صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

فولاد خوزستان صفر- استقلال صفر سد فولادی ایگناسیو مقابل استقلال

رودست لالیگایی به نکونام

هفته دوازدهم بیست و سومین دوره لیگ برتر
ورزشگاه: شهدای اهواز
تماشاگر:40 هزار نفر
استقلال: صفر
فولاد: صفر
داور: سیدعلی اصغر مؤمنی
کمک‌ها: محمدرضا منصوری، فرهاد مروجی
اخطار: آرش رضاوند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی(استقلال)، علی شجاعی، سینا مریدی، محمد عسگری، محمد علی‌نژاد(فولاد)
اخراج: ایگناسیو(فولاد) محمد نوازی(استقلال)
فولاد خوزستان: کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، محمد علی‌نژاد، سینا مریدی (85-لوکاس کاندیدو)، شاهین توکلی، محمد خادمی منفرد، علی شجاعی (85- وحید حیدریه)، جفرسون سیلوا دوسانتوس، محمد عسکری، عادل ارغند (85- گادوین منشا)، ساسان انصاری
سرمربی: ایگناسیو
استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی (40- کوین یامگا)، امید حامدی‌فر (85- زبیر نیک‌نفس)، مهدی مهدی‌پور (74- سعید مهری)، آرش رضاوند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (85- جعفر سلمانی)، گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی (74- آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام
تا دقیقه 15 نه استقلال میلی به هجوم داشت و نه فولاد که از امتیاز ویژه میزبانی سود می‌جست. دو تیم در این دقایق بیشتر با یکدیگر مدارا می‌کردند و در تلاش بودند روزنه‌های نفوذ به دروازه یکدیگر را پیدا کنند. با توجه به اینکه فولاد از بازیکنان جوانی در این میدان سود جسته بود، انتظار می‌رفت استقلال با ضرب آهنگ بیشتری به سمت دروازه فولاد حمله کند اما استقلال نیز در دقایق آغازین نای حمله کردن نداشت و بیشتر دل به استفاده از موقعیت‌های کاشته بست. دقیقه 20 مهدی‌پور که نقشی کلیدی در ارسال‌های استقلال دارد، پشت یک ضربه کاشته در موقعیتی مناسب قرار گرفت که کولی بالی این توپ را از مقابل دروازه تیمش دور کرد. بعد از این تک‌موقعیت بار دیگر بازی به تعادل کشید و درحالی که کاملاً آشکار بود استقلال نیز برای ایجاد موقعیت هماهنگی کافی را ندارد، فولادی‌ها تلاش می‌کردند نظم بهتری به بازی خود بدهند تا با آرایش دفاعی مطلوب‌تری مقابل استقلال ایستادگی کنند و قبل از اینکه میهمان به دروازه‌شان نزدیک شود، توپ را از مقابل دروازه دور کند. فولاد به واقع در نیمه اول در رسیدن به این هدف موفق بود و به همین دلیل استقلالی‌ها قصد داشتند با شوت‌های از راه دور دروازه فولاد را تهدید کنند. آرش رضاوند یکی از این موقعیت‌ها را دقیقه 37 خلق کرد که ثمری برای استقلال نداشت و به کرنر رفت اما شاید مهم‌ترین موقعیت استقلال را دقیقه 38 بلانکو خلق کرد که کرنر ارسالی مهدی‌پور را با بغل پا به سمت دروازه کنت روانه کرد که این دروازه‌بان اتریشی واکنش مطلوبی روی این موقعیت داشت. بعد از این موقعیت‌ها فولاد تازه به خودش آمد و دقیقه45 پشت هجده قدم استقلال صاحب یک ضربه کاشته شد. ضربه را شجاعی زد که بسیار مواج و فریبنده بود اما حسینی به خوبی توانست موقعیت را مهار کند. با این حال استقلال در وقت‌های تلف شده بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت که این بار بغل پای یامگا به شکلی خطرناک از کنار تیر عمومی راهی اوت شد تا درنهایت هیچ یک از دو تیم نتوانند از بازی نه‌چندان مهیچ خود در نیمه اول ثمری ببرند و با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.
نیمه دوم برخلاف نیمه اول اما بسیار پر حرارت آغاز شد و استقلال با اشتیاق و میل بیشتری به سمت دروازه میزبان خود هجوم بود. اولین موقعیت را مهرداد محمدی در دقیقه 49 ایجاد کرد. محمدی که با انگیزه نشان می‌داد با شوت پای چپ کنت را به واکنشی جدی وا داشت اما در نهایت ضربه او نیز گلی برای استقلال به همراه نیاورد.
استقلال برای اینکه پیش از دربی همچون رقیب سنتی برنده میدان را ترک کند، بر دامنه حملات خود افزود تا شاید دروازه فولاد را فرو بریزد. مهدی‌پور که تا زمان حضور در ترکیب تمام ضربات کاشته را می‌نواخت دقیقه 70 یکی دیگر از این موقعیت‌ها را مستقیم به سمت دروازه فولاد زد که کنت به خوبی ضربه او را مهار کرد. 2 دقیقه بعد از این فرصت بلانکو در میان مدافعان فولاد صاحب توپ شد و با یک چرخش فریبنده توپ را با شدت بسیار به سمت دروازه فولاد زد که دروازه‌بان فولاد بار دیگر با واکنشی بموقع مانع از فرو ریختن دروازه‌اش شد. استقلال بعد از این حملات با وجود تغییراتی که از سوی نکونام در ترکیب تیم ایجاد شده بود حملات پراکنده دیگری را نیز روی دروازه فولاد ترتیب داد اما با وجود برتری عددی که گاه نسبت به میزبان خود داشت، درنهایت نتوانست از موقعیت‌هایی که در ورزشگاه شهدای فولاد به دست آورد، استفاده کند و با کسب یک امتیاز از میدان بازی با فولاد به تهران بازگشت تا خود را با همین یک امتیاز آورده از اهواز مهیای حضور در دربی 102 کند. این تساوی استقلال را به امتیاز 24 رساند و با توجه به اینکه آبی‌ها بیرون از خانه به یک امتیاز رسیدند، نتیجه بدی محسوب نمی‌شود اما از دست رفتن 2 امتیاز ممکن است با تداوم بردهای سپاهان برای استقلال نتایج تلخی به دنبال داشته باشد و آبی‌ها صدر جدول را از دست بدهند. البته پیروزی در دربی می‌تواند استقلال را احیا کند و جانی تازه به رگ‌های این تیم تزریق کند که بعد از دو تساوی پی در پی عمیقاً به دنبال کسب یک پیروزی است.

جستجو
آرشیو تاریخی