صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر و مصاحبه

یامگا از دیاباته سبقت می‌گیرد؟
4 گل تا شکستن یک رکورد
 کوین یامگا با گلی که مقابل گل‌گهر به ثمر رساند تعداد گل‌های خود را برای استقلال به عدد 23 رساند و فاصله چندانی با شیخ دیاباته ندارد تا عنوان برترین گلزن خارجی استقلال را به نام خود ثبت کند.
 شیخ دیاباته مهاجم اسبق استقلال با 27 گل در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارد و پس از کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر، عنوان برترین گلزن خارجی باشگاه استقلال را هم به نام خود ثبت کرده بود، اما عملکرد درخشان یامگا در سه سالی که در استقلال بود خیلی زود این رکورد را تهدید کرد. یامگا در فصل اول حضور خود 10 گل به ثمر رساند و تمام این گل‌ها در مسابقات لیگ برتر زده شد. او در دومین فصل حضور خود 9 گل برای استقلال ثبت کرد که دو گل آن در جام حذفی مقابل تراکتور به ثمر رسید.
در این فصل کوین یامگا با 4 گلی که در لیگ به ثمر رسانده به 23 گل رسید و فرصت این را دارد تا با زدن 5 گل دیگر رکورد دیاباته را شکسته و به تنهایی در صدر برترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال قرار بگیرد. در صورتی که این مهاجم فرانسوی از تعداد گل‌های دیاباته عبور کند با توجه به اینکه هیچ‌کدام از خارجی‌های نزدیک به آمار او شانس حضور مجدد در استقلال را ندارند، برای سال‌ها این عنوان دست خود او باقی خواهد ماند.
 
محمد نوری:
ماجرای جعل خطیر مهندسی شده بود
محمد نوری پیشکسوت استقلال درباره در‌خواست نکونام برای جذب ۵ بازیکن در نیم‌فصل دوم گفت: «نیم‌فصل اول جواد نکونام کار بزرگی انجام داد و در نیم‌فصل دوم این مدیران باشگاه هستند که باید خواسته‌های نکونام را بر‌آورده کنند.
 اگر این اتفاق صورت نگیرد مدیران باشگاه هم می‌دانند که با میلیون‌ها هوادار طرف هستند.
 این بار دیگر نمی‌توانند قِسر در بروند و تیم نکونام را در نیم‌فصل دوم تقویت نکنند. باشگاه موظف است که خواسته‌های نکونام را عملی کند مخصوصاً ۵ بازیکنی که مد نظر دارد تا او بتواند با خیال راحت در نیم‌فصل دوم برای قهرمانی قدم بردارد.» نوری در پایان با اشاره به اتهامات جعل به مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «استقلال در این فصل نتایج خوبی کسب کرده و در صدر جدول است. همین موضوع باعث ناراحتی بعضی‌ها شده که نمی‌خواهند آبی‌ها در آرامش باشند. عنوان کردن جعل توسط مدیر عامل باشگاه آنها در کمتر از ۱۰ روز مهندسی شده است. همه این اتفاقاتی که رخ داده توطئه علیه استقلال بوده و می‌خواهد این تیم را به حاشیه ببرند اما زهی خیال باطل است، چرا که مثل کوه پشت جواد نکونام و بازیکنان استقلال ایستاده‌ایم و به امید خدا به قهرمانی دست پیدا می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی