صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس یک – هوادار صفر

بازگشت آرامش با استرس

شنبه 18/9/1402، هفته یازدهم از بیست و سومین دوره لیگ برتر
ورزشگاه : آزادی
تماشاگر: 5 هزارنفر
پرسپولیس یک
گل: صائب محبی (21 - گل به خودی)
هوادار صفر
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌ها: علی اکبر نوری، حامد تازه‌پور
اخطار: صائب محبی و فرهاد زاوشی (هوادار) علی نعمتی، سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی (سروش رفیعی- 80)، مهدی ترابی(میلاد سورگی-89)، نبیل باهویی(فرشاد فرجی- 89)، محمد عمری
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
هوادار: علیرضا حقیقی، فریبرز گرامی، مهدی عبدی (محمد دیندار- 77)، صائب محبی، محسن سفیدچغایی، مرتضی منصوری، محمد چهارمحالی (قائم اسلامی‌خواه 46)مهدی گودرزی (مهرشاد عبداللهی 90)، داریوش شجاعیان (فرهاد زاوشی - 77)، محمد عباسی و کریم اسلامی (مهدی باقری 93)
سرمربی: محمود فکری
پرسپولیس در شرایطی بازی با هوادار را شروع کرد که چهار روز قبل باخت تلخی در آسیا متحمل شده و کانون بحران و حاشیه بود. با این وجود یحیی و تیمش تلاش کردند با آرامش به این میدان وارد شوند و حداقل قافیه لیگ را نبازند.
یحیی در ترکیب تیمش یک تغییر عمده انجام داد و با بیرون گذاشتن سروش رفیعی، به نبیل باهویی میدان داد که صبح روز بازی گفته می‌شد از لیست هم خط خورده است.
در میان تشویق همه‌جانبه اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه شروع تهاجمی سرخ‌ها با یک کرنر همراه شد و همین کرنر اولین موقعیت بازی را رقم زد. کرنر صادقی با ضربه سر علی نعمتی دروازه حریف را تهدید کرد اما توپ از مقابل دروازه هوادار برگشت داده شد.
دقیقه 8 بازی بعد از یکی دو یورش نصف و نیمه هوادار، حرکت انفرادی ترابی و به عمق زدن او با پاسش برای نبیل باهویی همراه شد که این بازیکن بعد از چرخش با ضربه‌ای زمینی تیر دروازه هوادار را به لرزه درآورد و توپ با بدشانسی او مقابل خط دروازه را طی کرد و گل نشد.
بعد از 13 دقیقه انفعال و با وجود حمایت گسترده هواداران، پرسپولیس با یک حرکت ترکیبی از جناح راست و همکاری عمری و صادقی درصدد خلق موقعیت برآمد اما در حالی که صادقی اعتقاد به هند حریف داشت توپ به مهدی ترابی رسید و او با حرکت و ضربه از زوایه بسته با دخالت مدافع هوادار دروازه حریف را باز کرد تا پرسپولیس به خواسته‌اش برسد.
یک دقیقه بعد نیز فرار عمری می‌توانست موقعیت دیگری برای سرخ‌ها بسازد اما حقیقی اجازه نداد ارسال عمری به بازیکن سرخپوش برسد.
دقیقه 32 هم عمری بعد از استارتی انفجاری از جناح راست با از پیش رو برداشتن دو مدافع حریف ضربه نرمی به توپ زد که حقیقی برای مهار این توپ به مشکل نخورد.
بالاخره هوادار هم خودی نشان داد و دقایق 40 و 41 دو کرنر به دست آورد که با یکی دو رفت و برگشت روی دروازه پرسپولیس خطرساز شد اما بیرانوند با خروج‌ها و مشت کردن توپ اجازه نداد درواز‌ه‌اش تهدید شود.
در جواب این حملات، پرسپولیس نیز جلو آمد و با شوت سرکش سرلک در دقیقه 44 تا آستانه گل دوم پیش رفت اما توپ داخل چهارچوب نبود و نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.
هوادار نیمه دوم را با جسارت بیشتری شروع کرد و در همان دقیقه نخست کرنر هم گرفت اما با جلو آمدن این تیم فضاهای بیشتری هم در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار می‌گرفت.
بعد از حدود 15 دقیقه نمایش برتر هوادار و بازی شجاعانه این تیم که با چند ارسال و ایستگاهی خطرناک همراه بود بالاخره پرسپولیس در دقیقه 61 یک موقعیت گل ساخت که باهویی در مصاف با حقیقی ضربه نرمی زد و توپ را از او عبور داد اما مدافع هوادار از راه رسید و دروازه تیمش را نجات داد.
با وجود ریتم سریع بازی دو تیم در حد فاصل دقیقه 60 تا 80 نمایش معتدل و پراشتباهی ارائه دادند ضمن اینکه مصدومیت بازیکنان هوادار هم وقفه‌ای طولانی در بازی ایجاد کرد تا فکری دو تغییر همزمان در تیمش اعمال کند.
اولین تغییر یحیی اما دقیقه 80 اتفاق افتاد که سروش جای صادقی را در زمین گرفت بلکه ریتم این تیم در فاز حمله و حفظ توپ بهتر شود.
لحظات باقیمانده با توجه به اختلاف تنها یک گله پرسپولیس با حریفی که جسارت حمله پیدا کرده بود با استرس فراوانی برای این تیم سپری شد، سرخ‌ها که در حفظ توپ چندان موفق نبودند تنها به دنبال سوت پایان بازی بودند. مهم‌ترین موقعیت وقت‌های تلف شده پرسپولیس را هم عمری از مقابل دروازه خالی از دست داد تا برد سرخ‌ها همان یک گله باقی بماند. سرانجام با هر زحمتی بود پرسپولیس به خواست خود رسید و بعد از شش بازی دور از پیروزی به بحران پایان داد تا با روان آرام‌تری آماده دربی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی