صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • فوتبال زنان
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بازی‌های معوقه، موتور محرکه سه بازی پایانی

زلزله در جدول

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
 هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال را پشت سرگذاشتیم و در فرصتی که برای سازمان لیگ به وجود آمد با برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است آخر هفته بازی‌های معوقه هفته پنجم لیگ برتر برگزار شود. بازی‌هایی که انگار می‌توانند حسابی جدول رده‌بندی فعلی لیگ برتر را تغییر دهند و قبل از رسیدن به پایان نیم فصل اول باز هم شاهد تغییرات در این جدول باشیم.
روز چهارشنبه بازی معوقه بین صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان برگزار خواهد شد و پنجشنبه نیز سه بازی پرسپولیس با استقلال، شمس‌آذر قزوین با نساجی مازندران و سپاهان با فولاد برگزار خواهد شد.
در بازی‌های معوقه آخر هفته، دو دیدار حساس را پیش رو خواهیم داشت هر دو بازی به طور مستقیم صدر جدول را نشانه گرفته‌اند و هر نتیجه‌ای در این بازی‌ها می‌تواند باعث تغییرات در بالای جدول شود.
شهرآورد بین تیم‌های پایتخت‌نشین استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد که بازی بین مدعیان به شمار می‌رود.
از طرف دیگر سپاهان مدعی اصلی این دوره از رقابت‌ها به نظر بازی راحتی مقابل فولاد خوزستان در اصفهان خواهد داشت. سپاهان در حالی به مصاف فولاد می‌رود که در بازی هفته دوازدهم توانست مس رفسنجان را که به مراتب تیم بهتری در این فصل نشان داده است با چهار گل از پیش رو بردارد و خط و نشانی برای بازی آخر هفته مقابل فولاد کشید.
با شرایطی که سپاهان و فولاد در انتهای جدول دارند باید فرض را بر برد سپاهان و کسب سه امتیاز این بازی بگذاریم. یعنی بعد از برگزاری بازی‌های معوقه سپاهان را باید 24 امتیازی فرض کنیم که هم‌امتیاز با استقلال فعلی قبل از برگزاری شهرآورد خواهد بود البته با تفاضل گل بهتر و بازی رو در روی که سپاهان برنده آن بوده است. اما چه اتفاقی در بازی شهرآورد رخ خواهد داد؟ بیشترین احتمال این است که این بازی مثل اکثر شهرآوردها، با تساوی به پایان برسد، که در این صورت استقلال 25 امتیازی و در صدر جدول باقی خواهد ماند و پرسپولیس هم با کسب یک امتیاز می‌تواند به رده سوم جدول صعود کند و البته سپاهان با فرض اینکه با برد فولاد همچنان جایگاه دومش را حفظ خواهد کرد. اما در صورت برد استقلال مقابل پرسپولیس این تیم می‌تواند به امتیاز 27 برسد و فاصله خوبی از دیگر مدعیان می‌گیرد که این پیشفرض بسیار برای آبی‌پوشان سخت خواهد بود، چرا که در هفته گذشته آبی‌پوشان برابر تیم انتهای جدولی فولاد به راحتی دو امتیاز از دست دادند و قطعاً برای بازی مقابل پرسپولیس هم شرایط متفاوتی نخواهند داشت. اما اگر استقلال در این بازی به عنوان صدرنشین، بازنده شود و هر سه امتیاز را از دست بدهد، در این صورت نه تنها آبی‌پوشان، شهرآورد را بازنده از زمین خارج خواهند شد، بلکه به راحتی قبل از رسیدن به پایان نیم‌فصل اول، صدر جدول را به سپاهان واگذار خواهند کرد و با 24 امتیاز به رده دوم سقوط خواهند کرد که در این صورت پرسپولیس هم با 23 امتیاز در رده سوم خواهد ایستاد تا ضمن تغییرات در صدر جدول، شاهد نزدیکی بیش از اندازه مدعیان به همدیگر باشیم. این موضوع می‌تواند به بازی‌های باقی‌مانده تا پایان نیم‌فصل (سه بازی) تحرک بسیار زیادی وارد کند و جذابیت لیگ برتر را حسابی بالا ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی