صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

فولاد خوزستان-استقلال، ساعت:17:45

گرز و فولاد

پیروزی مقابل فولاد می‌تواند یک پیش‌درآمد بزرگ قبل از دربی 102 باشد و استقلال را با روحیه مضاعف راهی این بازی کند. استقلال بعد از بازی با فولاد باید خود را آماده یک پیکار بسیار مهم کند؛ دیداری که بدون شک مهم‌ترین بازی فصل آبی‌ها محسوب می‌شود اما جواد نکونام پیش از این تقابل بارها به شاگردانش تأکید کرده هرگز در فکر آنچه در دربی رخ خواهد داد، نباشند و تمام هوش و حواس خود را معطوف به بازی با فولاد کنند تا عایدی استقلال در این بازی کامل باشد و تیم او بتواند در اهواز بردی بزرگ را قبل از تقابل با رقیب سنتی تجربه کند.
استقلال برای رسیدن به پیروزی در اهواز ابزار کافی را در اختیار دارد؛ همان گونه که بارها در تاریخ رقابت‌های خود با فولاد موفق شده در اهواز طعم شیرین پیروزی را بچشد این‌ بار نیز استقلال از اقبال کافی برخوردار است تا بردی دیگر را در این شهر که شهر خاطره‌های استقلال محسوب می‌شود، رقم بزند.
اهواز همواره برای استقلال شهری خوش یمن بوده و از یاد نمی‌بریم که در فصل دوازدهم گل جواد نکونام به فولاد قهرمانی استقلال در لیگ برتر را قطعی کرد و این تیم را بر بام فوتبال ایران نشاند. این بار نیز اهواز می‌تواند پلی باشد برای تداوم صدرنشینی و ایجاد یک فضای امیدبخش درآستانه دیداری مهم‌تر که پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
فولاد البته تیم گذشته نیست و نتایج این تیم گویای افت تیمی است که در ادوار گذشته لیگ برتر قوای فنی بیشتری داشت. این فولاد گرچه در خانه نتایج بهتری را رقم زده اما به طور کلی از لحاظ تاکتیکی اوضاع رو به راهی ندارد و با دوران اوج خود فاصله بسیاری گرفته است.
با این حال حضور ایگناسیو اسپانیایی مقابل جواد نکونام که خود سال‌های طولانی در لالیگا تجربه بازی دارد، نکته حائز اهمیت و متفاوتی برای دو تیم خواهد بود و به این رویارویی باید به شکل دیگری نگریست. نکونام در تقابل با خمس که او نیز متولد فوتبال اسپانیا است بردی بزرگ را رقم زد و حالا نیز بدش نمی‌آید همان سرنوشت را مقابل ایگناسیو تکرار کند و به برد بزرگ دیگری دست یابد.
در وصف اوضاع حاد فولاد کافی است به تعداد گل‌های زده این تیم بعد از گذشت 9 بازی در لیگ برتر اشاره کنیم. شاگردان ایگناسیو درکمال بهت و حیرت در این ایام فقط 4 بار موفق به گلزنی شده‌اند که این بدترین شروع تاریخ فوتبال خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. فولاد به حدی بد بوده که حتی از قعرنشین لیگ برتر نیز گل‌های کمتری به ثمر رسانده و خط دفاعش نیز یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر است که تنها صنعت نفت آبادان را با 20 گل خورده جلوتر از خود می‌بیند وگرنه پذیرش 17 گل خورده از سوی فولادی‌ها نشان می‌دهد که این تیم در فاز دفاعی نیز بسیار آشفته است و به طور طبیعی استقلال نباید کار آنچنان دشواری پیش روی خود داشته باشد.
به هرحال اما استقلال نباید تحت هیچ شرایطی رقبای خود را دست کم بگیرد و نکونام نیز پیش از این بازی توصیه‌های خود را به شاگردانش کرده تا این بازی را مهم تلقی کنند و بعید است که گفته‌های او اثری در رفتار بازیکنان نداشته باشد و به احتمال زیاد استقلال با همان انگیزه بازی‌های قبل وارد این پیکار خواهد شد.

ZOOM

درباره ترکیب استقلال
ترکیب استقلال تا حد زیادی روشن است. سید‌حسین حسینی در چهارچوب دروازه بازی خواهد کرد. روزبه چشمی، ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان سه مدافع مرکزی استقلال خواهند بود. مهدی مهدی‌پور، امید حامدی‌‌فر، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی و کوین یامگا در خط میانی بازی خواهند کرد و مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو هم در خط آتش استقلال به میدان خواهند رفت. این ترکیب نزدیک‌ترین ترکیب به آن چیزی است که به احتمال زیاد از سوی نکونام انتخاب خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی