صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • لژیونر
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

پرسپولیس 2 – شمس‌آذر قزوین یک

خروج از بحران با گرجی دوست‌داشتنی

یکشنبه 3 دی‌ماه 1402‌، هفته چهاردهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت: 17:30، تماشاگر: 6 هزار نفر
پرسپولیس 2
گل‌ها: گئورگی گولسیانی(2+45)، 81- پنالتی
شمس‌آذر یک
گل: حسین گودرزی(48)
داور: کوپال ناظمی
کمک‌ها: فرهاد فرهادپور و بهمن عبداللهی
اخطار: محمدرضا رضایی(شمس‌آذر)، امید عالیشاه(پرسپولیس)
اخراج: سعید دقیقی(سرمربی شمس‌آذر)، علی نعمتی(پرسپولیس – 63)
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک(74- مسعود ریگی)، فرشاد فرجی، سروش رفیعی، سعید صادقی(74- وحدت هنانوف)، امید عالشیاه(87- شهاب زاهدی)، مهدی ترابی(85- محمد عمری) و نبیل باهویی(84- سینا اسدبیگی)
یحیی گل‌محمدی
شمس‌آذر: علیرضا جعفرپور، علی آزادمنش، هومن ربیع‌زاده، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی، حسین گودرزی، محمدرضا رضایی، امیرمحمد نسایی، مهدی محمدی، علی‌اصغر اعرابی، عیسی مرادی
سرمربی: سعید دقیقی

پرسپولیس با تغییر سیستم و بازگشت به دفاع چهار نفره وارد میدان شد و مهره‌هایی مثل اسماعیلی‌فر، رفیعی و گولسیانی به ارنج ابتدایی برگشتند ضمن اینکه فرشاد فرجی و باهویی هم فیکس شدند تا چهره تیم یحیی نسبت به دیدار اهواز متفاوت باشد.
در پنج دقیقه ابتدایی پرس شدید تیم شمس‌آذر روی خط دفاع پرسپولیس باعث شد آنها دو شوت به دروازه بیرانوند داشته باشند که یکی از آنها نرم بود و دیگری خارج از چهارچوب.
در جواب این دو شوت بالاخره میلاد سرلک پرسپولیس را در دقیقه 8 صاحب اولین شوت قدرتمند خود کرد تا سرخ‌ها کم‌کم جلو بیایند.
بعد از دو سه حرکت تهاجمی پرسپولیس که منجر به خلق موقعیت نشد، شمس‌آذر با پرس و چند ارسال خطرناک دوباره تعادل را برقرار کرد تا ربع اول بازی کاملاً متعادل دنبال شود.
شوت دقیقه 19 سعید صادقی موقعیت نصف و نیمه دیگری بود که پرسپولیس خلق کرد اما گلر شمس‌آذر هوشیار بود.
ربع دوم نیمه نخست با برتری نسبی پرسپولیس در بازی مالکانه دنبال شد اما موقعیت دیگری نداشت.
در ربع پایانی این نیمه نیز هر حمله پرسپولیس با یک ضدحمله از سوی میهمان جواب داده شد و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد تا اینکه دقیقه 45 پرسپولیس به خواسته‌اش رسید.
در این دقیقه کرنر دانیال اسماعیلی‌فر با ضربه سر گولسیانی بعد از دفع ناقص دروازه‌بان شمس‌آذر تبدیل به گل برتری سرخ‌ها شد و با اینکه داور ابتدا گل را ندید اما کمک داور اعلام گل کرد و در تصویر آهسته هم مشخص شد گل پرسپولیس قطعی و درست بوده است.
با شروع نیمه دوم شمس‌آذر در اولین حرکت با ارسال از جناح راست پرسپولیس و یک رفت و برگشت با خطای هند علی نعمتی صاحب ضربه پنالتی شد. داور با وجود اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها و در حالی که رفیعی خوابیده تکل زده بود روی ضربه پنالتی تأکید کرد.
حمید سرآبادانی ضربه پنالتی را زد و بیرانوند توپ را دفع کرد اما در ریباند حسین گودرزی شمس‌آذر را به گل مساوی رساند تا اندوخته‌های پرسپولیس خیلی زود بر باد برود.
بعد از این گل بازی از سوی هر دو تیم هیجانی دنبال شد و طی 5 دقیقه هر دو تیم دو موقعیت داشتند که ضربات نهایی دقیق نبود اما هر دو صحنه بوی گل می‌داد.
بعد از یکی دو حمله جسورانه دیگر از شمس‌آذر، پرسپولیس در دقیقه 60 با شوت سعید صادقی شانس گل دیگری داشت که یک دقیقه بعد با حمله میهمان جواب داده شد و دروازه بیرو تا آستانه فروپاشی پیش رفت.
در اوج بازی بسکتبالی دو تیم، علی نعمتی در دقیقه 63 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا مشکلات یحیی و تیمش مقابل تیم فوق‌العاده قزوینی بیشتر شود.
بعد از دو تغییر شمس‌آذر، پرسپولیس با وجود 10 نفره شدن با کار ترکیبی ترابی و صادقی، در دقیقه 71 موقعیت گل ساخت که باهویی نتوانست ضربه نهایی را بزند.
بعد از ارسال کرنر، شوت ترابی هم به تیر عمودی دروازه میهمان خورد تا بدشانسی‌های پرسپولیس تکمیل شود.
یک دقیقه بعد در جواب این موقعیت شمس‌آذر باز هم با شوتی تماشایی دروازه بیرانوند را بشدت تهدید کرد تا همچنان بوی گل بیاید.
این بدشانسی با مصدومیت فرشاد فرجی ادامه یافت و یحیی قصد انجام چهار تعویض همزمان را داشت که فرجی برگشت و تعویض‌ها انجام نشد تا چند دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شود.
کار ترکیبی پرسپولیس از راست با پاس به جلوی صادقی باعث شد تا مدافع میهمان روی نبیل باهویی خطا کند و ناظمی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. گولسیانی هم این بار به راحتی و با یک ضربه نرم گلر شمس‌آذر را فریب داد تا پرسپولیس ده نفره به گل برتری دست یابد.
بعد از این گل یحیی چهار تعویض نسبتاً تدافعی‌ترش را انجام داد و رو به بازی کنترلی آورد تا دقایق باقیمانده را مدیریت کند.
در هفت دقیقه وقت تلف شده شمس‌آذر یک موقعیت خطرناک داشت اما پرسپولیس با حفظ توپ و دفاع سخت مدافعانش تیم حریف را کنترل کرد تا یک برد فوق‌العاده به دست بیاورد و از بحران خارج شود.

جستجو
آرشیو تاریخی