صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

گواردیولا هم 4 هفته نبرد یعنی تمام شده؟

باقری‌ها: یحیی و افشین لب خط را مدیریت کنند، دربی را می‌برند

نبی‌الله باقری‌ها مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است اگر مربیان پرسپولیس قادر باشند در جنگ لب خط بازنده نباشند و به نوعی آن را کنترل کنند، شانس زیادی برای پیروزی در دربی خواهند داشت.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار که با برتری سرخپوشان پایان یافت چه نظری دارید؟
برد قبل از دربی با توجه به شرایطی که برای پرسپولیس وجود داشت خیلی برای این تیم واجب بود چون بعد از باخت مقابل الدحیل، چه درست و چه غلط خیلی فشار روی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس وجود داشت، با وجود این خیلی خوشحالم که پرسپولیس در مهم‌ترین بازی فصلش پیروز شد و بعد از شش بازی که پیروز نشده بود در آستانه دربی برد کسب کرد که حتماً برای این تیم در بازی مقابل استقلال خیلی لازم بود و فشار را از روی پرسپولیس برداشت تا بازیکنان آرام و با روحیه به مصاف رقیب سنتی‌شان بروند.
 اما با وجود برد مقابل هوادار، در تیم پرسپولیس باز هم ضعف یک مهاجم تمام کننده به چشم آمد و شاید سه، چهار موقعیت گلزنی به راحتی از دست رفت!
به هر حال من فکر می‌کنم مشکل گلزنی فقط به پرسپولیس باز نمی‌گردد و مسأله‌ای که به نوعی در بازی مقابل الدحیل هم تکرار شد تقریباً در تمام تیم‌ها دیده می‌شود و مشکل کلی فوتبال ما است و تقریباً لیگ ما فاقد بازیکن تمام کننده ایده‌آل است و اگر یکی، دو بازیکن هم در این خصوص بهتر از بقیه هستند اما باز هم در امر تمام کنندگی مشکلاتی دارند.
 گولسیانی هم به نظر هنوز شرایط ایده‌آل خودش را بعد از خراب کردن پنالتی به دست نیاورده است!
به نظرم گل نکردن بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس مقابل الدحیل فقط یک اتفاق بود. بارها این موضوع برای بزرگترین بازیکنان و ستاره‌های دنیا هم پیش آمده اما من شخصاً معتقدم گولسیانی آن صحنه را فراموش کرده چون بازیکنی کاملاً حرفه‌ای است، ضمن اینکه دربی هم شرایط خاص خودش را دارد و چالش دربی برای گولسیانی یک چالش شیرین است و این بازیکن که بازیکنی دربی‌باز است حتماً در دربی 102 یکی از بهترین نمایش‌های خودش را ارائه خواهد داد.
 برنده دربی را چه تیمی می‌دانید؟
پرسپولیس از لحاظ فنی و بازیکن مهره‌های بهتری در اختیار دارد اما دربی همیشه دیدار سختی است و شرایط روحی روانی در روز دربی و اتفاقات لب خط در دربی، تیم برنده را تعیین خواهد کرد.
 واضح‌تر در خصوص اتفاقات لب خط صحبت می‌کنید؟!
به هر حال همه می‌دانیم کادر فنی استقلال با داوران زیاد صحبت می‌کنند و به نوعی با داور اصلی و داور کنار خط چالش دارند، از این رو به نظرم اگر کادر فنی و مدیر پرسپولیس بتوانند اتفاقات لب خط را مدیریت کنند برنده دربی 102، پرسپولیس خواهد بود.
یحیی در شش بازی پیروز نشده بود و اگر هوادار را نمی‌برد شاید برای او خیلی گران تمام می‌شد و بحث‌هایی در خصوص جایگزینش هم مطرح بود!
گواردیولا هم چهار هفته پیروز نشده بود، به همین دلیل نمی‌توان گفت که او هم تمام شده و دیگر چیزی برای من‌سیتی ندارد. این استدلال درست نیست چون فوتبال علمی است که انتها ندارد. با وجود این معتقدم در ایران بهتر از یحیی برای پرسپولیس وجود ندارد و بحث‌هایی هم که در رابطه با جایگزینی سر‌مربی پرسپولیس مطرح شد تماماً بی‌پایه و اساس بود. واکنش یحیی هم در این رابطه خیلی خوب و حرفه‌ای بود و دیدید که در پاسخ به حضور جایگزینش چقدر محترمانه و حرفه‌ای صحبت کرد تا شخصیتش را نشان دهد.
 آشتی مدیریت و سرمربی، قبل از بازی هوادار هم به نظر اتفاق خوبی برای پرسپولیس بود!
مشکلات همیشه برای تیم‌های بزرگ هست و پرسپولیس اتفاقات بدتر از مسائلی که در چند هفته گذشته برای این تیم رخ داد را به نوعی تجربه کرده بود، به همین دلیل تنه‌ای قطور دارد. از این رو بعضی‌ها که دنبال ضربه زدن به پرسپولیس هستند بیشتر به دنبال بالا بردن صفحه شخصی‌شان و جلب توجه و مطرح کردن خودشان هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی