صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

پنجشنبه سرنوشت ساز در انتظار استقلال

حکم را قبل از دربــــــی می‌دهند

رضا حمیدی
روزنامه نگار

درباره اینکه استقلال آیا مرتکب تخلف شده یا بری از هر تخلفی است، روایت‌های متعددی در ماه‌های اخیر به گوش رسیده است. در این سو مسئولان باشگاه استقلال هرگاه بحث کسر امتیاز به میان آمده قاطعانه اعلام کرده‌اند که هیچ تخلفی از جانب آنها سر نزده و استقلال هرگز مستحق کسر امتیاز نیست. حتی درباره بررسی پرونده‌های مالی بازیکنان نیز از سوی مسئولان باشگاه استقلال اعلام شد هیچ یک از پرونده‌ها دچار ایراد نیست و باشگاه تمام ضوابط مالی مربوط به عقد قرارداد با طرفین را رعایت کرده است.
در تأیید این ادعا نیز به ماجرای حضور خود خطیر در فدراسیون فوتبال و تدوین برخی از قوانین محدود‌کننده نقل‌وانتقالات اشاره شد. آنها که اعتقاد دارند باشگاه استقلال تخلفی مرتکب نشده، حضور خطیر در فدراسیون فوتبال و قرار داشتن در گروهی که این قوانین را طراحی کرده تا باشگاه‌ها از سقف قرارداد بالا نزنند را به عنوان دلیلی بر رعایت او در مدیریتش بر باشگاه استقلال می‌دانند اما در عین حال همچنان از سوی ارکان تصمیم‌گیر در فدراسیون فوتبال رسماً اعلام نشده که آیا خطیر در اجرای قوانین موفق بوده و خطری بابت کسر امتیاز باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، یا خیر؟!
درواقع سکوت مراجع تصمیم‌گیرنده درباره پرونده مالی بازیکنان استقلال بر دایره ابهامات افزوده و بشدت نگرانی ایجاد کرده که برخلاف ادعاهای مسئولان باشگاه استقلال و هچنین گمانه‌زنی‌هایی که درباره تخلف احتمالی می‌شود، باشگاه استقلال درنهایت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال متخلف شناخته شده و با جریمه کسر امتیاز مواجه شود.
اینکه دیگر باشگاه‌ها در رأیی که قرار است پنجشنبه هفته جاری صادر شود، چه اندازه اثرگذاشته‌اند، قطعاً نمی‌تواند آدرس صحیحی باشد و چنانچه باشگاه استقلال قوانین مالی را رعایت کرده باشد، قطعاً از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تبرئه باشگاه اعلام خواهد شد اما نزدیکان به فدراسیون فوتبال معتقدند اگر باشگاه استقلال تخلفی انجام نداده بود، پیش از آنکه پرونده در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد، اعلام می‌شود و درواقع چون گره‌هایی در پرونده باشگاه استقلال وجود دارد، تصمیم‌گیری درخصوص آن به درازا کشیده شده است.
تمام این مواردی که ذکر شده البته در حد گمانه‌زنی است و تا زمانی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی نهایی را صادر نکند نه می‌توان تخلف استقلال را تأیید کرد و نه تبرئه ارکان باشگاه را؛ بنابراین باید تا تاریخی که به تازگی اعلام شده منتظر ماند و نتیجه کار را به نظاره نشست.
بدون شک اگر از استقلال امتیاز کسر شود و پیش از بازی با فولاد خبر کاهش امتیازات استقلال اعلام شود، به لحاظ روحی و روانی خبر ناگواری برای مجموعه استقلال خواهد بود به خصوص نکونام که این روزها به شاگردانش مدام تأکید می‌کند از فکر دربی بیرون بیایند و تمام هوش و حواس خود را معطوف به بازی با فولاد کنند. کسر امتیاز یک بحران ذهنی عمیق برای بازیکنان نیز خواهد بود و شاید شائبه اینکه دست‌هایی در کار است که مانع از موفقیت استقلال شود، دوباره در گوشه ذهن استقلالی‌ها بنشیند و آنها را نگران آینده خود در لیگ جاری کند.
به هرحال پنجشنبه طبق اعلام برخی جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به فدراسیون فوتبال قرار است این ماجرای زمانبر و فرسایشی به پایان رسیده و تکلیف استقلال روشن شود.

جستجو
آرشیو تاریخی