صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گیج و مبهوت مثل منچستریونایتد؛

تئاتر رویاهای بربادرفته!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
در بازی سرنوشت‌ساز از آخرین هفته دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ در استادیوم اولدترافورد، برابر همدیگر صف‌آرایی کردند. شاگردان تن‌هاخ در این بازی علی‌رغم اینکه به برد نیاز داشتند، نتوانستند موقعیت خاصی خلق کنند و با تک‌گل کینگزلی کومان برای بایرن، با نتیجه ۱-۰ شکست خوردند.
شاگردان تن‌هاخ با این نتیجه با ۴ امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفتند و خیلی زود از لیگ قهرمانان کنار رفتند. بایرن مونیخ که صدرنشینی‌اش قطعی شده بود نیز ۱۶ امتیازی شد. در بازی دیگر این گروه نیز کپنهاگن موفق شد ۱-۰ گالاتاسرای را شکست دهد و با کسب رتبه دوم همراه با بایرن‌مونیخ به مرحله حذفی صعود کند. گالاتاسرای در رتبه سوم ایستاد و به لیگ اروپا رفت.
 ضعیف‌ترین خط دفاع انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان
با این باخت پرده‌های تئاتر رویاها در رقابت‌های اروپایی برای یک سال دیگر پایین کشیده شد و یونایتد برای دومین بار در تاریخ خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در قعر جدول قرار گرفت. شیاطین سرخ در واقع با به ثمر رساندن 12 گل جزو برترین گلزنان این رقابت‌ها هستند، اما دفاع متزلزل آنها با برخی اشتباهات مهم باعث شد تا گلزنی‌های آنها برای صعود از دور گروهی کافی نباشد.
منچستریونایتد در بازی اول ۴-۳ مغلوب بایرن‌مونیخ شد که البته اشتباهات اونانا باعث شد تا دبل کاسمیرو ثمری نداشته باشد. البته این نتیجه مقابل قهرمان ۱۱ دوره اخیر بوندس‌لیگا چندان تحقیرآمیز تلقی نمی‌شود. اما تیم اریک تن هاخ در بازی بعدی در خانه مقابل گالاتاسرای ۳-۲ شکست خورد که بار دیگر اشتباهات اونانا تأثیر زیادی در نتیجه این بازی داشت و باعث شد که شیاطین پس از اخراج کاسمیرو با گل دیرهنگام ایکاردی امتیازات این بازی خانگی را از دست بدهند.
آنها بازی بعدی را مقابل کپنهاگن با تک گل مگوایر و مهار پنالتی ثانیه پایانی اونانا با پیروزی به رختکن رفتند که این تنها کلین‌شیت آنها در این دور از رقابت‌ها بود. اما در دیدار برگشت باز هم خط دفاع آشفته و اخراج کودکانه مارکوس رشفورد باعث شد تا آنها شکست ۴-۳ دیگری در خانه حریفان خود متحمل شوند. آنها در بازی پنجم نیز به مصاف گالاتاسرای رفتند که در نهایت بازی برده را با تساوی ۳-۳ عوض کردند تا امید‌شان را برای صعود از دست بدهند. در این دیدار اونانا دو اشتباه مرگبار دیگر مرتکب شد تا جایگاه او به عنوان شماره یک یونایتد با تردیدهای زیادی روبه‌رو شود.
در نهایت شکست ۱-۰ مقابل بایرن در اولدترافورد کوبیدن میخ پایانی بر تابوت شیاطین سرخ بود تا آنها با ۱۵ گل خورده به کار خود در لیگ قهرمانان اروپا پایان دهند و ضعیف‌ترین رکورد گل خورده یک تیم انگلیسی را در تاریخ مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا به نام خود ثبت کنند.
 این تیم خلاقیت ندارد!
پل اسکولز، اسطوره منچستریونایتد، اعتراف کرد که باشگاه سابقش از مشکل خلاقیت رنج می‌برد و تأکید کرد که غیبت کاسمیرو و کریستین اریکسن، سطح خط هافبک این تیم را تا حد زیادی پایین آورد. پس از بازی، اسکولز گفت که باشگاه در حال حاضر فاقد خلاقیت است و راسموس هویلوند که 5 گل در این مسابقات به ثمر رسانده، تلاش زیادی برای کمک به تیم می‌کند. او گفت: «فکر نمی‌کنم خط دفاعی مشکلی داشته باشد. به نظر من خلاقیت ما در میانه زمین در دیدار امروز یک مشکل بزرگ است. وقتی کاسمیرو و اریکسن در تیم حضور ندارند، بدون شک سطح بازی تیم افت شدیدی می‌کند.»
اریکسن و کاسمیرو تنها دو بازیکن از خیل مصدومان منچستریونایتد هستند و باید به آنها تایرل مالاسیا، لیندلوف، مانت و رشفورد را نیز اضافه کرد. در طول بازی، یونایتد 5 شوت به سمت دروازه داشت که تنها یک مورد از آنها در چهارچوب بود، در حالی که بایرن 11 شوت به سمت دروازه زد که سه شوت آنها در چهارچوب دروازه میزبان بود. اسکولز ضمن خودخواه خواندن آنتونی و گارناچو گفت که خلاقیت و ایجاد موقعیت گلزنی بزرگترین مشکل یونایتد و راسموس هویلوند است. او اضافه کرد: «نگرانی بزرگ ما برای مهاجم وسط است، ما نمی‌توانیم موقعیت ایجاد کنیم و با این حال او پنج گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. او هنوز گلی در لیگ به ثمر نرسانده و موقعیتی به دست نیاورده است. فکر نمی‌کنم روز شنبه (مقابل بورنموث) نیز فرصتی به دست آورده باشد. مشکل گلزنی تیم نگرانی بزرگی است. شما از مهاجمان کناری خود مانند آنتونی و گارناچو انتظار خلق موقعیت دارید اما آنها بازیکنان خودخواهی هستند و تنها به گلزنی خود فکر می‌کنند. رشفورد را نیز به این لیست اضافه کنید که سال گذشته فوق‌العاده بود اما این فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.»  گفتنی است که یونایتد در ۱۶ بازی لیگ برتر تنها ۱۸ گل به ثمر رسانده که به راستی آمار فاجعه‌باری برای این تیم محسوب می‌شود.

توخل: با تن هاخ همدردی می‌کنم
توخل پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد و در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: «تقریباً همیشه با مربی دیگر احساس همدردی می‌کنم اما در طول مسابقه ما برای پیروز شدن تلاش می‌کنیم چرا که به همین دلیل در رقابت‌ها حضور داریم. این قوانین بازی کردن در سطح اول هر ورزشی است و ما نیز در بالاترین سطح بازی می‌کنیم تا بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم. البته که با تن هاخ همدردی می‌کنم. او بازیکنان کلیدی زیادی را در یک بازی سرنوشت‌ساز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و می‌توانید ببینید که آنها عمق زیادی روی نیمکت خود ندارند که بتوانند روند بازی را تغییر دهند و فقدان کیفیت در این تیم واضح بود. فکر کردم شما متوجه چنین چیزی خواهید شد.» سرمربی آلمانی در مورد فشاری که روی تن هاخ وجود دارد، ادامه داد: «بله، دوران سختی است اما مطمئن هستم که او می‌داند پس از این چه کاری باید انجام دهد و چگونه تیم خود را تحریک کند. او به حمایت و توصیه من نیاز ندارد چون به اندازه کافی باتجربه هست تا از این شرایط دشوار عبور کند. من نیز شنبه گذشته لحظات خوبی سپری نکردم. به عنوان یک مربی گاهی اوقات احساس تنهایی می‌کنم»


تن هاخ: شایسته شکست نبودیم
اریک تن هاخ در واکنش به شکست 1-0 تیمش مقابل بایرن‌مونیخ به TNT گفت: «بازیکنان تمامی تلاش خود را به کار بردند، روحیه آنها را دیدید. به آنها بابت این عملکرد مقابل تیم خوب بایرن‌مونیخ اعتبار می‌دهم، جای تحسین دارند. در پرس خوب بودیم و تصاحب توپ زیادی بویژه در نیمه دوم داشتیم اما نتوانستیم از آنها سودی ببریم. بایرن تیم قدرتمندی است و به اندازه کافی کلاس فردی برای ساخت یک لحظه را دارد. یک اشتباه کردیم و دیدید چه شد. می‌خواهیم ثبات بیشتری داشته باشیم. من باید این تیم را بهبود دهم. باید بازیکنان را راهنمایی کنم تا مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند. نداشتن عمق ترکیب ما کاملاً واضح است. ما به انرژی بازیکنان نیمکت‌نشین نیاز داشتیم. گزینه‌های ما برای خط حمله محدود است. ما مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تنها امروز از دست ندادیم. تعدادی عملکرد خوب داشتیم اما مرتکب اشتباهاتی شدیم، اشتباه‌هات فردی بازیکنان. با این حال امروز عملکرد تیم خوب بود. شایسته شکست نبودیم اما باختیم. به حذف از لیگ قهرمانان اروپا با دید تأسف نگاه نمی‌کنم. ما همیشه می‌خواهیم در این رقابت‌ها باشیم. هدف ما صعود به مرحله حذفی بود. باید از نتایج به دست آمده درس بیاموزیم و بپذیریم که فوتبال خوبی به نمایش گذاشتیم. راسموس هویلوند 5 گل به ثمر رساند و عملکرد خوبی داشتیم. باید این عملکرد را در لیگ برتر اجرا کنیم. مصدومیت هری مگوایر و لوک شاو؟ باید 24 ساعت صبر کرد و سپس برای تشخیص مصدومیت آنها وضعیت را ارزیابی کرد. بنابراین باید منتظر ماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی