صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

بولونیا را از دست داد، شاید به ناپولی برسد

سردار 10 روز دور از فوتبال

امیر اسدی
روزنامه نگار
هفته پانزدهم سری آ در فصل 24-2023 را باید هفته بدشانسی رم دانست. رم در ورزشگاه المپیکو میزبان فیورنتینا بود. رم در جدول چهارم بود و فیورنتینا رتبه هفتم را در اختیار داشت. ژوزه مورینیو مثل تمام بازی‌های اخیر سردار آزمون را روی نیمکت نشاند و از زوج پائولو دیبالا و روملو لوکاکو در خط حمله استفاده کرد. البته با این توضیح که دیبالا متمایل به راست و کمی عقب‌تر از لوکاکو بازی می‌کرد و مهاجم بلژیکی در نوک خط حمله حضور داشت.
رم خیلی زود و در دقیقه 7 روی پاس دیبالا و ضربه لوکاکو به گل برتری رسید. از این به بعد بود که مورینیو و تیمش روی نوار بدشانسی گام برداشتند. دقیقه 24 دیبالا آسیب دید و به کادرفنی اعلام کرد که نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد. او از زمین خارج شد و مورینیو آزمون را جایگزین ستاره آرژانتینی رم کرد. سردار که انگار می‌خواست به مورینیو ثابت کند در امور دفاعی و بحث جنگندگی و دوندگی مشکلی ندارد، تمام انرژی خود را صرف کرد تا نظر مربی مشهور پرتغالی را تغییر بدهد. نیمه اول با برتری یک بر صفر رم تمام شد و آزمون و سایر شاگردان مورینیو در شرایطی برای شروع 45 دقیقه دوم گام به زمین گذاشتند که پیروزی تنها هدف‌شان بود.
رم یکی دو حمله خطرناک انجام داد اما به گل دوم نرسید. دقیقه 65 اما بدشانسی‌های تیم مورینیو تکمیل شد و مچ سردار پیچید تا او نتواند بازی را ادامه بدهد. آزمون با وجود مصدومیت چند دقیقه در زمین بود و سپس از مورینیو خواست تا تعویضش کند. استفان الشعراوی جای سردار را گرفت و البته چند دقیقه بعد زالفسکی با کارت قرمز داور جریمه شد تا رم 10 نفره شود. فیورنتینا توسط کوارتا -مدافع آرژانتینی خود- به گل تساوی رسید. از این به بعد هدف شاگردان مورینیو حفظ یک امتیاز بود تا رتبه چهارم جدول همچنان در اختیارشان بماند.
دقیقه 85 اما بدشانسی‌های رم تکمیل شد و روملو لوکاکو با تکل خشن روی پای بازیکن فیورنتینا با کارت قرمز مستقیم داور جریمه شد تا تیم مورینیو 9 نفره شود. بازیکنان رم با چنگ و دندان از تساوی محافظت کردند تا یک امتیاز ارزشمند را در ورزشگاه المپیکو دشت کنند. بعد از بازی اما اخبار متفاوتی درباره میزان آسیب‌دیدگی آزمون و دوری او از فوتبال منتشر شد. اسکای اسپورت ایتالیا نوشت که سردار 15 تا 20 روز نمی‌تواند رم را در مسابقات رسمی مقابل بولونیا، ناپولی و یوونتوس همراهی کند.
با این حال پیگیری‌ها نشان می‌دهد مصدومیت سردار تا این حد جدی نیست و او بعد از گذشت یک هفته یا نهایتاً 10 روز می‌تواند به زمین برگردد و برای رم بازی کند. نگاه خوشبینانه این است که شاید آزمون با توجه به محرومیت لوکاکو و مصدومیت دیبالا حتی بتواند برای دقایقی برابر بولونیا هم بازی کند. اینها اخباری است که تا اینجا به ایران رسیده اما همه چیز بعد از انجام معاینه‌های ویژه پزشکی مشخص می‌شود.
در ایتالیا می‌گویند این احتمال وجود دارد که لوکاکو به دلیل خطایی که انجام داد و با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد، دو جلسه محروم شود و در این صورت بازی حساس و مهم برابر ناپولی را هم از دست خواهد داد. سردار می‌تواند با استراحت مقابل بولونیا، با تمام قوا آماده بازی برابر ناپولی شود. باید ببینیم در نهایت مدت دوری آزمون از مسابقات چقدر خواهد بود. تنها نکته‌ای که مشخص است اینکه خبر دوری 15 تا 20 روزه او درست نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی