صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • فوتبال زنان
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

هدف مشترک حسینی و بیرانوند در جدال 102

کلین شیت در دربی، دلبری برای قلعه‌نویی

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
کلین شیت در دربی! این هدف مشترک سید‌حسین حسینی و علیرضا بیرانوند در آستانه تقابل102 است. دو دروازه‌بانی که برای بودن در قفس توری تیم ملی در سال‌های اخیر همواره با هم رقابت داشته‌اند و البته بیرانوند به دلیل سوابق بیشتری که در تیم ملی داشته، جایگاه مطمئن‌تری در دروازه تیم ملی دارد.
با این حال حسینی نیز در همه این سال‌ها تلاش کرده سایه به سایه بیرانوند حرکت کند و از فرصت‌هایی که نصیبش می‌شود، نهایت بهره را ببرد. دروازه‌بان استقلال پیش‌تر در جام جهانی موفق شد اعتماد کی‌روش را جلب کند و در قفس توری تیم ملی بنشیند و حالا نیز او با وجود اینکه یک وقفه کوتاه در بازگشتش به تیم ملی به وجود آمده اما در تلاش است بیرانوند را به حال خود تنها نگذارد و یک رقیب جدی و سرسخت برای او باشد.
رقابت این دو دروازه‌بان البته پیش از فصل شروع شد. جایی که بیرانوند مدعی شد از باشگاه استقلال 90 میلیارد تومان پیشنهاد دارد. ادعایی که بعدها از سوی خود مقامات استقلال نیز که در متن مذاکرات قرار داشتند، تکذیب شد. بیرانوند هم به واسطه همان مذاکراتی که داشت دوباره توانست در قاب چشمان مدیران باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد و با رقم ویژه‌تری به این تیم بازگردد.
برخی اقدامات پیش‌فصل بیرو را نوعی بازارگرمی می‌دانستند که با توجه به تمدید قرارداد او با پرسپولیس ادعای بیهوده‌ای هم نبود و نشان داد دروازه‌بان پرسپولیس راه قرارداد بستن‌های پرمایه را بلد است.
حالا او باید در دربی بار دیگر به پرسپولیسی‌ها ثابت کند که ارزش این همه هزینه را داشته است. بیرانوند می‌داند که اگر بازنده این بازی باشد با توجه به گل‌های خورده هفته‌های اخیر (در تیم ملی و پرسپولیس) ممکن است جایگاهش را از دست بدهد. به همین دلیل او با انگیزه متفاوت گام به این میدان خواهد گذاشت تا شاید بار دیگر به امیر قلعه‌نویی بفهماند که همچنان از حسینی دروازه‌بان قابل اعتمادتری است.
اما در این سوی میدان نیز حسینی کم انگیزه برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش در دربی 102 ندارد. اهداف او نیز با بیرانوند مشترک است. حسینی به دو موضوع مهم فکر می‌کند. اول اینکه به هواداران استقلال ثابت کند که مدیران پیشین استقلال بی‌جهت قبل از شروع فصل بازی جذب بیرانوند را به راه انداخت و در مرحله بعد ارزش‌های فنی‌اش را به رخ امیر قلعه‌نویی بکشد تا از او نیز به عنوان یک گزینه بالقوه برای بازی در ترکیب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا استفاده کند.
تردیدی نیست هر دروازه‌بانی در این میدان گل بد بخورد جایگاهش در تیم ملی متزلزل خواهد شد. اگر بیرانوند انتظارات را برآورده نکند، امیر قلعه‌نویی را ترغیب خواهد کرد تا در بازی‌های آتی به حسینی بیشتر فکر کند و چه بسا ناگهان در جام ملت‌ها از او بهره بگیرد. اگر حسینی هم در این میدان گلی بخورد که مقصر شناخته شود، همچنان گلر دوم تیم ملی باقی خواهد ماند و قلعه‌نویی باز هم تحت هر شرایطی به بیرانوند اعتماد خواهد کرد.
به هر حال جذابیت‌های دربی 102 در قفس توری دو تیم و انگیزه‌های مشترک شماره یک‌ها را باید یکی از زوایای جذاب این بازی دانست و مهر تأیید زد به این واقعیت که بعد از تقابل نکونام و گل‌محمدی که گل سرسبد این بازی به لحاظ حساسیت است، تقابل حسینی و بیرانوند فراتر از این بازی موقعیت آنها را در تیم ملی دستخوش تحولاتی خواهد کرد. حال ممکن است این تحولات منجر به تحکیم جایگاه باشد و یا اینکه موجب سستی آن شود.

جستجو
آرشیو تاریخی