صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

رئال مادرید صدر را پس گرفت

ماراتن با پدیده لیگ ادامه دارد

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
پس از برد خیرونا و تصاحب رده اول لالیگا، رئال در سانتیاگو برنابئو برابر گرانادا قرار گرفت تا با کسب سه امتیاز دوباره به صدر جدول بازگردد. آنها موفق شدند با گل‌های براهیم دیاز و رودریگو، مقابل گرانادا یک برد خانگی ارزشمند کسب کنند و با ۳۸ امتیاز دوباره صدرنشین شوند.
 
دهانت را ببند احمق!
جود بلینگام در یک صحنه از این بازی پس از تصمیم داور به عدم اعلام خطا روی یک صحنه مشکوک در بازی امشب رئال مادرید مقابل گرانادا، داور را سرزنش کرد و به بازیکن حریف فحش داد. بلینگام فکر می‌کرد در اواخر نیمه اول بازی، برخورد بازیکن حریف با او از سوی داور خطاست و بازیکن حریف هم حداقل با کارت زرد جریمه می‌شود. اگرچه ایگناسی میکل موفق شد توپ را از بلینگام بگیرد اما خطای خطرناکی روی این بازیکن انجام داد که امکان مصدومیت شدید او وجود داشت. پس از این خطا، بازیکن سابق آرسنال به سمت بلینگام رفت تا او را از زمین بلند کند. بلینگام کمک او را نپذیرفت و پس از اینکه بلند شد به او گفت: «دهانت را ببند احمق!» بلینگام انتظار داشت که برخورد بازیکن حریف با او یک خطای پنالتی به سود رئال را همراه داشته باشد اما پس از اینکه مشخص شد بازیکن حریف ابتدا به توپ ضربه زد او را بیشتر عصبانی کرد. البته او نمی‌توانست بیشتر از این عصبانیت خود را بروز دهد چون در دقیقه 25 به دلیل اعتراض به تصمیمات داوری با کارت زرد جریمه شده بود و ریسک اخراج او تا پایان وجود داشت.
 
بحران ادامه دارد؛ کارواخال مصدوم شد
این پیروزی برای رئال‌مادرید با مصدومیت کارواخال، که در این دیدار در غیاب ناچو فرناندز و لوکا مودریچ بازوبند کاپیتانی را بسته بود، تلخ شد. به گزارش «دی‌ای‌زد‌ان» بازیکن در استراحت بین دو نیمه درخواست تعویض داد چرا که احساس کشیدگی در عضلات ران می‌کرد. در نیمه دوم لوکاس واسکز به جای این بازیکن به میدان رفت.
رئال مادرید علاوه بر تیبو کورتوا و ادر میلیتائو که به دلیل پارگی رباط صلیبی احتمالاً فصل را از دست داده‌اند، مصدومان پرتعداد دیگری مثل وینیسیوس جونیور، اورلین شوامنی و ادواردو کاماوینگا را دارد. در پست کارواخال تنها لوکاس واسکز بازی می‌کند که او هم در واقع بیشتر یک وینگر است تا دفاع کناری و بنابراین مصدومیت کارواخال نگرانی‌های زیادی را برای کارلو آنچلوتی ایجاد خواهد کرد.
 
تمام انگشتانم یخ زد!
مصدومیت کپا آریسابالاگا تا حد زیادی برطرف شده اما او هنوز به اوج آمادگی نرسیده است تا بتواند در دروازه رئال مادرید حضور پیدا کند و همین باعث شد که لونین در این دیدار هم وظیفه حراست از دروازه تیمش را بر عهده داشته باشد. عملکرد خوب بازیکنان رئال و مدیریت این بازی باعث شد که آنها فرصتی به تیم حریف برای حمله به سمت دروازه خودشان ندهند و لونین پس از پایان این دیدار شوخی جالبی برای این اتفاق کرد. این دروازه‌بان اوکراینی که به احتمال زیاد در پایان فصل و با اتمام مهلت قراردادش از جمع بازیکنان رئال مادرید جدا خواهد شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «به لطف هم‌تیمی‌هایم، انگشتان من در طول این بازی امشب یخ زد.» او سپس درباره شرایط رئال اضافه کرد: «با توجه به اینکه ما تعداد زیادی مصدوم داریم، توانستیم آمار خوبی را به ثبت برسانیم چون کسب این نتایج در غیاب 8 یا 9 بازیکن واقعاً دشوار است اما ما به این مسیر پیروزی ادامه می‎‌دهیم، فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم و در صدر جدول قرار داریم و همین موضوع مهم است.»
 این فقط یک پاس عادی بود!
این پیروزی اهمیت بسیاری برای شاگردان کارلو آنچلوتی داشت چون خیرونا در دیدار این هفته‌اش پیروز شده بود و آنها برای حفظ صدرنشینی به کسب سه امتیاز این بازی نیاز مبرمی داشتند که موفق شدند آن را به دست بیاورند. کروس که پاس گل اول تیمش را به زیبایی هر چه تمام‌تر برای براهیم دیاز ارسال کرده بود، پس از پایان این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «پاس گلی که برای براهیم دیاز ارسال کردم، به نظرم فقط یک پاس عادی و هیچ چیز خارق‌العاده‌ای نداشت. واقعیت این است که خیلی دوست ندارم درباره سطح خودم صحبت کنم. دوست دارم که مردم از من خوشحال و راضی باشند؛ از کاری که در این تیم انجام می‌دهم و دوست دارم که کیفیت بازی من مثل همیشه به تیمم برای کسب پیروزی و موفقیت کمک کند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که من هیچ وقت فقط برای خودم بازی نمی‌کنم، بلکه برای این بازی می‌کنم که بازیکنانی که اطرافم هستند بتوانند رشد و پیشرفت کنند.»

ZOOM

کارلو آنچلوتی پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.
برای رودریگو هدفگذاری کرده‌اید که در این فصل چند گل بزند؟
من این فصل برای هیچ بازیکنی هدفگذاری نکرده‌ام. مهم نیست چه کسی گل بزند؛ همه باید با هم کار کنند تا تیم به پیروزی برسد و در حال حاضر ما این کار به خوبی انجام داده‌ایم. چیزی که در این تیم برای من خیلی دوست‌داشتنی است، تلاش همگی بازیکنان برای گل زدن و بسته نگه داشتن دروازه است.
ناراحتی کارواخال؟
کارواخال مشکلی عضلانی داشت و به همین خاطر از زمین خارج شد. فردا ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.
عملکرد تیم؟
تیم بازی خوب و کنترل شده‌ای از خود به نمایش گذاشت. تمرکز داشتیم، هوشیار بودیم و از هر خطری پرهیز کردیم. می‌خواستیم در این بازی توپ را حفظ کنیم تا جلوی ضد حملات را بگیریم.
نظرت درباره براهیم دیاز و تونی کروس...
براهیم سخت تلاش می‌کند و عملکردش هم خوب است. من در هر موقعیتی از زمین او را به کار بگیرم، وظایفش را به درستی انجام می‌دهد. اوایل فصل فرصت زیادی برای باز کردن نداشت، اما اکنون کیفیت خود را نشان داده است. از این بابت خوشحالم.
کروس پاس‌ها را خراب نمی‌کند و همواره بهترین گزینه را به کار می‌گیرد. او دوست دارد توپ را در اختیار داشته باشد و از هیچ فشار و پِرسی واهمه ندارد. کروس در تیم ما حتی وقتی که بازی نمی‌کند هم غیر قابل جایگزین است.
وضعیت مصدومان تیم چگونه است؟
مودریچ برای بازی با رئال بتیس در دسترس خواهد بود. کپا نیز آماده است. باید ببینیم اوضاع کارواخال چگونه می‌شود. البته که لوکاس واسکز در نیمه دوم بسیار خوب بازی کرد.  
تمام برنابئو نام شما را فریاد می‌زدند...
هواداران در برنابئو علاقه زیادی به من دارند و از این بابت خیلی خوشحالم.


کتف‌ها زیر تیغ جراحی
رئال‌مادرید در فصل جاری لیست بلندی از مصدومان مهم دارد. تیبو کورتوا، دروازه‌بان شماره یک تیم و ادر میلیتائو مدافع، هر دو از ابتدای فصل به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین دور ماندند. وینیسوس جونیور، مهم‌ترین عضو خط حمله رئال هم اخیراً دچار مصدومیتی طولانی از ناحیه زانو شده است. اورلین شوامنی و ادواردو کاماوینگا هم دیگر مصدومان رئال در خط میانی هستند.
اخیراً جود بلینگام، سوپراستار اصلی باشگاه مادریدی هم دچار مصدومیتی مزمن از ناحیه شانه شده است که باعث شد نگرانی‌های زیادی در مورد توانایی او برای حضور در بازی‌های پرفشار فصل ایجاد شود. این بازیکن در 16 بازی برای تیمش 15 گل به ثمر رسانده و بهترین بازیکن رئال در فصل جاری بوده است. به همین دلیل و با وجود مصدومیت سایر بازیکنان فرصتی برای استراحت پیدا نکرده است. از طرفی، براهیم دیاز، مهاجم رئال هم با مشکلی مشابه روبه‌رو است. امروز باشگاه مادریدی در جلسه‌ای درباره وضعیت پزشکی بازیکنان، نیاز هر دو بازیکن را به جراحی قریب‌الوقوع مطرح کرد. بنابراین هر دو ستاره رئال نهایتاً در فصل جاری باید تحت عمل جراحی شانه قرار بگیرند و باشگاه منتظر این است که ببیند چه زمانی سایر مصدومان تیم برمی‌گردند تا بتوانند جای خالی این دو بازیکن را درون زمین پر کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی