صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

46 روز مانده به آغاز رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا

کارگران مشغول کارند!

مهری رنجبر
روزنامه نگار

46 روز مانده به شروع رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا، فدراسیون در تب و تاب بازسازی سالن آفتاب مجموعه انقلاب است. کارگران مشغول کار شده‌اند تا سالن آفتاب انقلاب دوباره شکل و شمایل آبرومندانه‌ای برای میزبانی از آسیایی‌ها در قهرمانی آسیا بگیرد. مسابقه‌ای که به خاطر امتیاز تعیین کننده‌ای که در رنکینگ جهانی برای سهمیه المپیک 2024 پاریس دارد، ظاهراً با استقبال همه آسیایی‌ها مواجه شده است.

اعلام آمادگی 27 تیم
اهمیت رقابت‌های داخل سالن آسیا به حدی است که حتی هنوز دعوتنامه‌ روی سایت کنفدراسیون آسیا منتشر نشده، بعضی کشورها در تماس با فدراسیون می‌خواستند زودتر تکلیف مشخص شود تا بتوانند کارهای رزرو پرواز را انجام دهند. اما به محض انتشار دعوتنامه روی سایت، 27 تیم اعلام آمادگی کردند.

دو تیم زودتر می‌آیند
آسیایی‌های مشتاق سفر به تهران، فقط اعلام آمادگی نکرده‌اند و دو کشور حتی تاریخ ورودشان به تهران را هم به فدراسیون ایران داده‌اند؛ کره و ژاپن‌. اما انگار کره‌ای‌ها عجله بیشتری دارند و قرار است برای هماهنگی بیشتر دوومیدانی‌کاران‌شان با شرایط آب و هوایی‌، 7 روز زودتر از شروع رقابت‌ها وارد تهران شوند. ژاپن هم دومین تیمی‌ است که به تهران می‌آید. قرار است تیم‌های خارجی در هتل استقلال مستقر شوند اما ملی‌پوشان دوومیدانی ایران در هتل دیگری اسکان دارند.

سالن آفتاب نونوار می‌شود
فدراسیون دوومیدانی با قطعیت میزبانی‌اش در قهرمانی داخل سالن آسیا، برای بازسازی و ترمیم سالن، از تارتان گرفته تا نور و حتی اتاق VIP باید فعالیت کند تا سالن در خور شأن دوومیدانی ایران باشد. مهدی مبینی سرپرست فدراسیون که روزهای شلوغی دارد، می‌گوید: «بازسازی زیرساخت‌ها را ادامه می‌دهیم و طبق برنامه زمانبندی اتاقVIP ‌، سرویس‌های بهداشتی  و نور سالن در حال بازسازی است. قرار است بازسازی تارتان سالن هم 10 روز دیگر، یعنی 23 دی ماه شروع شود. فدراسیون می‌خواهد تارتان 8 خطی را در سالن آفتاب بریزد. سرپرست فدراسیون قول می‌دهد کارها طبق برنامه پیش برود. 2 بهمن ماه تارتان آماده است و هیچ نگرانی‌ای بابت تمرین دونده‌ها روی آن نیست.»

ارتباط تنگاتنگ با کنفدراسیون آسیا
فدراسیونی‌ها برای اینکه کنفدراسیون در جریان کارها باشند با مسئولانش ارتباط تنگاتنگی دارند. مهدی مبینی می‌گوید: «ما ارتباط مداومی با دبیرکل کنفدارسیون آسیا داریم و گزارش کارها را مرحله به مرحله به او می‌دهیم. جدا از مسئولان آسیا، از این طرف هم با مسئولان وزارت جلسات متعددی داشتیم تا کارها طبق برنامه پیش برود. حتی تقی‌زاد قول مساعدت برای حمایت و همکاری با فدراسیون داده است.»

چک نهایی، یک هفته مانده به مسابقات
نماینده کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، یک هفته مانده به شروع رقابت‌ها به تهران می‌آید تا طی بازدید، سالن آفتاب انقلاب، سالن بدنسازی و همه موارد را چک کند. سرپرست فدراسیون دوومیدانی هم این مسأله را تأیید می‌کند: «ما در جلسات آنلاین گزارش کار را به مسئولان آسیا می‌دهیم و قرار است نماینده کنفدراسیون برای چک نهایی یک هفته مانده به رقابت‌ها بیاید. ما کار سختی داریم و خدا کمک کند در این مدت همه کارها را روی برنامه انجام می‌دهیم تا بتوانیم کنده را بکشیم تا میزبانی آبرومندانه‌ای داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی