درِ تیم امید به روی همه باز است

استکی: فعلاً تمرکزم فقط روی بوکس است

فائزه زمانی
روزنامه نگار
بالاخره اردوی بوکسورهای امید بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی از 17 دی شروع می‌شود.
در حالی که فدراسیون بودجه کافی برای برگزاری اردوها نداشت اما حالا به گفته علیرضا استکی سرمربی تیم ملی اردوها بزودی شروع می‌شود تا تکلیف بوکسورهای جوان روشن شود.
استکی قبل از این، سال‌ها سرمربی تیم ملی بود تا جایی که دانیال شه بخش با هدایت او توانست بعد از 85 سال در مسابقات جهانی مدال بگیرد اما با روی کار آمدن روح‌الله حسینی رئیس جدید فدراسیون از سمتش برکنار شد تا حسین نهرودی جای او را در تیم ملی بگیرد. استکی که حالا هدایت تیم امید را برعهده دارد، معتقد است رینالدو فونتس سرمربی کوبایی جدید تیم ملی می‌تواند به بوکسورها کمک کند تا بوکس ایران حداقل یک یا دو سهمیه برای حضور در المپیک پاریس بگیرد.
 
 بالاخره اردوهای تیم ملی امید شروع می‌شود، تکلیف بوکسورهایی که همزمان در تیم امید و بزرگسالان هستند چه می‌شود؟
بله همینطور است و اردوهای تیم امید از 17 دی در ورزشگاه شیرودی شروع می‌شود.
بوکسورهایی که به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می‌کنند، این فرصت از آنها گرفته نمی‌شود ولی برای حضور در تیم ملی امید باید در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند. قطعاً در تیم ملی به روی همه باز است و بوکسورها به شرط برتری در رقابت‌های انتخابی و عدم برگزاری اردوهای تیم ملی می‌توانند در اردوهای تیم امید شرکت کنند.
 حضور مربی کوبایی را در ایران چطور می‌بینید، فونتس می‌تواند به پیشرفت بوکس کمک کند؟
قطعاً این مربی کوبایی می‌تواند به بوکس ما کمک کند. اول باید سطح دانش او بررسی شود که قطعاً مسئولان رزومه او را زیر و رو کردند. باید به او زمان داده شود، عملکرد او در مسابقات آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد. در تیم ملی بزرگسالان هدف نتیجه است و ما هم در تیم امید سعی می‌کنیم پشتوانه‌سازی را به خوبی جلو ببریم تا بوکسورهای خوبی به تیم ملی معرفی شود.
 تیم ملی برای گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات انتخابی ایتالیا و تایلند شانسی دارد؟
قطعاً تیم ملی می‌تواند بین 1 تا 2 سهمیه را در ایتالیا یا تایلند کسب کند. امیدوارم با برنامه‌ریزی خوبی که فدراسیون انجام می‌دهد و همچنین زحمات بوکسورها و کادرفنی جدید که همگی از قهرمان‌ها هستند، تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک بتواند بهترین عملکرد را داشته و بلیت پاریس را رزرو کند.
 از تیم ملی MMA چه خبر؟
در حال حاضر همکاری خاصی با تیم ملی MMA ندارم و فقط به آنها مشورت می‌دهم. فعلاً فقط با امیرعلی اکبری کار می‌کنم و تمرکزم روی بوکس است.

جستجو
آرشیو تاریخی