پرسپولیس تا توانست موقعیت خراب کرد

علی علیپـــــور: مثل گولسیانـــــی پنالتــــــی خراب کردم و فحــــــش خوردم!

پرسپولیس بازی حساس هفته آخر مرحله گروهی آسیا را مقابل الدحیل واگذار کرد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.
 علی علیپور، مهاجم اسبق پرسپولیس، عدم استفاده بازیکنان از فرصت‌ها را دلیل اصلی شکست پرسپولیس عنوان کرده و معتقد است شاگردان یحیی در گروه خیلی سختی قرار گرفته بودند.
علیپور درباره عملکرد شاگردان یحیی مقابل الدحیل گفت: «فکر نمی‌کردم پرسپولیس بازی را واگذار کند. پرسپولیس بازی را فوق‌العاده آغاز کرد و اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کرد، در همان 15-10 دقیقه اول با اختلاف 3 گل باید جلو می‌افتاد. بازی طوری پیش رفت که الدحیلی‌ها توانستند فضاهای دفاع خود را ببندند و خودشان را از جو وحشتناک حاکم بر آزادی خارج کنند. مشخص بود که بازیکنان الدحیل در اوایل بازی، توانایی انتقال توپ از دفاع به حمله را نداشتند. اما متأسفانه در ادامه، بازی چرخید و جذابیت فوتبال هم به همین است که هر لحظه امکان دارد بازی عوض شود.»
او ضمن تأکید بر این نکته که پرسپولیس در گروه سختی قرار داشت، ادامه داد: «النصر و الدحیل که تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند و من حتی استقلال تاجیکستان را هم از نظر فیزیکی تیم خوبی می‌دانم. در ضمن نباید فراموش کنیم که پرسپولیس مصدومان زیادی داشت و تمام این‌ عوامل دست به دست هم داد تا این اتفاق ناگوار رقم بخورد.»
علیپور درباره اتفاقات پایان بازی و خشم شدید هواداران از کادر فنی و بازیکنان توضیح داد: «هواداران باید بدانند که در روزهای سخت، فقط آنها می‌توانند پشت بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس بمانند و الان هم تا جایی که من اطلاع دارم، بازی‌های حساسی پیش روی پرسپولیس است و باید بپذیریم که بازی با الدحیل تمام شده و به گذشته پیوسته است.»
مهاجم ژیل ویسنته همچنین به پنالتی از دست رفته گولسیانی در این بازی اشاره کرد و شرایط کنونی گولسیانی را درک می‌کند و می‌داند که او در چه وضعیت دشواری به سر می‌برد.
 علیپور به پنالتی از دست رفته خودش در دقیقه 89 مقابل ماشین‌سازی اشاره کرد و گفت: «برای من هم پیش آمده که در بازی‌های حساس پنالتی از دست بدهم. در بازی مقابل ماشین‌سازی، حامد لک خیلی وقت تلف می‌کرد و من هم می‌خواستم به نوعی تلافی کنم. به همین خاطر تصمیم گرفتم پنالتی دقیقه 89 را چیپ بزنم که حامد توپ را مهار کرد. من در پایان آن بازی حتی از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی فحش و ناسزا هم شنیدم.»
او با اشاره به وضعیت گولسیانی عنوان کرد: «قطعاً شرایط گئورگی را درک می‌کنم چون خودم هم در این موقعیت بوده‌ام. تنها کاری که از دستم ساخته است، این است که از هواداران بخواهم تا جایی که می‌توانند به این بازیکن روحیه بدهند و او را ریکاوری کنند تا هر چه زودتر به روزهای خوبش برگردد. پرسپولیس بازی‌های سختی پیش رو دارد و طبیعتاً به عملکرد خوب این بازیکن نیاز خواهد داشت.»

ZOOM
بازگشت به پرسپولیس؟

نداشتن یک مهاجم شش دانگ چیزی است که در طی سال‌های اخیر به شدت پرسپولیسی‌ها را مورد آزار قرار داده و حضور کوتاه مدت لوکادیا به مانند مسکن برای این درد عمیق قرمزها عمل کرد؛ با این حال بعد از جدایی علیپور، یحیی گل‌محمدی همواره در خط آتش تیمش با یک خلع بزرگ مواجه است و آن سلاح کاری برای تقابل با رقبا در آن نقطه از زمین را ندارد.
علیپور که خودش با 56 گل زده برترین گلزن پرسپولیس در تمامی ادوار 22 دوره لیگ برتر به شمار می‌آید و همچنین با 72 گل زده چهارمین گلزن برتر تاریخ قرمزها است مدعی شده که از زمان جدایی‌اش از پرسپولیس و حضورش در لیگ پرتغال همواره به بازگشت به پرسپولیس فکر می‌کرده و حتی الان هم فکر می‌کند و دلیل آن هم این است که به واسطه پرسپولیس و هواداران این تیم او دیده شده و توانسته خودش را در سطح بالایی از فوتبال ببیند.
علیپور که از زمان حضورش در لیگ پرتغال عملکردی سینوسی داشته و اغلب به علت مصدومیت نتوانسته برای تیمش به میدان برود، درباره بازگشت به پرسپولیس گفت: قبل از جذب و بعد از جدایی لوکادیا مدیران پرسپولیس برای خدمت گرفتن من با ژیل ویسنته وارد مذاکره شدند اما باشگاه من با این انتقال موافقت نکرد.
این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که پرسپولیس بعد از جدایی لوکادیا و حتی عیسی آل‌کثیر نتوانسته نفرات خوبی را جایگزین آنها کند و البته با چراغ سبز علیپور در این میان یحیی گل‌محمدی هم در صورت ماندگاری‌اش در جمع قرمزهای تهرانی بدش نمی‌آید که او دوباره شاگردش شود.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی