صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مهدی تقوی و صادق گودرزی در تیم فنی

کادر 24 عیار

محسن وظیفه
خبرنگار

بعد از استعفای پژمان درستکار و آمدن محسن کاوه به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که چه کسانی به‌عنوان مربی به کادرفنی تیم ملی اضافه می‌شوند و چه کسانی خارج می‌شوند. ترکیب کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در دوره حضور پژمان درستکار خیلی مورد انتقاد بود؛ کادری که هیچ کدام سابقه کسب مدال جهانی نداشتند و همیشه این انتقاد وجود داشت که چرا باید کادری بالای سر تیم ملی کشتی آزاد باشد که در بهترین حالت مدال طلای آسیا را دارند؟
احسان امینی، اباذر اسلامی، فرید دژم خو، مصطفی آقاجانی و ایمان محمدیان دستیاران پژمان درستکار را در اردوی تیم ملی کشتی آزاد تشکیل می‌دادند. بیشتر این جمع حتی شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم نداشتند اما با این ‌حال مورد وثوق پژمان درستکار بودند؛ اتفاقی که در گذشته کشتی کم‌سابقه بوده و همیشه تعدادی از قهرمانان بنام کشتی در کادرفنی تیم ملی حضور داشتند. در آخرین دوره که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خودش 2 نقره و 2 برنز جهان را در کارنامه داشت و در کنار او عباس حاج کناری بود که مدال طلای جهان در سال 97 و نقره جهان در سال 98 را به دست آورده بود. ابراهیم مهربان هم سال‌ها عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا بود.
در این چند ماه اخیر و با شدت گرفتن انتقادات که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در حد و اندازه‌های تیم ملی کشتی آزاد نیست؛ اندکی فدراسیون کشتی این موارد را پذیرفت. به همین دلیل هم به چند تن از قهرمانان پیشنهاد داد که به کادرفنی تیم ملی اضافه شوند اما پیشنهاد فدراسیون از قهرمانان مورد قبول قرار نگرفت. به نحوی که علیرضا دبیر مجبور شد برای تقویت کادرفنی تیم ملی به سراغ عیسی حاجی‌اف روس برود؛ تصمیمی که واکنش‌های مثبتی را در پی نداشت و در نتیجه این طرح هم با شکست روبه‌رو شد.
نتایج ضعیف اخیر تیم ملی کشتی آزاد در یک سال اخیر باعث شد تا علیرضا دبیر تصمیم به تغییر در ترکیب کادرفنی تیم ملی بگیرد. اولین تغییر در رأس کادرفنی بود که پژمان درستکار کنار رفت اما به طور حتم در بین دستیاران او هم تغییرات زیادی صورت می‌گیرد.
حضور محسن کاوه در رأس کادر فنی از سوی بسیاری از قهرمانان کشتی قابل قبول بوده و برخلاف دوره‌ای که پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود و بسیاری از این قهرمانان حاضر به حضور در کادرفنی تیم ملی و همکاری با سرمربی وقت نبودند، حالا برای حضور در کادرفنی تیم ملی و کمک به محسن کاوه علاقه‌مند هستند.
اولین نفراتی که به جمع کادرفنی تیم ملی اضافه می‌شوند؛ صادق گودرزی و مهدی تقوی هستند؛ دو چهره شاخص که 6 مدال جهانی دارند. صادق گودرزی یک نقره المپیک، دو نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد. مهدی تقوی هم دو طلای جهان را در سال‌های 2009 و 2011 به دست آورده و یک نقره المپیک را در کارنامه دارد. این دو نفر حضورشان در کادرفنی تیم ملی قطعی است. دو چهره شاخص کشتی ایران حد فاصل 2008 تا 2013 که با افتخارآفرینی خود مدال‌های مهم زیادی را کسب کردند. تجربه صادق گودرزی به کار یونس امامی می‌آید و مهدی تقوی هم می‌تواند با حضورش به رحمان عموزاد کمک زیادی کند. از بین کادر قبلی هم به طور حتم نیمی از نفرات کنار می‌روند. ماندن احسان امینی قطعی است و شاید آقاجانی هم در ترکیب کادرفنی باقی بماند اما بقیه به طور حتم از تیم ملی بزرگسالان جدا می‌شوند.
برای حضور در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد حسن رحیمی هم شانس زیادی دارد ولی هنوز موضوعی درباره او قطعی نشده اما آنچه که مشخص است کادر تیم ملی برخلاف دو سه سال گذشته با حضور قهرمانان سابق کشتی آزاد تکمیل می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی