صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال زنان
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

داداش‌زاده: تیم فکری هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل می‌خورد

پرسپولیس هوادار را فدای دربی نکند

بهزاد داداش‌زاده هافبک پرسپولیس معتقد است تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است و می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند باید در هر بازی فقط برای کسب سه امتیاز به مصاف حریفان برود و امتیاز هیچ بازی حتی دربی را فدای بازی دیگری نسازد. به بهانه بازی با هوادار و دیدار حساس دربی که دو بازی حساس پیش روی پرسپولیس در لیگ است با هافبک سابق پرسپولیس گفت‌وگویی داشتیم.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
  برای این فصل چقدر به تکرار قهرمانی توسط پرسپولیس امیدوار هستید؟
پرسپولیس یکی دو لغزش داشته اما با این وجود نشان داده که پتانسیل قهرمانی را دارد و برای تکرار قهرمانی قادر است دست به کارهای بزرگ بزند. از این رو تیمی با مشخصه‌های پرسپولیس نباید بازی قبل از دربی را فدای دربی کند چون هر بازی سه امتیاز خودش را دارد. بازی مقابل تیم هوادار هم پیش‌بازی قبل از دربی محسوب می‌شود از این رو پرسپولیس اگر می‌خواهد بیشتر از این از صدر جدول فاصله نگیرد و در چرخه تیم‌های مدعی بماند و در نهایت هم از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع کند باید هوادار را از پیش رو بردارد.
 اما بازی‌های پیش از دربی همیشه برای بعضی از بازیکنان احتیاط خاص خودش را داشته که روی تیم هم تأثیرگذار بوده!
همه بازی‌ها حساس است و دربی هم حساسیت خاص خودش را دارد هر چند که شاید این احتیاط به سود هوادار و به ضرر پرسپولیس باشد. در این بین شاید ترکیب متفاوت مقابل هوادار نسبت به دربی یکی از راهکارهای مد نظر یحیی باشد اما باز هم این مسأله به نظر و تدبیر یحیی بستگی دارد.
 تیم هوادار را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
در بازی‌هایی که از هوادار دیدم این مسأله نظرم را به خود جلب کرده است که خوب و راحت گل می‌زند اما در طرف مقابل راحت هم گل می‌خورد یعنی نتایجش ثباتی ندارد.
 اما با وجود ضعف خط دفاعی هوادار در تیم پرسپولیس هم مهاجم گلزن و ششدانگی وجود ندارد.
شاید بتوان با وینگرها در مقطعی مشکل گلزنی را حل کرد اما پرسپولیس هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه مهاجم خوب ششدانگی را اضافه کند. نکته‌ای که آنقدر از ابتدای فصل این را یادآور شدیم که خسته شدیم. شاید ترابی و عمری و صادقی بتوانند تا نیم‌فصل کمی از این نقیصه بکاهند اما حتماً باید در نیم فصل بازیکن اضافه کنند.
 کمبودهای تیم را در چه پست‌هایی می‌دانید؟
پرسپولیس حتماً به چهار بازیکن در نیم‌فصل نیاز دارد بازیکنانی در پست دفاع چپ و بازیکنی در پست مهاجم و البته یک گلر خوب که باید اضافه شوند. جدا از این پست‌ها به نظرم از آنجا که سروش هم بازیکن نود دقیقه‌ای نیست حتماً پرسپولیس باید برای این منطقه هم یک هافبک طراح ششدانگ خارجی را به خدمت بگیرد تا به نوعی در طراحی به تیم کمک کند.
 در رابطه با امتیاز کسر کردن هم مسئولان پرسپولیس شدیداً دنبال کسر امتیاز از رقیب هستند اما برخلاف سپاهان و پرسپولیس هنوز این خواسته و شکایت سرخ‌پوشان محقق نشده است!
به هر حال در این مورد باید کمیته انضباطی روشنگری داشته باشد تا هیچ شک و ابهامی وجود نداشته باشد و البته ما هم هر چه بگوییم شاید فایده‌ای نداشته باشد چون به هر حال شاید مسئولان کمیته انضباطی تکلیف کسر امتیاز از استقلال را به بعد از دربی موکول ساخته‌اند اما حتماً اگر چیزی عیان است بهتر است خیلی واضح اعلام و روشنگری شود تا همه شک و تردیدها و نظریه‌ها و مستنداتی که وجود دارد یا تأیید شود یا رد شود هر چند وقتی این مسأله انجام نمی‌شود شک و تردید خیلی بیشتر می‌شود.
 در رابطه با خبر جذب پیوستن مدافع تیم ملی نوجوانان که ظاهراً یحیی خواستار حضورش شده چه نظری دارید؟
جذب بازیکنان تیم نوجوانان برای پرسپولیس اتفاق بسیار خوبی است چون بازیکنان تیمی که مقابل انگلیس و برزیل و بهترین تیم‌های جهان بهترین نمایش ممکن را ارائه دادند حتماً پتانسیل بالایی دارند و به درد پرسپولیس می‌خورند. بازیکنانی که بعداً می‌توان آنها را ترانسفر کرد و سرمایه خوبی را هم به باشگاه تزریق کرد.
 در رابطه با حرف و حدیث‌ها و پست‌هایی که رادو در این مدت علیه پرسپولیس منتشر کرد چه نظری دارید؟
متأسفانه به غیر از یکی دو مدیرعامل بیشتر مدیرانی که در این سال‌ها به پرسپولیس آمدند فقط به پرسپولیس لطمه زدند و بدهی‌ها را زیاد کرده و به اطرافیان خودشان سود رساندند و خیلی راحت هم از باشگاه رفتند. هر مدیری هم که آمد کاری را پیش ببرد قادر نبود کار مثبتی انجام بدهد چون پشتوانه درستی نداشته و کسی هم از او حمایت نکرد و قرارداد دو یا سه ساله‌ای با او منعقد نکرد.

جستجو
آرشیو تاریخی