صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس - هوادار، ساعت: 15:30

نقطه پایان بحران یا انتقال به اتاق CCU؟

پرسپولیس شش مسابقه است که برنده نشده و همین چند روز قبل از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته است. حتی قبل از باخت به الدحیل هم اوضاع جالب نبود اما بعد از آن شکست و حذف تلخ‌، شعارهای «حیا کن، رها کن» هم کادر فنی و هم مدیریت باشگاه را هدف گرفت و البته بازیکنان هم «بی‌غیرت» خطاب شدند. بعد از این اتفاقات که با واکنش‌های هیجانی زشتی از سوی برخی هواداران همراه بود و تیم قهرمان فصل قبل که شش ماه پیش سه جام گرفته بود با بطری به رختکن بدرقه شد، هواداران پرسپولیس به دو بخش تقسیم شدند. گروهی گفتند و نوشتند قبل از دربی نباید دست از حمایت تیم‌شان بردارند و برای اینکه دشمن شاد نشود باید پشت سرمربی و بازیکنان بایستند. گروهی هم آنقدر سر خورده و ناراحت بودند که سکوت کردند و بعضاً اعتراض‌ها به شرایط موجود بخصوص درگیری بین یحیی گل‌محمدی و مدیریت باشگاه  ادامه یافت.
در عین حال با تداوم اعتراض‌ها درویش به محل تمرین پرسپولیس رفت و با یحیی گل‌محمدی جلسه‌ای ترتیب داد، ضمن اینکه در صحبت با بازیکنان شرایط به سمتی رفت که همه اعضای تیم و باشگاه برای پیروزی در دو مسابقه آینده و بازگشت به کورس قهرمانی لیگ برتر یکدل و متحد شدند. پرسپولیس برای بازگشت به شرایط خوب خود یک برد می‌خواهد اما این برد حتی مقابل رقبای کوچکتری مثل صنعت نفت بحران زده یا استقلال تاجیکستان هم به دست نیامده و البته شکست مقابل الدحیل حذف شده نشان دهنده مشکلات فنی ریز و درشتی است که به قول یحیی گل‌محمدی معلوم بود کار را به اینجا می‌کشاند. در چنین وضعیتی پرسپولیس باید مقابل هوادار بازی کند. تیمی که با هدایت محمود فکری از یازده بازی قبلی‌اش فقط ده امتیاز گرفته اما در 5 بازی اخیر دو باخت، دو مساوی و یک برد داشته است. فصل قبل پرسپولیس به همین هوادار در ورزشگاه آزادی باخت و حالا در این شرایط بحرانی، این هراس وجود دارد که دژاووی تلخ برای سرخ‌ها رخ دهد. این بازی از یک جهت نیز اهمیت دو برابری پیدا می‌کند چراکه 5 روز بعد از این مسابقه، دربی سنتی و 6 امتیازی مقابل استقلال برگزار خواهد شد و چنانچه پرسپولیس مقابل هوادار پیروز شود با بازگشت اعتماد به نفس و شرایط روانی بهتری آماده آن مسابقه بزرگ خواهد شد.
پرسپولیس برای این مسابقه نیاز به حمایت هوادارانش دارد و یحیی گل‌محمدی هم از دوستداران تیمش خواسته به ورزشگاه بروند اما استقبالی از بلیت‌فروشی صورت نگرفته و پیش‌بینی می‌شود به خاطر شرایط موجود کم تماشاگرترین بازی خانگی پرسپولیس را در این فصل ببینیم. در عین حال مشکلات فنی پرسپولیس ناشی از کمبود بازیکن در فاز حمله همچنان برقرار است. غیر از مصدومان قبلی، پرسپولیس برای این بازی شهاب زاهدی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و البته ظاهراً امید عالیشاه هم قادر به حضور در میدان نیست.  پرسپولیس در این شرایط بحرانی و با کمبودهایی که دارد باید مقابل تیمی مصاف دهد که مثل بازی فصل قبل جنجال‌هایی در خصوص داوری ایجاد کرده و فضای بین دو تیم با شایعه علاقه اشکان خورشیدی به پرسپولیس تیره و تار شده است. به هر حال اگر پرسپولیس در این بازی پیروز شود، تا حدی از آن بحران فاصله گرفته و با شرایط بهتری آماده دربی خواهد شد اما چنانچه دوران نتیجه نگرفتن این تیم به بازی هفتم بکشد اوضاع برایش بدتر هم خواهد شد و مدیریت کردن این حواشی بسیار بسیار سخت خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی