صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • لژیونر
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۰۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گل‌گهر سیرجان- استقلال، ساعت15:00

همان بالا بمان

چهاردهمین بازی استقلال با مربیگری جواد نکونام در لیگ برتر مقابل تیمی است که همواره برابر آبی‌ها بازنده بوده و هیچ گاه نتوانسته بردی مقابل استقلال به دست آورد. سیرجانی‌ها اما این بار امیدوارند با اوزونیدیس، مربی یونانی و برخورداری از یک خط دفاع محکم‌تر لااقل مقابل استقلال بازنده نباشند و بتوانند آبی‌ها را متوقف کنند. شاید سیرجانی‌ها نیم‌نگاهی هم به پیروزی در این میدان داشته باشند اما قوای فنی آنها لااقل در ظاهر این طور به نظر نمی‌رساند که شاگردان اوزونیدیس شانس بالایی برای کسب پیروزی مقابل استقلال داشته باشند.
با این حال قاعده نانوشته فوتبال ایجاب می‌کند که استقلال در درجه نخست با احتیاط کامل گام به میدان بازی با گل‌گهر بگذارد تا احیاناً مقابل حریف خود غافلگیر نشود. نگاهی به اسامی بازیکنان گل‌گهر نشان می‌دهد که سیرجانی‌ها از بازیکنان آنچنان شاخص و نامداری برخوردار نیستند اما قطعاً کار تیمی سیرجانی‌ها مطلوب بوده که این تیم تا پایان هفته سیزدهم فقط دو باخت را درکارنامه خود می‌بیند. به نوعی سیرجانی‌ها جزو معدود تیم‌هایی هستند که سخت می‌بازند و استقلال برای عبور از چنین تیمی باید از اندک موقعیت‌های خود نهایت بهره را ببرد و اجازه ندهد فرصت‌های گلزنی به سادگی از کف برود.
درواقع استقلال باید همان سبکی که در بازی با نساجی به کار گرفت و با هجوم‌های پی در پی چهار بار دروازه میهمان خود را گشود و تیمی رو به جلو و خوش اشتها در فاز گلزنی نشان داد، در بازی با گل‌گهر نیز تکرار کند تا از اقبال بالایی برای کسب پیروزی در این میدان برخوردار باشد و با 3 امتیاز میدان بازی با نماینده فوتبال سیرجان را ترک کند.
استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی قطعاً به تمام امتیازات این بازی نیاز دارد. حتی تساوی نیز چندان به کار آبی‌ها نخواهد آمد چون سپاهان اگر یک بازی عقب افتاده خود را با برتری پشت سر بگذارد 2 امتیاز از استقلال پیش می‌افتد و اگر استقلال مقابل گل‌گهر امتیاز از دست بدهد، ممکن است با ادامه روند پیروزی‌های گل‌گهر این فاصله بیشتر شود و آنگاه برای جبران آن در نیم‌فصل دوم با مشکلات بزرگی مواجه شود.
بنابراین استقلال تنها با نیت پیروزی باید گام به میدان بازی با نماینده سیرجان بگذارد و تمام ابزار خود را به کار بگیرد تا دو بازی پایانی نیم‌فصل اول را با برتری تمام کند و شش امتیاز کامل دو دیدار باقی‌مانده را به چنگ آورد.
در نیم‌فصل دوم به قول مربیان صاحب سبک، دروازه‌ها کوچکتر شده و امتیاز‌گیری سخت و دشوار خواهد شد و قطعاً برای استقلال نیز به دست آوردن امتیازات بازی‌ها ساده نخواهد بود. درواقع استقلال هر اندازه بتواند در نیم‌فصل اول امتیازات مناسبی را جمع‌آوری کند، در واقع پایه‌ای خواهد شد برای نیم‌فصل دوم تا نتایج مطلوب تداوم داشته باشد.
 
با کدام ترکیب
سید‌حسینی حسینی همچون همیشه دروازه‌بان استقلال در بازی با گل‌گهر خواهد بود. روزبه چشمی، آرمین سهرابیان و کوین یامگا در خط دفاع بازی خواهند کرد. امید حامدی‌فر، مهدی‌ مهدی‌پور، آرش رضاوند، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی بازیکنان خط میانی استقلال را مقابل گل‌گهر سیرجان تشکیل خواهند داد. در خط حمله نیز بلانکو شانس بیشتری در قیاس با دیگر گزینه‌ها برای حضور در ترکیب اصلی دارد و در عین حال مهرداد محمدی هم از گزینه‌های اصلی محسوب می‌شود. البته باید هر نوع تغییر احتمالی در خط حمله استقلال را نیز محتمل دانست. با این حال مسأله مهم ترکیب استقلال بازی با همان روش همیشگی است. جواد نکونام روی بازی با سه دفاع متمرکز است و همواره از 5 بازیکن در خط میانی بهره می‌گیرد که بازیکنان کناری تخصصی هستند. حضور دو مهاجم نیز به هر شکل در ترکیب احتمالی استقلال قطعی است.
جستجو
آرشیو تاریخی