صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

رأی برگشت، چرا جرایم مالی را برنگرداندند؟

گل‌محمدی: فقط می‌خواستند پرسپولیس را تضعیف کنند

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار معوقه با نساجی گفت: هر بازی‌ای که در پیش داریم و جلوتر می‌رویم، حساسیت هم بیشتر می‌شود. بازی عقب افتاده‌ای داریم که قطعاً هدف‌مان کسب 3 امتیاز است. با توجه به شرایطی که در جدول داریم گرفتن این 3 امتیاز برای‌مان حیاتی است.
وی افزود: امیدوارم با تمرکز و انرژی خوب وارد این مسابقه شویم. با توجه به برد قبلی فکر می‌کنم تیم ما از نظر روحی شرایط خیلی خوبی دارد. ان‌شاءالله بتوانیم بازی خیلی خوبی هم به نمایش بگذاریم. نساجی هم باشگاهی قابل احترام و ریشه‌دار در فوتبال ایران است. حضور هواداران 2 تیم می‌تواند قطعاً گرمابخش بازی باشد.

 تغییر کادر فنی نساجی در این بازی اثرگذار است؟
قطعاً تغییرات فنی هم داخل تیم خواهند داشت. نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد. با توجه به اینکه بازی‌ای از آنها دیده نشده ممکن است باعث غافلگیری ما شود. باید با تمرکز و هوشمندانه مقابل نساجی بازی کنیم.
 آیا با اتفاقاتی که در 24 ساعت اخیر افتاده (جنجال رأی کمیته استیناف) می‌توان از مسائل فنی، تمرکز و آرامش صحبت کرد؟
 نمی‌دانم. در مورد این مسائل زیاد صحبت شده، چند نفر نشستند قانونی گذاشتند، جریمه و محروم کردند، دوباره برداشتند و بخشیدند. این اتفاقات فقط در فوتبال ایران می‌افتد. جای دیگر نمی‌بینید. در این میان فقط سر پرسپولیس کلاه رفت. کلاه خیلی گشادی هم رفت. ظاهراً همه چیز دست به دست هم داده بود و تصمیماتی که گرفته شده بود فقط برای این بود که سر پرسپولیس کلاه برود. هدف دیگری نمی‌توانم پیدا کنم. هدف از وضع قوانین جدید چه بود؟ الان هم این اتفاقات افتاده است. وقتی به این اتفاقات نگاه و بررسی می‌کنم فقط به این نتیجه می‌رسم که می‌خواستند پرسپولیس را ضعیف کنند. ما در آسیا بودیم. تیم ما احتیاج به تقویت داشت. چند بازیکن خوب را در خط حمله از دست دادیم. دنبال تقویت تیم بودیم. الان هم چوبش را می‌خوریم. تحمل کردیم و آخرش گفتند همه چیز از نو! بچه بودیم بازی می‌کردیم می‌گفتیم سر از نو! هرچه بیشتر فکر می‌کنم چیز بیشتری در مورد این مسائل نمی‌فهمم!
  مهدی تاج اعلام کرده بود هر تیمی از قوانین تخلف کند بازی‌هایش 3 بر صفر می‌شود اما از همان روز اول هیچ ضمانت اجرایی برای این قوانین در نظر گرفته نشد، در حالی که این قانون ابزار خوبی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قرارداد بازیکنان و کنترل وضع بازار بود.
 ضمانت اجرایی لازم نداشت. نسبت به قوانینی که گذاشتند جریمه هم در نظر گرفته شد. فقط در اجرا مشکل داشتند. این دست خود فدراسیون است و باید از تاج بپرسید!
 مدیران دو باشگاه در وضع قوانین جدید نقل و انتقلاتی نقش داشتند که خودشان آن را رعایت نکردند.
این رأی برگردانده شد، جریمه مالی چرا برگردانده نشد؟ شاید چون به نفع فدراسیون است اینطور شد ولی متأسفم برای باشگاه‌هایی که شریان اصلی این فوتبال هستند. در وضع این قوانین باشگاه‌ها باید خیلی دخیل باشند ولی متأسفانه باشگاه‌ها خودشان را کنار کشیدند. 3-2 نفر هر بند و قانون و تبصره‌ای که دوست داشتند که خیلی هم اشکالات عجیب و غریب داشت، وضع کردند. این وسط باشگاه‌ها خیلی کوتاهی کردند. اصلاً نباید زیر این قوانین عجیب و غریب را امضا می‌کردند. باشگاه‌ها باید آنقدر قدرت داشته باشند که بتوانند سیاست‌های فدراسیون و فوتبال کشور را مشخص کنند. پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور تیم‌های بزرگی هستند. نظرات، آرا و ایده‌های‌شان باید در سیستم راهبردی فدراسیون قالب شود، درغیر این صورت هیچ قانونی به نفع فوتبال نخواهد بود. امیدوارم فقط مدیران ما پشت میز نباشند. باید حرکت کنند. باید به دنبال این بروند که سیاست‌های فوتبال را ارائه و اجرا کنند. اینطور باید مدیریت کرد ولی اینجا وضعیت کمی متفاوت است.
 ماجرای کنعانی‌زادگان و بیرانوند جمع شده؟
اصلاً مسأله بزرگی نبود. شایعاتی که برای کنعانی‌زادگان و بیرانوند مطرح شد، همه فقط شایعه و گمانه‌زنی بود. هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. فقط یک روز تمرین خوب نداشت. فردا هم که بازی داشتیم در لیست نبود. بعد از آن با او صحبت کردم. خودش هم از نظر ذهنی به هم ریخته بود ولی همه چیز جمع شد و مشکل خاصی وجود نداشت.
در آستانه جام ملت‌ها مجوز واردات خودروی ملی‌پوشان لغو شد. در این باره چه نظری دارید؟
 دقیقاً نمی‌دانم این مجوز برای چه بود؟ بحث صعود خیلی مهم است. اگر به خاطر صعود است که من هم فکر می‌کنم همین باشد، حق همه بازیکنان است که به این پاداش‌ها برسند. اگر بحث جام جهانی بود، عملکرد ما اصلاً قابل دفاع نبود که پاداشی به آن نتایج داده شود. 4 بازی سخت در بحرین داشتیم. یک مساوی هم باعث می‌شد تیم ملی به جام جهانی نرود. آنجا ایثار کردند. شرایط تیم ملی هم زیاد مناسب نبود. آنجا خوب نتیجه گرفتند. از جان و دل مایه گذاشتند. با غیرت بازی کردند. این پاداش حق‌شان است و نباید پایمال شود. این بازیکنان افتخارآفرینی کردند و لایق این پاداش هستند.
 برای تقویت پرسپولیس در نیم فصل دوم چه برنامه‌ای دارید؟
 بعضی از ساعات کاری را به این اختصاص می‌دهیم که به پنجره بعدی هم فکر کنیم ولی این فشردگی مسابقات که برای ما در نظر گرفته‌اند که خیلی هم عجیب است، نمی‌دانم چرا وجود دارد. برنامه چیز دیگری بود. 20 روز پیش برنامه‌ای داده بودند که طبق آن کار می‌کردیم ولی ناگهان بدون هماهنگی با باشگاه‌ها برنامه را فشرده‌تر کردند. هرچه هم داد و بیداد کردیم صدای‌مان به جایی نمی‌رسد. هر طور دوست دارند و فشار روی‌شان است، همانطور برنامه‌ریزی می‌کنند. از سهیل مهدی گلایه دارم که این برنامه را برای ما در نظر گرفته است. در بعضی پست‌ها تیم باید تقویت شود ولی الان بیشتر تمرکزمان روی تمرین‌ها و بازی‌ها است. باید بازیکنان را از نظر بدنی و ذهنی برای مسابقات آماده کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی