صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

کمیته فنی 10 گزینه جانشینی یحیی را بررسی می‌کند

انتخاب سرمربی پرسپولیس تا آخر هفته

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

با رسمیت یافتن جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس –هر چند تا عصر یکشنبه توافقنامه فسخ قرارداد او آماده نشده بود– حرکت باشگاه پرسپولیس برای یافتن و عقد قرارداد با گزینه جانشین او جدی شد.
بعد از تأکید هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه گزینه جانشینی گل‌محمدی حتماً خارجی خواهد بود و با توجه به کدهایی که حسین خبیری و پیمان حدادی دو عضو هیأت مدیره دادند همه ذهن‌ها به سمت برانکو ایوانکوویچ رفت. در واقع تنها گزینه پرسپولیس بعد از این جلسه فقط و فقط برانکو ایوانکوویچ بود و صحبت‌های مقدماتی درباره جذب این مربی هم مطرح شد.
با این حال مصاحبه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نکات تازه و عجیبی در این خصوص مطرح کرد. درویش به چند نکته مهم در حرف‌هایش اشاره کرد. اینکه باشگاه برای جانشینی یحیی 10 گزینه دارد، یک گروه یا کمیته فنی مسئول بررسی این گزینه‌ها و مذاکره با آنها هستند و البته سرمربی پرسپولیس تا پایان هفته انتخاب خواهد شد.

کمیته فنی کجاست؟
نکته اول اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه این باشگاه به صورت مساوی با همه گزینه‌های جانشینی یحیی مذاکره می‌کند تأکید داشت کمیته فنی مشغول مذاکره با گزینه‌ها هستند.
نکته اینجاست که تاکنون اسمی از کمیته فنی باشگاه پرسپولیس به میان نیامده بود و هیچ‌کس نمی‌داند دقیقاً این کمیته فنی کجاست، چه افرادی عضوش هستند و دقیقاً وظایف‌شان چیست.
پرسپولیس سال‌هاست که کمیته فنی ندارد و مدیریت باشگاه شامل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره امور اینچنینی مثل مذاکره با گزینه‌های مربیگری و پیش بردن مسأله عقد قرارداد را انجام می‌دهند.
در عین حال رضا درویش هیچ‌وقت درباره مشاوران خود هم نکته‌ای را مطرح نکرده بود کما اینکه همه می‌دانند او محمود خوردبین را به عنوان مشاور کنار خود دارد و البته از برخی پیشکسوتان پرسپولیس مشورت می‌گیرد.
با این وجود شاید بهتر باشد درویش مشخص کند کمیته فنی شامل چه کسانی هستند و غیر از دخالت در امر مهمی مثل مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس در چه امور دیگری به او کمک و مشورت می‌دهند.

 10 گزینه از کجا آمد؟
درویش تأکید کرد این باشگاه 10 گزینه خارجی برای جانشینی گل‌محمدی در نظر دارد و مذاکره با آنها آغاز شده است.
درویش در پاسخ به سؤال‌هایی درباره اینکه گزینه‌هایی مثل گابریل کالدرون، الکس نوری و... که در فضای مجازی و رسانه‌ها درباره آن صحبت شده جزو گزینه‌های باشگاه هستند یا نه هیچ صحبتی نکرده و روی این نکته هم تأکید داشته که همه گزینه‌ها جدی هستند و اینطور نیست که فقط برانکو را گزینه جدی بدانیم.
نکته جالب اما اینجاست که در عرض چند ساعت گزینه‌های باشگاه پرسپولیس ده برابر شد چرا که بعد از جلسه عصر روز شنبه هیأت مدیره و حتی تا ساعات پایانی آن روز باشگاه پرسپولیس فقط و فقط به یک گزینه فکر می‌کردند که برانکو ایوانکوویچ بود.
مشخص نیست طی این چند ساعت چطور تعداد گزینه‌های مربیگری پرسپولیس ده برابر شد و مدیران این باشگاه چگونه موفق شدند رزومه و قیمت این گزینه‌ها را استخراج کرده و به این جمع‌بندی برسند که این نفرات هم می‌توانند گزینه باشگاه باشند.
البته به نظر می‌رسد همچنان برانکو گزینه اول و آخر باشگاه پرسپولیس باشد و مطرح شدن ده گزینه برای جانشینی گل‌محمدی بیشتر از این نظر مطرح شده که حواس‌ها کمی از برانکو دور شود و این گزینه هم قیمت را بالا نبرد. نکته دیگر اینکه باشگاه پرسپولیس تعداد گزینه‌ها را بالا برده تا اگر بحث برانکو به جایی نرسید به این نکته اشاره کنند که از ابتدا گزینه‌های دیگری را هم مد نظر داشته‌اند و فقط به یک گزینه فکر نکرده‌اند.

واقعاً تا آخر هفته انتخاب می‌شود؟
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرده سرمربی جدید تا آخر هفته مشخص خواهد شد ولی بعید به نظر می‌رسد باشگاه در این پنج روز 10 گزینه را بررسی کند، در مورد یکی‌شان به نتیجه برسد، مذاکرات را آغاز کند و تا آخر هفته به نتیجه برسد، مگر اینکه همان برانکو فقط گزینه باشد و او تا آخر هفته جواب بدهد.
گفته می‌شود شنبه شب و عصر دیروز ساعت 17 مذاکراتی با برانکو انجام شده اما این مربی درگیر تیم ملی عمان و جام ملت‌های آسیاست و حتی اگر با او توافق شود هم شاید به خاطر شرایط این مربی در تورنمنت مهمی که دارد اعلامی از سوی پرسپولیس صورت نگیرد و اگر این انتخاب رسماً اعلام شود ممکن است با حاشیه‌هایی همراه باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی