صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

تیمی که تیم نبود

تاوان لجبازی سر بزنگاه

میعاد نیک
روزنامه‌نگار
تیم فوتبال پرسپولیس با دلایلی که بی‌پایان هستند و خودساخته، قافیه لیگ قهرمانان آسیا را برابر دیدگان هواداران به خودی‌ها باخت.
پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که ورزشگاه آزادی با بیش از ۵۰ هزار تماشاگر آماده پیروزی سرخپوشان و جشن صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی بود، در عین ناباوری با نتیجه ۲ بر یک به الدحیل باخت و لیگ قهرمانان را ترک گفت.
این شکست واکنش‌ها و انتقادات بسیاری را برانگیخته. پرسپولیس در ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار ضعیفی داشته و از ۱۸ امتیاز ممکن تنها ۴ امتیاز کسب کرده‌ و آخرین پیروزی پرسپولیس به دیدار مقابل استقلال تاجیکستان در دیدار رفت بازمی‌گردد که همین امر ضعف فنی تیم را نمایان می‌کند.
به ‌جز ترکیب استفاده شده توسط یحیی گل‌محمدی و سیستم عجیبی که رنگ‌ و بوی برد نداشت، همه بازیکنان به ‌جز علی‌رضا بیرانوند اصلاً در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند اما مسائل فنی تمام ماجرای شکست تلخ شب گذشته پرسپولیس نیست و مسائل حاشیه‌ای و مدیریتی، تأثیر بیشتری در این حذف داشته‌اند.
لغو پی‌ در پی تمرینات و اعتصاب از سوی یحیی گل‌محمدی که رنگ ‌و بوی لجبازی با رضا درویش را می‌داد یا اعلام فسخ قرارداد در کوران رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا؛ از کوچکترین مواردی هستند که روی این تیم تأثیر گذاشته‌اند تا پرسپولیس در هفته‌های اخیر لیگ ایران و آسیا، یک ناکام مطلق و به ‌تمام معنا به شمار بیاید.
تمرکز بازیکنان و کادرفنی روی مصاحبه علیه مدیریت باشگاه یا تقابل به‌وجود آمده بین تیم فنی و مدیریتی پرسپولیس از دیگر مواردی است که تیم یحیی گل‌محمدی را به یک مجموعه فرو پاشیده و بازنده تبدیل کرده و از آن تیمی که حتی در روزهای بدش هم راه و رسم بردن را بلد بود، دیگر هیچ خبری نیست.
پرسپولیس که از استقبال خیره‌کننده و تشویق بی‌نظیر هوادارانش هم بهره می‌برد، در دقایق پایانی بازی با کوران خشم دیگ جوشان آزادی مواجه شد تا طنین «بی‌غیرت» و «حیا کن، رها کن» به جای هروله جشن صعود و شادی، صدای کف استادیوم و هواداران متعصب را به یحیی گل‌محمدی و رضا درویش برساند.
قرمزپوشان علاوه بر ایرادات فنی بسیار، سر بزنگاه به حواشی بی‌پایان خود باختند. ماجرای تغذیه با سیب‌زمینی و تخم‌مرغ از یک سو و استوری‌های هماهنگ ‌شده بازیکنان از سویی دیگر به همراه ناهماهنگی تیم هیأت مدیره و مدیرعامل با یکدیگر و با تیم فنی، همه و همه دست به دست هم دادند تا پرسپولیس یک بازنده بزرگ لقب بگیرد.
حالا پرسپولیسی مانده که در لیگ برتر دیگر صدرنشین نیست و لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده. یحیی گل‌محمدی و رضا درویش مانده‌اند با حوض‌شان و این در حالی است که بیم برکناری یا جدایی هر کدام از آنها به یک اندازه وجود دارد. باید منتظر ماند و دید که برنده این بازی چه کسی خواهد بود؛ چرا که بازنده‌اش حتماً هواداران هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی