صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

برد هیجان‌انگیز آرسنال در روز پراشتباه دروازه‌بان

چشمان تمام بسته

بازی هیجان‌انگیز کنیلورث رود که آرسنال با یک پیروزی دراماتیک دیرهنگام جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد، نکات جالبی داشت. توپچی‌ها در مسیر تساوی قرار داشتند که دکلان رایس در دقیقه هفتم وقت‌های تلف شده گل بسیار مهمی برای تیمش زد تا 4 بر 3 برنده شوند و قبل از بازی‌های چهارشنبه شب لیورپول و منچسترسیتی با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول بماند. در عین حال نگرانی‌هایی در مورد این تیم وجود دارد که بارزترین آنها در دروازه است و داوید رایا همچنان در دروازه تیمش پراشتباه است.
تصمیم میکل آرتتا برای کنارگذاشتن آرون رمزدیل به نفع رایا شاید برای تیم شمال لندن گران تمام شود. او روی کرنر الفی داوتی واکنش درستی نشان نداد و الیجا آدبایو بازی را 2 بر 2 مساوی کرد. این گل یادآور اشتباه رایا روی گل پیروزی نیوکاسل در بازی ماه گذشته دو تیم بود. اگر این کافی نبود، راس بارکلی با اشتباه بد رایا میهمان را پیش انداخت.
باید دید آرتتا هنوز هم بر تصمیم خود اصرار دارد و این دروازه‌بان گران‌قیمت جایش را از دست نمی‌دهد یا اینکه مربی اسپانیایی تغییر را می‌پذیرد؟ او قبلاً گفته دروازه‌بان‌ها هم قابل تعویض هستند.
 
حمایت تمام قد
آرتتا چشمش را روی دو اشتباه رایا بست. در کنفرانس خبری بعد از بازی، خبرنگاری پرسید: «آیا درست است که بگوییم دو گل به لوتون هدیه داده شد؟» مربی اسپانیایی اما از جواب طفره رفت و گفت: «از تیم خیلی راضی‌ام.» خبرنگار دوباره پرسید: «آیا با داوید رایا صحبت کردی؟» و آرتتا جواب داد: «من با همه تیم حرف زدم، آنها خیلی خوشحال بودند و من هم امروز مربی خوشحالی هستم.»
آرسنال برای اولین بار در این فصل در یک بازی خانگی سه گل خورد و آرتتا ادامه داد: «آفرین به لوتون به خاطر حملاتی که روی دروازه ما تدارک دید. گاهی باید فقط حریف را تحسین کرد، شب سختی بود. ما گل‌هایی در این بازی خوردیم که ناراحت کننده بود، این بخشی از فوتبال است، پیش می‌آید، واکنش ما به چنین گل‌هایی این است.»
 
محرومیت آرتتا
شادی گل دقیقه 97 رایس کار دست آرتتا داد و او با اخطاری که گرفت، محروم شد و نمی‌تواند در بازی مهم شنبه در زمین استون ویلا روی نیمکت بنشیند. او بعد از گل پیروزی تیمش به درون زمین دوید و با بازیکنانش شادی کرد، بهایش را هم پرداخت و سومین کارت زردش را گرفت که به طور خودکار منجر به محرومیت می‌شود.
از آرتتا پرسیدند آیا ارزشش را داشت و او پاسخ داد: «بله، متأسفانه نمی‌توانستم روی صندلی‌ام بنشینم و حواسم نبود. این هیجان ناب بود، برای همین کارت زرد گرفتم و گله‌ای هم ندارم.» این چهارمین پیروزی پیاپی آرسنال بود.
 
پایان تردیدها
هیچ وقت در مورد مشارکت گابریل ژسوس در کار تیم و سختکوشی او تردیدی وجود نداشته اما آمار گلزنی او چندان خوب
نبوده.
مهاجم برزیلی در حالی به این بازی آمد که بعد از انتقال 45 میلیون پوندی‌اش در منچسترسیتی در 47 بازی تنها 16 گل زده بود و در این فصل هم در لیگ برتر تنها یک گل زده بود که به سه ماه قبل برمی‌گشت. او با زدن گل دوم هم به همه تردیدها پایان داد و هم روحیه‌اش را در آستانه این مقطع مهم از فصل بالا برد.
استینز تا آرسنال
درست 10 سال پیش پلی رادوک نخستین بازی‌اش برای لوتون را در لیگ رده پنجم فوتبال انگلیس یعنی کنفرانس ملی برابر استینز انجام داد. او حالا 29 سال دارد و در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفته در حالی که در مسیر صعود تا بالاترین رده فوتبال باشگاهی کشورش همراه تیم بوده؛ از استینز تا آرسنال، این چیزی است که رویاها بر پایه آن ساخته می‌شود.
 
یک رکورد دیگر
رکوردها همچنان به وسیله بوکایو ساکا شکسته می‌شود. قبل از این بازی، بال ملی‌پوش آرسنال در برابر هر 24 تیمی که در لیگ برتر با آنها روبه‌رو شده بود، گل زده بود یا پاس گل داده بود. در این بازی هم گابریل مارتینلی گل اول را با پاس ساکا زد تا رکورد ساکا بهتر شود. ضمن اینکه 11 گل آخر تیم در لیگ برتر توسط 11 نفر زده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی