صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

استقلال- نساجی، ساعت 17:30

نکونام-رحمتی؛ پازل‌های جذاب تیم کهکشانی

تقابل جواد نکونام و مهدی رحمتی هواداران استقلال را یاد فصل دوازدهم می‌اندازد. همان فصلی که یکی از رویایی‌ترین تیم‌های تاریخ این باشگاه شکل گرفت و مهدی رحمتی در قامت دروازه‌بان و جواد نکونام به عنوان یکی از هافبک‌های دفاعی در ترکیب استقلال حاضر شدند.
تصاویر آن تیم رؤیایی فصل دوازدهم که در نهایت با مربیگری امیر قلعه‌نویی جام قهرمانی لیگ برتر را صاحب شد، هنوز که هنوز است در میان هواداران استقلال دست به دست می‌شود و حالا که تیم خالی از ستاره‌های آن روزگار است، این تصاویر طعنه‌وار در مقابل مدیران و سیاستگذاران استقلال قرار می‌گیرد تا ببینند در گذشته استقلال تا چه اندازه از داشتن بازیکن غنی بود و چه بازیکنان سرشناسی در خود داشت.
رحمتی به عنوان میهمان امروز استقلال و جواد نکونام به عنوان میزبان هر یک با اهداف و برنامه‌های متفاوتی گام به این میدان خواهند گذاشت تا رویارویی این دو این بار در قاب سرمربیان دو تیم نساجی و استقلال نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کند. همان‌‌ها که روزگاری برای رسیدن به یک هدف در ترکیب استقلال تلاش کردند تا یکی از بهترین فصول تاریخ این باشگاه رقم بخورد.
حالا رحمتی هر اندازه که استقلالی باشد از عمق وجود دوست دارد با تیمش نساجی مازندران در تهران به بهترین نتیجه ممکن دست یابد. حتی اگر ادعا کنیم مهدی رحمتی به پیروزی در این بازی نیز می‌اندیشد، ادعای بیراهی نیست و سرمربی تیم نساجی برای برون‌رفت از بحران‌هایی که بیش و کم گرفتارش شد عمیقاً به برتری مقابل یک تیم بزرگ نیاز دارد و چه تیمی بهتر از استقلال که عبور از آن به هر مربی‌ای در لیگ برتر اعتبار خواهد بخشید.
در این سوی میدان نیز جواد نکونام بعد از سه هفته پی در پی کسب تساوی دیگر دوست ندارد طعم تلخ از دست دادن 2 امتیاز دیگر را بچشد و با هدف رسیدن به پیروزی گام به این میدان خواهد گذاشت. تردید نکنید که نکونام دیگر دوست ندارد امتیاز از دست بدهد چون خودش هم خوب می‌داند که از کف دادن امتیازات 3 بازی قبل تا چه اندازه سپاهان را به استقلال نزدیک کرده و حالا یک اشاره از نماینده فوتبال اصفهان کافی است تا صدر جدول دو‌دستی تقدیم این تیم شود.
نکونام حداقل دوست دارد از این بازی با برد خارج شود تا اگر سپاهان بازی عقب‌افتاده خود را برد با امتیازات آنچنانی از این تیم پس نیفتد و به همین دلیل برتری مقابل نساجی‌پوشان ارزش و منزلت بیشتری خواهد یافت.
از طرفی استقلال در این میدان میزبان است و نکونام باید به این مهم نیز واقف باشد که حتی اگر تمام سکوها همچون سینه‌چاکان استقلال او را حمایت کنند اما اگر ناکامی دیگری رقم بخورد همین هواداران آرام‌ آرام تبدیل به مخالفانش خواهند شد و از او انتقاد خواهند کرد. به همین دلیل استقلال قطع به یقین باید برنده از میدان خارج شود و بعد از سه هفته تساوی‌های اعصاب خردکن، این بار طعم شیرین پیروزی را بچشد و هوادارانش را راضی و خشنود به خانه بفرستد تا دوباره موجی از امید میان آنها به پا شود.
 
با کدام ترکیب
اگر روزبه چشمی هم بازی با نساجی را به دلیل محرومیت از دست می‌داد آنگاه جواد نکونام برای انتخاب ترکیب دفاعی تیمش با یک بحران جدی مواجه می‌شد اما در نهایت مشخص شد که چشمی برای این بازی مشکلی ندارد و با محرومیت مواجه نیست. به این ترتیب او در کنار آرمین سهرابیان پازل اصلی دفاعی استقلال را تشکیل خواهند داد و به احتمال زیاد بار دیگر صالح حردانی نیز در کنار این دو قرار خواهد گرفت. غیبت امید حامدی‌فر نیز زبیر نیک نفس را به یک گزینه جدی برای ورود به ترکیب اصلی تبدیل خواهد کرد تا در کنار مهدی‌ مهدی‌پور، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند ترکیب خط میانی استقلال را تشکیل دهند. البته جعفر سلمانی را نیز به دلیل اشتباهات مکرری که جلالی در ترکیب استقلال انجام داده باید صاحب شانس دانست اما در خط حمله پازل نکونام تغییری نخواهد کرد و مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو به عنوان دو مهاجم اصلی در خط حمله به میدان خواهند رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی