراس دارد، در گفت‌وگوی خود با ایسنا چنین بحثی را تأیید کرد تا ثابت شود پرداختی‌های بسیاری از سوی هوادار پرسپولیسی انجام شده و ادعاهای استقلال و سپاهان بیراه نبوده است. حالا درویش مانده و یک ادعای دروغین و بی‌اساس. فقط ای کاش وقتی مدیرعامل پرسپولیس این ماجرا را تکذیب می‌کرد، حداقل به بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم می‌گفت در این مورد صحبتی انجام ندهند.

جستجو
آرشیو تاریخی