خبر

هجوم «ساس‌ها» و نگرانی برگزارکنندگان المپیک پاریس
هتل‌داران پاریسی آماده هستند قبل از شروع المپیک اتاق‌ها را از وجود ساس پاک کنند. هتل‌های پاریس در آستانه بازی‌های المپیک که تابستان برگزار می‌شود خود را برابر ساس‌ها مجهز می‌کنند. بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien، نابودگرهای حشرات در پایتخت فرانسه‌ در حال حاضر برای بازرسی اتاق‌ها از سگ‌های موادیاب استفاده می‌کنند. هتل‌داران تمام تلاش خود را می‌کنند تا اتاق‌های‌شان عاری از حشرات باشد. سباستین پیزوکارو رئیس سندیکای هتل‌داران اعلام کرد که هتل‌ها نمی‌خواهند تبلیغات منفی با عکس ساس در سکوی رزرواسیون داشته باشند، بنابراین آنها یک بررسی پیشگیرانه از اتاق‌های خود ترتیب داده‌اند. بر اساس گفته او هجوم اولیه را می‌توان قبل از ورود موج‌های بزرگ گردشگران تشخیص داد. شیوع ساس سال گذشته مردم فرانسه را به شدت نگران کرد. مردم از وجود ساس در قطار، سینما و مکان‌های دیگر گزارش کردند. مقامات اخیراً اعلام کردند که شیوع ساس در فرانسه در سال‌های اخیر درواقع افزایش یافته است. بین سال‌های 2017 تا 2022، حدود 11 درصد از خانواده‌های فرانسوی تحت تأثیر ساس قرار گرفتند.


ادغام فدراسیون‌های سوارکاری و چوگان واقعیت دارد؟
اصغر ناظری، سرپرست فدراسیون چوگان درخصوص ادغام فدراسیون چوگان و سوارکاری اظهار داشت: اینها شایعه است و حقیقت ندارد. فدراسیون فعلی چوگان قدمتی بیش از ٢٠ سال دارد و فدراسیون جهانی این ۲ رشته با هم متفاوت هستند. برخی مسائل نیاز به تفسیر و ارزیابی فنی دارد و چنین چیزی غیر قابل وقوع می‌آید. در تلاشیم که تیم‌های نظامی را افزایش دهیم زیرا این رشته از اول مربوط به نظامی‌ها بوده و یگان‌های نظامی وقتی در زمان جنگ تحمیلی به نقاط مرزی اعزام شدند، این رشته تقریباً به فراموش سپرده شد و اگر تلاش علاقه‌مندان و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری نبود، به طور قطع چوگان در سرزمین مادری به نابودی منجر می‌شد.
وی افزود: در حال حاضر با حمایت علاقه‌مندان واقعی و نیروهای مسلح دوباره چوگان در حال گسترش است. هر قدر که شایعات و مشکلات موجود باشد، اجازه نمی‌دهیم رونق این رشته از بین برود و آن را با بهترین روند در پیش می‌گیریم و به شایعات اعتنایی نمی‌کنیم؛ بالغ بر ٢٠ تیم چوگان در کشور داریم و موفق شدیم تمرکز مسابقات را از تهران خارج کنیم و هفته هفدهم لیگ چوگان را در قزوین برگزار کردیم. هفته هجدهم نیز در منطقه ویژه اقتصادی بم برگزار خواهد شد. برای اولین بار در کرمان این برنامه را داریم که تیم‌ها با اسب‌های خودشان به رقابت بپردازند. سرپرست فدراسیون چوگان با اشاره به دوران سرپرستی خود عنوان کرد: در حال حاضر انتخابات کمیسیون‌ها برگزار شده و مقدمات برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون آماده است. تاریخ پیشنهادی را به وزارت ورزش اعلام کردیم و همه چیز در انتظار دستور وزارت ورزش است تا انتخابات را برگزار کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی