صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم

امتیاز در آزادی رویای رقبای استقلال

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار

بعد از جدایی مهدی قایدی و محمد محبی در پایان فصل گذشته بسیاری بر این باور بودند که کار استقلال برای ماندن در جمع مدعیان سخت باشد. اما با جذب بازیکنانی همچون آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو، ایمان سلیمی، سامان تورانیان و حفظ نفراتی مثل سیدحسین حسینی، کوین یامگا، مهدی مهدی پور، محمدحسین مرادمند و ابوالفضل جلالی، آبی‌های پایتخت دست به کار بزرگی زدند و در پایان نیم‌فصل عنوان صدرنشینی را به دست آوردند.

حسینی هر 150 دقیقه
یک گل خورده
22 بازیکن در نیم‌فصل اول لیگ برتر برای استقلال به میدان رفتند که در میان چند بازیکنی که عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند، سید حسین حسینی، دروازه‌بان این تیم یک سر و گردن از بقیه بالاتر بود. مرد شماره یک آبی‌ها که با 15 بازی ثابت و 1350 دقیقه حضور در میدان، آمار بیشترین دقایق بازی را هم به خود اختصاص داده در هشت بازی دروازه‌اش را بسته نگاه داشته و 9 گل هم دریافت کرده است. به عبارتی هر 150 دقیقه یک گل خورده. اما نکته قابل تأمل این که حسینی دو پنالتی را مهار کرده و دو گل خورده‌اش هم توسط همبازیانش وارد دروازه‌اش شده است.

6 بازیکن برای شماره 6
در تیم جواد نکونام فقط 6 بازیکن در تمام بازی‌ها به میدان رفته‌اند. سیدحسین حسینی که در بالا به آمارش اشاره شد، آرش رضاوند، کوین یامگا، مهدی مهدی پور، مهرداد محمدی وآرمان رمضانی که در 15 بازی نیم فصل اول برای شماره شش سابق تیم ملی، استقلال و سرمربی فعلی این تیم بازی کردند.

100 درصد امتیازهای خانگی
استقلال در نیم فصل اول یک رکورد منحصر به فرد را به دست آورد. آبی‌های پایتخت در تمام 7 مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی میزبان بودند به برتری دست پیدا کرده و 21 امتیاز کامل را هم به دست آوردند. البته آنها در شهرآورد تهران با پرسپولیس به تساوی 1-1 رسیدند که البته در آن بازی پرسپولیسی‌ها میزبان بودند.

30 دقیقه طوفانی
اگر با استقلال بازی دارید خیلی نگران 15 دقیقه ابتدایی بازی نباشید چرا که آنها در این زمان مشخص عادت به گلزنی ندارند. اما تیم جواد نکونام در 15 بازی 23 گل زده دارد. یعنی 53/1 گل در هر مسابقه. اما نکته مهم این که آبی‌های تهرانی 14 گل زده‌شان در حد فاصل دقایق 46 تا 75 به دست آمده است. به عبارتی 60 درصد گل‌های زده در این دقایق بوده است. آنها در 15 بازی 9 گل دریافت کرده‌اند. یعنی 6/0 گل برای هر بازی. البته استقلال سه گل از این 9 گل را در 15 دقیقه پایانی دریافت کرده است.

غیبت‌های سامره در تمرین
بعد از اینکه نکونام نتوانست مجوز حضور دوستان رسانه‌ای خود را در باشگاه استقلال بگیرد، به مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرد تا زمانی که با حضور دوستان معتمد رسانه‌ای‌اش در باشگاه استقلال مخالفت شود، او نیز اجازه حضور علی سامره را در تمرینات استقلال نخواهد داد. این اقدام نکونام گرچه با تعجب و شگفتی بسیاری از پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز مواجه و معتقد بودند که سرمربی استقلال نباید چنین رفتاری با یکی از چهره‌های ماندگار این باشگاه انجام می‌داد، اما به هر حال وقتی مجوز آنها صادر شد سامره به تمرین برگشت.
صدور کارت هاشمی‌نسب
مهدی هاشمی‌نسب مربی تیم فوتبال استقلال که به دلیل رعایت قانون سقف بودجه، نمی‌توانست روی نیمکت، استقلال را همراهی کند، پس از همکاری و همدلی صورت گرفته در تیم استقلال جهت کاهش قراردادها، قراردادش در سازمان لیگ ثبت شد تا کارت او برای حضور روی نیمکت استقلال صادر شود.

آشتی‌کنان ناگهانی خطیر و نکونام
علی خطیر و جواد نکونام از ابتدای فصل پس از جدایی سیدحجت کریمی از باشگاه استقلال، مشکلات متعددی داشتند که حل‌نشده باقی مانده بود. در حالی که رسانه‌ها هر روز به اختلافات این دو اشاره می کردند اما ناگهان خبر رسید که با وساطت دبیر با یکدیگر دیدار و برای دقایقی با هم گفت‌وگو کردند.

نحوه بیشترین گل های زده:
ارسال از سمت چپ و پاس در عمق: هر کدام 5 تا، پنالتی: 4 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
ارسال از سمت چپ: 3 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: یک گل
تعداد گل‌های خورده در دقایق اضافی نیمه اول: یک گل
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: یک گل
داوران بازی‌های خانگی:
بیژن حیدری، مهدوی، سلطانی (2)، کاظمی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
حجتی، ماهانی(2)، منصوری، عرب آبادی، عطایی، ایلدروم، داودزاده، قاسمی، مرادی، انتظاری، مغروری، سلطانی

جستجو
آرشیو تاریخی