صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پیغام مهم نکونام به خطیر

بازیکن می‌خواهیم، باید تقویت شویم


جواد نکونام در مصاحبه‌های اخیر خود بارها به مدیران باشگاه استقلال به طور غیرمستقیم پیغام داده که باید در نیم‌فصل تیم را تقویت کنند. جواد نکونام پیش از دربی درباره اینکه ابتدای فصل تیمی که دلخواه او بود را در اختیارش قرار ندادند، اظهاراتی انجام داد تا مشخص شود او با وجود رسیدن به میانه‌های راه لیگ اما همچنان از آنچه در نقل و انتقالات پیش فصل رقم خورد، دلخور است. نکونام حتی به طور غیرمستقیم اشاره کرد به دورنمایی که برخی تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال برای او ترسیم کردند که عمیقاً مورد انتقاد هم قرار گرفت؛ همان موضوعاتی که اختصاص داشت به کسب رتبه چهارمی یا پنجمی از سوی استقلال که ظاهراً برخی مدیران استقلال به نکونام گفته بودند. سرمربی استقلال آن مسائل را هنوز گوشه ذهن دارد و بر این باور است وقتی مدیران باشگاه استقلال خود پیش از فصل به او گفته‌اند که می‌خواهند تیم در رتبه‌های چهارم و پنجم لیگ برتر بایستد، بنابراین نباید فشاری روی دوش او در این ایام که استقلال صدرنشین است ایجاد کرده و صحبت از قهرمانی کنند.
به طور قطع خود نکونام عمیقاً دوست دارد که با همین تیمی که نواقص بسیاری دارد به قهرمانی دست یابد تا به مدیران باشگاه استقلال بفهماند که تا چه اندازه در مربیگری صاحب تبحر است و می‌تواند تیمی که به قول مدیران باشگاه برای چهارمی یا پنجمی بسته شده را قهرمان کند اما سختگیری نکونام و اشاره‌های پی‌درپی به اظهارات فصل پیش و ایضاً تکرار این جمله که نباید بابت قهرمان شدن روی مجموعه فشار ایجاد کرد، بابت این است که در نیم‌فصل نقل و انتقالات اتفاقات خوشایندی برخلاف پیش فصل برای استقلال رخ دهد و مدیران باشگاه دست‌کم نواقصی که وجود دارد را برطرف کرده و با جذب دو تا سه بازیکن تیم را به شکل ایده‌آل تقویت کنند.
نکونام تاکنون هیچ نشست رسمی با علی خطیر درخصوص نقل و انتقالات انجام نداده و تمام صحبت‌هایی که درباره جذب بازیکنان جدید به گوش رسید عموماً به طور غیرمستقیم از سرمربی استقلال نقل شده اما همین اظهارات غیرمستقیم را در حقیقت باید نقشه راه مدیرعامل استقلال دانست و از او توقع داشت که همسو با نظرات سرمربی این باشگاه عمل کرده و دست‌کم یکی، دو بازیکن باکیفیت و در سطح عالی به خدمت بگیرد تا استقلال بتواند با تیمی همچون سپاهان که به نظر می‌رسد از لحاظ کیفی سطحی متفاوت با تمام مدعیان دارد، به رقابت بپردازد.
همین حالا اگر سپاهان بازی عقب افتاده خود را با برتری سپری کند و دیگر بازی‌های باقی‌مانده را نیز با برد خاتمه دهد، استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن با 2 امتیاز کمتر نسبت به سپاهان کارش را در نیم‌فصل تمام خواهد کرد و درواقع در شروع نیم‌فصل دوم نسبت به سپاهان امتیازاتی عقب خواهد بود. مگر اینکه سپاهان در سه بازی باقی‌مانده دچار سکته شده و استقلال نیز به حداکثر امتیازات دست یابد تا همچنان صدرنشین بماند و با آرامش بیشتری به نیم‌فصل دوم برسد که در این شرایط هم در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نخواهد شد و مدیران باشگاه استقلال باید در راستای تقویت تیم اقدامات مؤثری انجام داده و اجازه ندهند که استقلال به‌دلیل نداشتن برخی بازیکنان شاخص و ممتاز از گردونه رقابت با سپاهان و شاید پرسپولیس در نیم‌فصل دوم عقب بماند.
سرمربی استقلال برای اینکه اهمیت موضوع را بار دیگر گوشزد کند در نشست خبری بعد از بازی با نساجی نیز دوباره بر لزوم تقویت تیم تأکید و حتی صراحتاً اعلام کرد استقلال در نیم‌‌فصل اقداماتی در راستای تقویت تیم خود انجام خواهد داد اما حقیقت این است که این خواسته قلبی نکونام است و مدیران باشگاه استقلال باید در این راستا اقداماتی انجام دهند و تا زمانی که بودجه کافی برای تقویت تیم در اختیار نباشد نمی‌شود همسو با برنامه‌هایی که نکونام برای ترمیم برخی نقاط ضعف تیمش چیده، حرکت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی