اتفاقات ریز و درشت نیم فصل اول لیگ برتر والیبال مردان

از صدرنشینی فولاد سیرجان تا استعفای 5 سرمربی

مهری رنجبر
روزنامه نگار

نیم فصل اول لیگ برتر والیبال، با قهرمانی تیم والیبال فولاد سیرجان تمام شد. تیم بهروز عطایی که پرونده نیم فصل اول را با پیروزی بازی خانگی مقابل ایفاسرام بست. در این دوره 14 تیم تیم ایفاسرام اردکان، مس رفسنجان، فولادسیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد حضور دارند که به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند تا 8 تیم اول راهی پلی‌آف شوند.

فولاد مطابق انتظار
فولاد سیرجان با ترکیب بازیکنان ملی‌پوش که در ترکیب دارد و حضوربهروز عطایی سرمربی سابق تیم ملی روی نیمکتش، همان نتیجه‌ای را گرفت که قابل پیش بینی بود. تیمی که به نظر بعضی‌ها حتی لقب تیم ملی ب را گرفت، در نیم فصل اول 12 برد گرفت و تنها باخت این تیم را طبیعت در هفته هفتم دور رفت رقم زد. فولاد سیرجان ایرانیان با این پیروزی به دوازدهمین پیروزی‌اش رسید با 35 امتیاز قهرمان نیم فصل شد.

درخشش مربیان جوان
تیم والیبال هورسان رامسر با استعفای رحمان محمدی‌راد از هفته هفتم با آرش صادقیانی کار را دنبال کرد. نتیجه هم گرفت. صادقیانی که سرمربی تیم نوجوانان زیر 16 سال و 17 سال هم هست، بازیکنان هورسان را از تیم زیر 16 سال و راهیاب ملل می‌شناخت و خودش گفته بود که با تیمش غریبه نیست و همین شناخت به او کمک کرد تا موتور تیمش را روشن کرد تا جایی که در دور رفت با 9 برد، 4 باخت و 22 امتیاز بقیه تیم‌های مدعی را بعد از 91 بازی جا گذاشت و تیم دوم جدول رده‌بندی شد.

اولین مربیان لیگ برتری
کامبیز یعقوبی و عبدالرضا علیزاده اولین مربیانی هستند که لیگ برتر را تجربه کردند. کامبیز یعقوبی که سال‌های قبل معمولاً مربی تمرین دهنده تیم‌های بانک سرمایه و... بود اما فصل قبل روی نیمکت چادرملو نشست تا اولین تجربه سرمربیگری‌اش با موفقیت تمام شود. نتیجه کار او صعود چادرملو به لیگ برتر والیبال بود. تیم چادرملو سومین تیم یزدی لیگ برتر والیبال محسوب می‌شود که با کامبیز یعقوبی در دور رفت نتیجه خوبی گرفت، طوری که با 7 پیروزی، 6 باخت و 13 امتیاز تیم هفتم جدول رده‌بندی است. عبدالرضا علیزاده سرمربی تیم شهرداری ارومیه هم در اولین تجربه‌اش تیم شهرش را از ته جدول بالا آورد. او که فصل قبل هم بازی می‌کرد، بعد از تجربه کوتاه مدت دستیاری بهروز عطایی در تیم ملی، با استعفای سیدجهانگیر سیدعباسی سرمربی شهرداری با مسئولان باشگاه ارومیه به توافق رسید و شوک حضور او هم کمک بزرگی به تیم شهرش شد. تا حدی که شهداب یزد را برد و تا رده سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر بالا آمد. هر چند در بازی آخر دور رفت لیگ 3-2 باخت اما یک امتیاز از پرافتخارترین تیم لیگ برتر گرفت.

یک نیم فصل و 5 مربی مستعفی
استعفای 5 سرمربی در نیم فصل، هیچ دوره‌ای از لیگ برتر والیبال اتفاق نیفتاد. رحمان محمدی‌راد استعفای سرمربیان را کلید زد. او با اینکه تیمش در
هفته ششم سایپا را 3-2 برد اما استعفای کتبی داد و رفت. بعد از او سیدجهانگیر سیدعباسی سرمربی تیم شهرداری ارومیه دومین مربی بود که وقتی تیمش نتیجه نگرفت رفتن را بر ماندن ترجیح داد. سیدامیر حسینی پاسور باسابقه و سرمربی سایپا هم سومین سرمربی بود که کنار کشید. او هم نتوانست برای تیم چسبیده به ته جدول کاری کند. هر چند دو، سه بازیکنش را متهم به کم کاری کرد. رحمان رئوفی سرمربی شهرداری گنبد هم چهارمین سرمربی مستعفی در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال بود. او هم دلیلی جز عدم نتیجه‌گیری نداشت و با کناره‌گیری‌اش، عبدالله آذر جایش را پر کرد اما استعفای علیرضا طلوع‌کیان مربی سابق تیم ملی از سرمربیگری تیم ایفاسرام سورپرایز مربیان مستعفی در نیم فصل اول لیگ برتر بود. طلوع‌کیان بعد از باخت مقابل مس رفسنجان در بازی آخر نیم فصل اول با استوری کناره‌گیری‌اش را اطلاع رسانی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی