از جواد نکونام انتظار داشتم

غبیشاوی: من حرف‌های قبل از بازی را باور نکردم

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
نادر غبیشــــــــــــــــــــــاوی مربی تیم فولادخوزستان بعد از بازی با استقلال به خاطر اتفاقات این بازی در کانون توجه قرار گرفت.
او مدعی است که به دلیل ناسزاهایی که شنیده از کوره در رفته است. حالا و دو، سه روز بعد از این بازی شایعات زیادی شنیده می‌شود، اینکه یکی، دو روز قبل از بازی حرف‌هایی را دو طرف شنیده‌اند که به زعم غبیشاوی او برخلاف مهدی هاشمی نسب آنها را باور نکرده است.
 
 چند روز بعد از حواشی بازی شما با استقلال شایعاتی شنیده شده است.
من قبل از هر چیز باید بگویم که با افتخار سابقه شاگردی مربیان اخلاق‌مداری همچون محمود یاوری، منصور پورحیدری و ناصر حجازی را دارم. من در مکتب این عزیزان رفتار و اخلاق در فوتبال را آموختم. الان هم دوست ندارم قبل از دربی تهران حاشیه‌ای برای تیم جواد نکونام ایجاد شود. اما حقیقتاً این انتظار را هم از او به خاطر خانواده‌ها و بچه‌های‌مان داشتم که به دستیارش تذکر می‌داد و از او می‌خواست که به سمت نیمکت ما حرفی نزند. ما باید طوری رفتار کنیم که خانواده‌های‌مان در منزل از دیدن بازی لذت ببرند.
  اما این مدل درگیری حتماً باید یک زمینه قبلی داشته باشد؟
ما سال‌ها کنار هم بودیم و به حرمت تمام آن روزها تصمیم داشتم درگیر نشوم اما وقتی زشت‌ترین الفاظ را نسبت به خانواده‌ام می‌شنوم باز هم انتظار دارید سکوت کنم؟ من نمی‌توانم به خاطر شخص دیگری ارتباطم را با بعضی از دوستانم قطع کنم. الان هم در صفحه شخصی‌ام خیلی از هواداران استقلال به من فحش می‌دهند که من همه را از چشم مهدی می‌بینم. من آدمی نیستم که نمک بخورم و نمکدان را بشکنم.
  این که شایعه شده یکی، دو روز قبل از بازی حرف‌هایی شنیدید، صحت دارد؟
بله، من اصلاً به آنها توجهی نداشتم اما شاید مهدی اگر حرفی شده حتماً باور کرده است. ببیند شاید یکسری مسائل وجود داشته باشد اما ما اگر گوشت همدیگر را بخوریم، استخوان‌مان را دور نمی‌اندازیم. نمی‌دانم چرا اینقدر افکار منفی داشت و انگار با همان ذهنیت هم به ورزشگاه آمد. جالب بود وقتی می‌گفتم چرا فحش می‌دهی، می‌گفت مگر با تو هستم.» وقتی هم خواستم نزدیکش شوم فوری از صحنه دور شد تا خودش را بی‌تقصیر نشان دهد.

 

ZOOM

دو شکایت فولاد علیه استقلال
دیدار فولاد و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید، مسابقه‌ای که حواشی زیادی داشت. اخراج خوزه ایگناسیو مارتینس سرمربی فولاد و محمد نوازی مربی استقلال به دلیل درگیری بین دو نیمه و درگیری بین نادر غبیشاوی مربی دروازه‌بان‌های فولاد و مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال باعث شد این بازی به دیداری جنجالی تبدیل شود. باشگاه فولاد با توجه به مسائل رخ داده، قصد دارد دو شکایت علیه استقلال مطرح کند. شکایت اول مربوط به عدم رعایت سقف قرارداد توسط آبی‌پوشان و شکایت دوم مربوط به رفتار مربیان استقلال است. دو لایحه شکایت مذکور فولاد دیروز تحویل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شد.

سکوت مربی استقلال
این روزها و آن هم در آستانه دربی تهران که همه می‌دانیم خیلی نگاه‌ها به رفتار مهدی هاشمی‌نسب دوخته خواهد شد، پیدا کردن او کار آسانی نیست. مربی استقلال آن قدر تجربه دارد که حداقل تا بعد از دربی پاسخی ندهد. شاید هم باشگاه از او خواسته که چیزی نگوید. این سکوت حداقل آرامش را برای تیمش به همراه خواهد داشت. البته او یک بار اظهار نظر کوتاهی داشت و بعد از آن حرفی نزد. برای آنها نتیجه گرفتن در دربی فوق‌العاده اهمیت دارد و شاید اگر آنها به هدف‌شان در شهرآورد برسند آن وقت هاشمی‌نسب نسبت به ادعاهای مربی فولاد واکنش نشان دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی