صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ملاقات مسقطی‌ها با قهرمان وزنه‌برداری المپیک سیدنی در قطر

«توکلی» در مسیر عمان!

 

رضا عباسپور
روزنامه نگار

 حسین توکلی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و قهرمان بازی‌های المپیک 2000 سیدنی که هم‌اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان کشورمان افتخارات زیادی را با این تیم برای کشورمان کسب کرده است، در سفر تیم ملی وزنه‌برداری به دوحه قطر محل برگزاری انتخابی المپیک پاریس (قطرکاپ) همراه ملی‌پوشان کشورمان حضور داشت تا براساس درخواست مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری کشور عمان با آنها برای حضور مجدد به عنوان لیدرفنی وزنه‌برداری در این کشور مذاکره کند. توکلی در سال‌های گذشته مدت زمان زیادی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری عمان را برعهده داشت و موفق شد دوره مربیگری نسبتاً درخشانی را در این کشور عربی تجربه کند.
 
بازگشت احتمالی سرمربی وزنه‌برداری توان‌یابان به مسقط
شنیده‌ها حاکی از آن است که حسین توکلی قهرمان وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در رقابت‌های جهانی هیوستن آمریکا و سرمربی حال حاضر تیم ملی وزنه‌برداری توان‌یابان کشورمان به احتمال فراوان قرار است مجدداً به کشور عمان بازگشته و مثل سنوات قبل هدایت فنی تیم ملی وزنه‌برداری عمانی‌ها را دست بگیرد. حسین توکلی، قهرمان بازی‌های المپیک سیدنی و سرمربی سابق تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران، در سال‌های گذشته چند باری به صورت مقطعی و به درخواست مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری و ورزش کشور عمان هدایت فنی این تیم را دست گرفت و موفق شد برای این کشور گمنام در وزنه‌برداری قاره آسیا، موفقیت‌های خوبی کسب کند. توکلی در دوره‌ای که هدایت تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان عمان را دست گرفت، این تیم را در بازی‌های کشورهای عربی و رقابت‌های قهرمانی آسیا همراهی کرد و با هدایت فنی خوبی که در این تیم داشت موفق شد به مدال‌های خوشرنگی نیز دست پیدا کند. توکلی از جمله قهرمانان نامدار وزنه‌برداری ایران است که در بخش مربیگری نیز با پایان دوره قهرمانی موفق شده با اشراف خوبی که در مقوله فنی و سیستم تمرین‌دهی وزنه‌برداری دارد، عملکرد و رزومه خوبی را به عنوان مربی نیز در کارنامه خود داشته باشد. برهمین اساس او به عنوان یکی از مربیان سرشناس وطنی موفق شده بارها مورد توجه کشورهای خارجی قرار گرفته و با درخواست آنها در تیم‌های ملی وزنه‌برداری خارجی نیز برای وزنه‌برداری کشورمان افتخارات چشمگیری دشت نماید. حالا برای چندمین بار عمانی‌ها به سراغ توکلی آمدند تا با استخدام قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، تحولی چشمگیر در بخش فنی و تیم‌های ملی خود ایجاد نمایند. اگرچه به درخواست عمانی‌ها توکلی در قطرکاپ همراه کاروان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به دوحه رفت تا مذاکرات نهایی خود را برای بازگشت به مسقط با عمانی‌ها در دستور کار قرار دهد. آخرین شنیده‌ها هم حاکی از این است که سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان تقریباً با عمانی‌ها به توافق رسیده است. اما باید منتظر ماند و دید که نهایتاً او با تیم قبلی خود در حوزه خلیج‌فارس چه می‌کند و از چه زمانی قرار است هدایت این تیم عربی را دوباره دست بگیرد؟
 
پایان همکاری با توان‌یابان برای استارت کار در عمان
سوای موضوع گفت‌وگو و مذاکره حسین توکلی با مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری عمان که همزمان با برگزاری مسابقات قطرکاپ (گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) در دوحه برگزار شد، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که احتمالاً مسئولین فدراسیون جانبازان و توان‌یابان کشورمان نیت دارند تا تغییراتی را در کادرفنی تیم ملی پاراوزنه‌برداری خود ایجاد کرده و احتمالاً بزودی جایگزینی را نیز برای حسین توکلی سرمربی این تیم در دستور کار خود قراردهند. البته این تغییر و تحولات که چندی پیش قرار بود در این مجموعه انجام شود، به واسطه رفتن اسبقیان به وزارت ورزش و در پیش بودن انتخابات جدید برای فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، فعلاً به حالت معلق درآمده تا نهایتاً پس از مشخص شدن رئیس جدید این مجموعه وضعیت کادرفنی تیم ملی پاراوزنه‌برداری نیز تعیین تکلیف شود. به هر روی اگر حسین توکلی با مسئولین ورزش عمان و فدراسیون وزنه‌برداری این کشور عربی در دوحه  قطر به توافق نهایی برای هدایت تیم ملی وزنه‌برداری این کشور رسیده باشد که شنیده‌ها حاکی از قطعی شدن این موضوع است، مطمئناً او دیگر نمی‌تواند هدایت تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران را همزمان در اختیار داشته باشد. بر همین اساس، او باید با پاراوزنه‌برداری ایران خداحافظی کرده تا فعالیت فنی خود را در کشور عمان و تیم ملی وزنه‌برداری این کشور عربی آغاز کند. قطعاً وزنه‌برداری ایران در بخش مردان با توجه به داشتن مربیان توانمند که دارای کلاس و دانش فنی بالایی در حوزه مربیگری هستند، توانایی اعزام و صادرکردن مربیان زیادی را به کشورهایی که متقاضی استخدام و استفاده از دانش فنی مربیان ایرانی هستند، دارد. کما اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از مربیان وزنه‌برداری ایران سال‌ها است در کشورهای آسیایی، اروپایی یا آمریکا مشغول مربیگری تیم‌های ملی کشورهایی مثل، سوئد، هندوستان، آلمان و یا آمریکا هستند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که تکلیف حضور حسین توکلی در عمان چه می‌شود؟ آیا او قرارداد همکاری‌اش را با این تیم عربی بزودی منعقد می‌کند یا قرار است اتفاقی دیگر برای مربی سرشناس و توانمند کشورمان رقم بخورد.

جستجو
آرشیو تاریخی