صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

طباطبایی: دلیل اخراج آشوری هجمه‌ها نبود

افت کاراته ایران را قبول ندارم!

فائزه زمانی
روزنامه نگار
انگار طلای المپیک برای کاراته ایران خوش‌قدم نبود، در حالی که کاراته قبل از آن در جهان سری در سرها داشت، بعد از المپیک توکیو بود که از روزهای اوج خود فاصله گرفت. فاصله‌ای که حالا با توجه به نقاط ضعف تیم ملی و پیشرفت برق‌آسای رقبا کم کردنش گاو نر می‌خواهد و مرد کهن. در این بین منتقدان مقصر نتایج اخیر کاراته را سید‌حسن طباطبایی رئیس فدراسیون می‌دانند و منتظر استعفای هرچه سریع‌تر او هستند. اما در مقابل طباطبایی به گفته خودش افت تیم ملی کاراته را قبول ندارد و فقط معتقد است کاراته ایران باتوجه به ظرفیت دریایی خود می‌توانست در تاتامی‌های اخیر نتایج بهتری بگیرد. او همین 25 روز پیش محسن آشوری سرپرست دبیری ‌خود را که وزنه‌ فدراسیونش محسوب می‌شد برکنار کرد، اخراجی که عده‌ای معتقدند به خاطر هجمه‌های وارد شده علیه او بوده است، اما طباطبایی به گفته خودش هجمه‌ای احساس نکرده است و فقط به خاطر پاره‌ای مسائل همکاری‌اش با آشوری را برای مدتی متوقف کرده است.

 مجمع کمیته ملی المپیک چطور پیش رفت، از داستان حکمیت ورزش چه خبر؟
اجازه بدهید درباره ماجرای حکمیت ورزش چیزی نگویم، چون اصلاً من دیر به مجمع رسیدم و در جریان آن قسمت از صحبت‌ها نیستم. اما در کل مجمع خوبی بود، از زمانی که خسروی‌وفا رئیس شده است کارهای خوبی انجام شده، در مقطع حساس قبل از المپیک هستیم و امیدوارم با برنامه‌ریزی خوب ورزش ایران در المپیک بدرخشد.
 چه شد که از بین تمامی نام‌ها، سعید نیکوخصلت را به عنوان مدیرفنی تیم‌های ملی انتخاب کردید؟
کاراته ظرفیت زیادی در نیروی انسانی داشته و مردان فنی و تحصیلکرده زیادی دارد.
نیکوخصلت از قهرمانان قدیمی بسیار خوب است که علاوه بر مسائل فنی در زمینه مدیریت هم سواد کافی دارد.
ایشان عضو شورای کلان شهری مثل تبریز بوده و سابقه اجرایی خوبی دارد. علاوه بر این مسائل نجابت و اخلاق‌مداری او در جامعه کاراته زبانزد خاص و عام است. امیدوارم با اعتماد جامعه کاراته بتواند تیم را به سمت نتایج بهتر سوق دهد تا بتوانیم در مسابقات آینده به ویژه بازی‌های آسیایی ژاپن قدرتمند عمل کنیم.
 بعد از نتایج اخیر تیم ملی، انتظار می‌رفت تغییرات را از کادرفنی شروع کنید ولی قرعه به نام محسن آشوری افتاد.
آقای آشوری از ظرفیت‌های خوب کاراته است که بیشتر از 4 دهه به این رشته خدمت کرده است.
او طول خدمت زیادی دارد و چنین ظرفیتی را هر فدراسیونی ندارد. شرایط ایجاب می‌کند که خون جدیدی به کاراته تزریق کنیم و مجبور شدیم مدتی همکاری‌مان را با آشوری متوقف کنیم.
 دلیل کنار گذاشتن آشوری هجمه‌هایی نبود که علیه شما به راه افتاده بود؟
هجمه‌ای حس نکردم.
 گرشاسبی می‌تواند جایگزین خوبی برای آشوری باشد؟
گرشاسبی از نیروهای خوب و متخصص ما است. او سال‌هاست در کمیته مربیان و کمیته آموزش خدمت می‌کند و سابقه مسئولیت اجرایی خوبی دارد. در مجموع کاراته را به خوبی می‌شناسد و امیدواریم بتواند منشأ خیر شود.
 همچنان قصد ادامه همکاری با شهرام هروی را دارید؟
هروی در این سال‌ها نتایج خوب و درخشانی برای کاراته ایران رقم زده است. ایشان تیم ما را قهرمان جهان کرد و خدمات ارزشمندی به این رشته داشته است. سازمان تیم‌های ملی در خصوص ادامه همکاری با ایشان بررسی‌های خود را شروع کرده است. ما مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان مصر و از همه مهم‌تر بازی‌های آسیایی ژاپن را در پیش داریم که از همین الان برنامه‌ریزی‌های لازم را شروع کرده‌ایم. چیزی که برای ما مهم است به اهتزاز درآمدن پرچم ایران است. همه باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که با انگیزه‌ترین نفرات در کادر تیم ملی قرار بگیرند. اینکه چه کسانی می‌توانند چنین شرایطی را مهیا کنند در دست بررسی است و سازمان تیم‌های ملی بعد از جمع‌بندی، نتیجه را اعلام خواهد کرد.
 درباره کادر دختران تصمیم چه شد؟
کادر دختران هم به همین شکل، 3-2 گزینه برای هدایت بزرگسالان در نظر داریم، ارزیابی‌هایی انجام دادیم و در تلاش هستیم کسی را در رأس کادر دختران بگذاریم که کار را به خود زنان واگذار کرده و نتایج خوب و قانع‌کننده‌ای رقم بخورد.
  همکاری بهرام با تیم ملی ادامه خواهد داشت یا از او در تیم‌های رده پایه استفاده خواهید کرد؟
اجازه بدهید فعلاً اسمی نیاورم.

ZOOM

منتقدان شما را مقصر نتایج اخیر کاراته می‌دانند و منتظر استعفای شما هستند.
اینکه تیم ملی اخیر نتایج خوبی نگرفته را قبول ندارم اما این را قبول دارم که با توجه به ظرفیت کاراته می‌شد نتایج بهتری گرفت.
کاراته ایران هر 10-9 سال دچار افت می‌شود و همیشه اینطور نبوده که در بهترین شرایط باشد. شرایط ورزش طوری است که نسبت به بسیاری از موضوعاتی که در کاراته وجود دارد باید تجدیدنظر شود. به آینده کاراته کشور امیدوارم و ان‌شاءالله بتوانیم شرایط بهتری ایجاد کنیم.

 قبول دارید که بدترین ضربه به کاراته ایران را عدم اعزام به مسابقات کاراته‌وان زده است؟
قبل از المپیک به خاطر گرفتن رنکینگ لازم برای حضور در این مسابقات در تمامی کاراته‌وان‌ها شرکت کردیم.
شرایط تغییر کرده است و حضور در مسابقات مهم نیازمند گرفتن ورودی است که برای گرفتن این مجوز باید در کاراته‌وان‌ها رنکینگ لازم را کسب کنیم.
این موضوع هم در حال بررسی است تا برنامه‌ریزی لازم برای اعزام هدفمند و کیفی به این مسابقات داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی