صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

موج نارضایتی‌ها بعد از بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس

آقای مدیر چرا سقف قرارداد را رعایت کردی؟

رضا حمیدی
خبرنگار
زمزمه بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس از صبح دیروز در فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسید و حوالی ظهر این خبر به طور جدی دست به دست و در نهایت تأیید شد. خبر بازگشت امتیاز سپاهان و پرسپولیس شاید در ظاهر به سود استقلال باشد و این باشگاه را از کسر امتیاز احتمالی بابت شکایت‌های برخی تیم‌ها که اخیراً مطرح شده مصون نگه دارد اما به طور قطع از جنبه‌های دیگر به نفع استقلال نیست و موجی از نارضایتی میان هواداران استقلال به پا خواهد کرد و موضع تندی علیه علی خطیر که در همه حال کوشیده سقف قرارداد را رعایت کند و این اواخر نیز با اطمینان از اعمال نشدن حکمی علیه استقلال خبر می‌داد، خواهند گرفت.
حتی در همان ساعات اولیه که زمزمه بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس به گوش استقلالی‌ها رسید، همگی بر این باور بودند که اگر قرار بود کمیته استیناف فدراسیون فوتبال امتیازات را بازگرداند، بهتر بود استقلال هم ابتدای فصل سقف قرارداد را رعایت نمی‌کرد و با خرید‌های آنچنانی وارد لیگ برتر می‌شد. درست مانند کاری که باشگاه سپاهان انجام داد و برای بستن یک تیم پرستاره هر اقدام مالی که لازم بود، انجام داد.
استقلال با مدیریت علی خطیر اما از ابتدای نقل و انتقالات پیش فصل در وضعیتی قرار گرفت که به خواست او از سقف عبور نکند و قانونمدار جلو برود. خطیر در همه حال که هواداران استقلال نسبت به جذب نشدن بازیکنان آنچنانی و با کیفیت اعتراض می‌کردند در رسانه‌ها ظاهر می‌شد و به دفاع از عملکرد مدیریت خود می‌پرداخت اما بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس همه برنامه‌های او را به نوعی بر هم ریخته و مدیریت را در مقابل هواداران استقلال قرار داده است.
از وضعیت به وجود آمده کادر فنی استقلال هم راضی نیست؛ به خصوص نکونام که انتظار داشت مدیران باشگاه استقلال هم از سقف عبور می‌کردند. سرمربی استقلال حتی یک بار در مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرده بود که اگر می‌دانستیم قرار است یک امتیاز از پرسپولیس کم شود یا اینکه سپاهان بابت خریدهای آنچنانی خود با کسر چهار امتیاز مواجه شود، بهتر بود که استقلال هم قانونمدار حرکت نمی‌کرد و از سقف می‌گذشت و بازیکنان گرانقیمتی را به خدمت می‌گرفت.
این اعتراض البته به جایی نخواهد رسید و تنها در مقطعی کوتاه ممکن است برای علی خطیر و دیگر مدیران استقلال که دائم به قانونمداری خود اشاره می‌کردند، حاشیه‌هایی ایجاد کند و بعد از عبور از این ماجرا قطعاً اوضاع دوباره آرام خواهد شد اما استقلال تا پایان فصل حسرت استراتژی خود در نقل و انتقالات پیش فصل را خواهد خورد.
***
موج نارضایتی‌ها از علی خطیر بعد از انتشار رسمی خبر بازگشت امتیازات سپاهان به طور واضح و مشهودی در رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال علیه مدیریت این باشگاه چشم‌ها را متوجه خود کرد. البته بعید است در مقطع فعلی جواد نکونام بخواهد در این‌باره مصاحبه‌ای علیه مدیریت کند و او اگر هم صحبتی انجام دهد به ابعاد دیگر این حکم اشاره خواهد داشت اما در درازمدت قطعاً سرمربی استقلال بار دیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم به رعایت بی‌دلیل سقف قرارداد اشاره خواهد کرد و این موضوع را دستمایه‌ای برای نقد از سیاستگذاران استقلال خواهد کرد. اینکه خطیر بتواند در نیم فصل جبران مافات کند نیز با توجه به مشکلات مالی عدیده‌ای که وجود دارد، چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

ZOOM
لیست پیش‌فصل مقابل مدیران
به این اسامی نگاه کنید: تورس، عمر وردا، منتظر محمد، رضا اسدی، حسین‌زاده، ممی‌زاده، آغاسی، نادری، سیلوا، قایدی و محبی. اینها اسامی بازیکنانی است که ابتدای فصل گفته شد به استقلال خواهند آمد اما به این تیم ملحق نشدند. بدون شک مدیریت استقلال با بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری باید درباره چرایی جذب نشدن این بازیکنان به هواداران استقلال پاسخگو باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی