صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

قابل توجه مدیران و تصمیم‌گیران آبی

نقل و انتقالات استقلال شروع شد

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

به طور رسمی نقل و انتقالات نیم‌فصل از بهمن ماه شروع خواهد شد اما در فاصله یک ماه تا شروع رسمی نقل و انتقالات بسیاری از تیم‌ها تحرکات خود برای جذب بازیکنان مورد نظر را آغاز کرده‌اند. معمولاً تیم‌هایی که عزمی راسخ برای تقویت خود دارند یک ماه قبل از شروع رسمی نقل و انتقالات رایزنی‌های خود با مدیران برنامه بازیکنان را آغاز می‌کنند تا نسبت به رقبای خود دست بالاتری داشته باشند.
تردیدی نباید داشت با وجود تیمی همچون سپاهان که در همه خطوط دارای بازیکنان شاخصی است، استقلال باید در نیم‌فصل اقداماتی در راستای تقویت تیم خود انجام دهد. اما سؤال این است که آیا مدیران باشگاه استقلال بودجه کافی برای تقویت این تیم را تأمین خواهند کرد؟
***
اگر علی خطیر و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال نتوانند بودجه مناسبی برای جذب بازیکنان جدید فراهم کنند عملاً پروژه تقویت شدن استقلال به بن‌بست خواهد خورد و در نیم‌فصل دوم که دروازه‌ها کوچکتر شده و تیم‌ها با انرژی بیشتری گام به عرصه رقابت خواهند گذاشت، امتیازگیری را برای مدعیان دشوارتر خواهند کرد. بنابراین تیم‌هایی به توفیقات احتمالی خواهند رسید که از بنیه فنی کافی برخوردار باشند و بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.
موضوع دیگری که اهمیت دارد این است که جواد نکونام به عنوان اول شخص کادرفنی استقلال نقاط ضعف تیمش را به درستی تشخیص داده و در راستای بهبود آن از مدیران کمک بخواهد.
***
در واقع این نکونام است که بعد از علی خطیر نقشی اساسی در بهبود اوضاع خواهد داشت و باید با تشخیص درست و شناسایی بازیکنان جدید در راستای بهتر شدن استقلال گام بردارد. استقلال اکنون در فاز دفاعی کمبود آنچنانی احساس نخواهد کرد. اگرچه داشتن یک مدافع دیگر به کار خواهد آید اما با رسیدن مرادمند مشکل استقلال در این خط برطرف خواهد شد. اما در خط میانی استقلال هیچ گاه از داشتن بازیکنی محوری بهره نبرده و با اینکه مهدی‌پور تا حدی امیدوارکننده ظاهر شده اما دیگر بازیکنان چنگی به دل نمی‌زنند و استقلال نیاز به بازیکنی دارد که در این بخش کمک‌کننده باشد.
***
در خط حمله نیز استقلال با وجود اینکه گوستاوو بلانکو را به خدمت گرفته اما همچنان از ضعف گلزنی رنج می‌برد و نیاز است بازیکنانی با عیار گلزنی قابل توجه به استقلال ملحق شوند. قطع به یقین استقلال نمی‌تواند بازیکنی از داخل را در سبد خرید خود قرار دهد و نیاز است بازیکنان خارجی را برای بهبود اوضاع در این منطقه مورد توجه قرار بدهد که جذب بازیکن خارجی نیز نیازمند داشتن بودجه دلاری یا یورویی است.
جستجو
آرشیو تاریخی