صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • فوتبال زنان
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

کشتی آزاد قهرمانی کشور و نامدارانی که به دنبال دوبنده تیم ملی هستند

ستاره بازی در ساری

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور از صبح امروز در شهر ساری آغاز می‌شود و کشتی‌گیران آزادکار مرحله اول انتخابی تیم ملی را پشت سر می‌گذارند. در این دوره از رقابت‌ها تمام کشتی‌گیرانی که در جهانی سال گذشته در ترکیب تیم ملی حضور نداشتند و یا موفق به کسب مدال نشدند و یا در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا نرسیدند و یا اینکه سهمیه حضور در المپیک را کسب نکردند، باید حضور در چرخه انتخابی تیم ملی را از قهرمانی کشور شروع کنند. در این بین ستاره‌هایی مثل مجتبی گلیج، کامران قاسمپور، امیر‌محمد یزدانی، علی سوادکوهی، مبین عظیمی، علیرضا سرلک، علیرضا کریمی و امیررضا معصومی از جمله نفراتی هستند که باید در قهرمانی کشور به روی تشک بروند. این یعنی قلب کشتی ایران در این سه روز در ساری می‌زند و مسابقات در برخی از اوزان فوق‌العاده زیبا می‌شود.
 
دورهمی عشاق
سالن پیر و قدیمی سید‌رسول حسینی بعد از مدت‌ها باز هم به پایگاهی برای کشتی تبدیل می‌شود. سالنی که همیشه میزبان مسابقات کشتی بود و خاطرات زیادی را برای علاقه‌مندان به کشتی ثبت کرده است. البته آخرین باری که سالن سید‌رسول حسینی از مسابقات مهم کشتی میزبانی کرد را کسی یادش نمی‌آید اما هر بار که میزبان بوده با حضور تماشاگران پرشور جوی فوق‌العاده را تجربه کرده است. مسابقات جام جهانی کشتی در سال 2005 را این سالن میزبانی کرد و یکی از بهترین خاطرات علاقه‌مندان به کشتی را رقم زد و سال‌ها بود که در انتظار بودند تا یک بار دیگر آن فضا را تجربه کنند. هزاران نفر در این سالن حضور داشتند و جای سوزن انداختن نبود. میزبانی از قهرمانی کشور بعید است کمتر از این تماشاگر داشته باشد. این دوره از قهرمانی کشور باعث می‌شود که ستاره‌های زیادی با هم روبه‌رو شوند و به احتمال زیاد یکی از هیجان‌انگیز‌ترین دوره‌های قهرمانی کشور در ساری برگزار می‌شود.
 
گلیج کشتی می‌گیرد
در این بین برخی از چهره‌ها دست به نامه شدند و پای خود را گرفتند که مصدوم هستند و نمی‌توانند در قهرمانی کشور به میدان بروند. یکی از این نفرات مجتبی گلیج بود که در جهانی صربستان مقابل سعدالله‌اف ضربه فنی شد که البته نامه او مورد قبول واقع نشد اما مهمترین غایب کشتی ایران در قهرمانی کشور کامران قاسمپور است. ستاره‌ای که به دلیل پارگی کشاله ران از حضور در قهرمانی کشور معاف شد. کامران با مصدومیتی روبه‌رو شده که این سومین مسابقه است که شانس حضور در آن را از دست می‌دهد و این اندکی نگران‌کننده است.
 
قصه تکراری کیهانی و کامران
دکتر سهراب کیهانی که کارهای پزشکی کشتی را انجام می‌دهد، مصدومیت پای کامران قاسمپور را برای سومین بار تأیید کرد اما عجیب است که او در این مدت چندین‌بار این کار را کرده اما چرا برای این مصدومیت درمان دیگری جز استراحت تجویز نمی‌کند، مشخص نیست. کامران بار اول در انتخابی مرحله نهایی غیبت کرد و اولین بار هم بحث مصدومیت او از همان‌جا شروع شد. کامران باید با مبین عظیمی کشتی می‌گرفت اما به دلیل مصدومیت در این مسابقه حاضر نشد و بعد هم دکتر کیهانی اعلام کرد که به دلیل پارگی 30 درصد از کشاله، قاسمپور به قهرمانی جهان در صربستان نمی‌رسد. کامران در اردو ماند تا برای بازی‌های آسیایی آماده شود اما به هانگژو هم نرسید و این‌بار هم از ناحیه کشاله ران مصدوم شد. برای حضور در قهرمانی کشور هم ماجرا به همین شکل پیش رفت و این‌بار هم دکتر کیهانی اعلام کرد که به دلیل پارگی 30 درصدی از ناحیه کشاله شانس حضور در قهرمانی کشور را از دست داده است. این کشاله که 30 درصد، 30 درصد پاره می‌شود کی قرار است روبراه شود که کامران را به المپیک برساند؟
 
بازگشت کریمی و رقابت داغ 86 کیلوگرم
دو وزن 86 کیلوگرم و 97 کیلوگرم از جذاب‌ترین اوزان تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های المپیک است. به همین دلیل هم در قهرمانی کشور رقابت در این دو وزن بسیار جذاب می‌شود. در 86 کیلوگرم، مصدومیت و جراحی حسن یزدانی این شانس را برای رقبایش به وجود آورده که شانس خود را برای رسیدن به المپیک امتحان کنند. به همین دلیل هم مبین عظیمی از 92 کیلوگرم به 86 کیلوگرم برگشته است. شنیده‌ها حکایت از بازگشــــــت دوباره علیرضا کریمی برای حضور در قهرمانی کشور دارد. علی سوادکوهی هم برای حضور در این وزن وسوسه شده و باید دید که او چه می‌کند. رقابت برای حضور در این وزن این‌بار آسان نیست. در وزن 97 کیلوگرم هم همه مدعیان دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک باید حضور داشته باشند. محمدحسین محمدیان مدعی جدی این وزن است که بعد از مدت‌ها بر‌می‌گردد. در کنار او اما گلیج و آذرپیرا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی می‌آیند. مدعیان این وزن بعد از انتخاب در قهرمانی کشور باید منتظر حضور کامران هم باشند.


ZOOM

شروع یک همکاری
کمیته فنی این مسابقات هم در نوع خود عجیب و داستان‌دار است. غلامرضا محمدی، محسن کاوه، مهدی تقوی و اباذر اسلامی اعضای کمیته فنی را تشکیل دادند. کادری که به احتمال بسیار زیاد در رده سنی بزرگسالان هم شکل می‌گیرد. محسن کاوه سرمربی بزرگسالان است و غلامرضا محمدی مدیر تیم‌های پایه اما رابطه خوب کاوه و محمدی به احتمال زیاد باعث می‌شود که این دو در تیم ملی بزرگسالان نیز با هم همکاری کنند. البته قرار بود که صادق گودرزی هم در این کمیته فنی باشد و به کادرفنی اضافه شود اما برخی از مسائل صادق را از این کمیته فنی خارج کرد و فعلاً او را از کادرفنی تیم ملی دور کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی