خبر

جدال نفت عراق و شهرداری گرگان در WASL
تیم بسکتبال شهرداری گرگان در آخرین مسابقه از دور رفت دومین دوره رقابت‌های سوپرلیگ غرب آسیا WASL به مصاف نفت عراق می‌رود.
شاگردان مصطفی هاشمی با دو برد متوالی برابر تیم‌های ساجس لبنان و الاتحاد اهلی سوریه اکنون با 4 امتیاز در صدر ایستاده‌اند. آنها بازی‌های واسل را طوفانی آغاز کردند.
ابتدا 86 – 74 ساجس را شکست دادند و سپس 121 – 70 الاهلی را مغلوب کردند تا با دستی پر میزبان عراقی‌ها باشند.
حالا در حالی رودرروی تیم ته جدولی قرار می‌گیرند که در سالن بسکتبال آزادی همین دیروز از محمود مشحون پدر سختکوش بسکتبال خداحافظی کردند. طبق دستور فیبا آسیا تمامی رقابت‌های منطقه با دو دقیقه سکوت به یاد مرحوم مشحون آغاز می‌شود.
هر چند گفته می‌شود تیم عراقی بازیکنان خوبی دارد و جدال سختی پیش روی گرگان است ولی شهرداری گرگان که نفرات ایرانی و خارجی برتر از آنها در اختیار دارد بعید به نظر می‌رسد بازی به چالش کشیده شود و هاشمی می‌تواند در خانه پیروزی دیگری را کسب کند.


پاریسی‌ها بدجوری نگران المپیک شده‌اند
مسائل متعدد باعث شد تا مقامات پاریسی برای المپیک نگرانی‌هایی داشته باشند. در حالی که کمتر از 8 ماه تا المپیک پاریس باقی مانده برگزارکنندگان و دولت فرانسه وارد دوره‌ای ناخوشایند شده‌اند که نگرانی‌های آنها را تشدید کرده است.
زمینه‌های اصلی نگرانی آنها مسائل زیست محیطی اطراف محل موج سواری در تاهیتی، ایمنی مراسم افتتاحیه در رودخانه سن، آماده نبودن حمل و نقل عمومی در منطقه پاریس و ... است.
حدود یک ماه پیش بود که شهردار پاریس اعلام کرد حمل و نقل عمومی برای بازی‌های المپیک پاریس آماده نیست‌. از طرفی رئیس منطقه ایل‌دوفرانس اعلام کرده بود که در زمان المپیک قیمت بلیت مترو ۲ برابر خواهد شد.
با این شرایط شورای شهر پاریس خواستار بازنگری کرایه‌ها شده است در حالی که نخست‌وزیر سابق فرانسه یعنی ژان کاستکس که در حال حاضر مسئول اپراتورهای حمل و نقل پاریس RATP است، اعتراف کرده که این حداقل 8 خط دیگر قادر به ارائه خدمات عمومی با کیفیت نیستند. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از لحاظ دیپلماتیک شرایط را مطمئن اعلام کرده اما عملیات حمل و نقل را «بسیار پیچیده» توصیف کرد. از لحظه‌ای که اعلام شد مراسم افتتاحیه در رودخانه سن برگزار می‌شود، سؤالاتی در مورد عملی شدن این طرح و ایمنی آن مطرح شده است.
قطعاً برای پلیس کنترل جمعیت در استادیوم راحت‌تر از رودخانه سن خواهد بود. حمله مرگبار با چاقو در نزدیکی برج ایفل در 2 دسامبر که منجر به کشته شدن یک گردشگر آلمانی شد، نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. حالا این سؤال مطرح می‌شود که ورزشکاران، سران کشورها و حتی مردم چقدر احساس امنیت خواهند کرد؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی