صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

استون ویلا بعد از سیتی به دنبال قربانی کردن آرسنال است

دوئل ماتادورها

استون ویلا امشب میزبان آرسنال صدرنشین است؛ آخرین تیمی که در ویلاپارک شکست‌شان داده. هر دو تیم وسط هفته گذشته بردهای هیجان‌انگیز با یک گل اختلاف به دست آورده‌اند، تیم اونای امری از سد منچسترسیتی گذشته و شاگردان میکل آرتتا مقابل لوتون تاون کامبک زدند و 4 بر 3 به پیروزی رسیدند. این بازی دوئل مربیان ماتادور است.
دو ماه قبل آرسنال بر سیتی بدون رودری یک بر صفر پیروز شد و امری چهارشنبه شب از روی دست توپچی‌ها کپی کرد. مربی سابق آرسنال در 13 رویارویی با پپ گواردیولا برنده نشده بود اما در دیدار آخر دو تیم، ویلا از همه جهت به جز مالکیت توپ از حریف برتر بود و با گل دقیقه 74 لئون بیلی سه امتیاز باارزش گرفت؛ این چهاردهمین برد خانگی متوالی ویلا در لیگ برتر بود. اگر امشب برنده شوند یک رکورد جدید در تاریخ باشگاه ثبت می‌شود و ویلا که جای سیتی را در رده سوم گرفته، می‌تواند معادلات قهرمانی را به هم بریزد چون آنها با آرسنال 4 و با لیورپول دو امتیاز فاصله دارند.
کار دفاعی استون ویلا به رهبری امیلیانو مارتینس هم در این بازی تحسین‌برانگیز بود و توانستند بعد از 10 بازی بدون کلین‌شیت مقابل سیتی، دروازه‌شان را بسته نگه دارند هر چند امشب بازی سخت‌تری در پیش دارند. آرسنال اگرچه در کنیل ورث رود سه گل دریافت کرد-که دو تای آن به خاطر اشتباهات داوید رایا دروازه‌بان تیم بود- اما با گل دقیقه 97 دکلان رایس دست پر به خانه برگشت تا فاصله دو امتیازی‌اش با لیورپول حفظ شود ضمن اینکه تعداد بردهای متوالی‌شان در رقابت‌های مختلف به شش پیروزی رسید.
اما لیورپول عصر امروز میهمان کریستال پالاس است و شاید قبل از اینکه سوت بازی در ویلا پارک زده شود، آرسنال به رده دوم سقوط کرده باشد. تیم آرتتا در 29 بهمن سال گذشته 4 بر 2 در ویلا پارک به پیروزی رسید و دیگر هیچ تیمی از این ورزشگاه با سه امتیاز بیرون نرفت. آرسنال در چهار بازی آخرش برابر ویلا به پیروزی رسیده و نمی‌خواهد موفقیت‌های میزبان در ویلاپارک ادامه داشته باشد.

ZOOM
اخبار تیمی
بیلی بدون توقف خط دفاع ناهماهنگ و پراشتباه سیتی را تحت فشار قرار داد اما در نهایت مجبور به ترک زمین شد و باید دید آیا امری ریسک می‌کند و این بازیکن تیم ملی جاماییکا را از ابتدا مقابل آرسنال قرار می‌دهد. البته مربی اسپانیایی استون‌ویلا خوش شانس است که مهاجم ترسناک دیگری مانند موسی دیابی را در اختیار دارد که مورد توجه آرسنال در فصل نقل و انتقالات بود اما برتراند ترائوره، امیلیانو بوئندیا و تایرون مینگز نمی‌توانند ویلا را امشب همراهی کنند.
متی کش هم مثل دیابی برای بازی مقابل سیتی از ترکیب اصلی بیرون ماند، ضمن اینکه امری نباید به فرمول برنده دفاعی خود که سیتی را از کار انداخته بود، دست بزند. ایده بازی دیابی یا بیلی خط دفاع آرسنال را به وحشت انداخته به خصوص با در نظرگرفتن اینکه تاکهیرو تومیاسو با مصدومیت ساق پا که در بازی هفته گذشته مقابل ولورهمپتون برایش پیش آمد، تا مدتی نمی‌تواند بازی کند. تومیاسو در بخش درمان باشگاه به امیل اسمیت رو، فابیو ویرا، توماس پارتی و یورین تیمبر ملحق می‌شود اما بن وایت می‌تواند یک بار دیگر به ترکیب اصلی برگردد هرچند آنها یک محروم بزرگ برای این بازی دارند. آرتتا به خاطر شادی گل غیرمتعارف خود برای گل آخرین لحظه رایس کارت زرد سومش در این فصل را گرفت و نمی‌تواند از کنار زمین تیمش را همراهی کند، در غیاب او آلبرت استوینبرگ وظایف مربیگری را بر عهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی