خبر

نامه وزیر ورزش به رئیس کمیته ملی المپیک؛
به IOC و فدراسیون جهانی اعتراض شود
وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک، از او خواست اعتراض ایران به تداوم سیاست دوگانه نهادهای بین‌المللی ورزشی را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کند. در پی صادر نشدن روادید تکواندوکاران ایرانی جهت حضور در مسابقات گرندپری تکواندو در انگلیس، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، از او خواست اعتراض ایران به تداوم سیاست‌های دوگانه برخی کشورها و نهادهای ورزشی بین‌المللی را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کند. در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک آمده است: «مستحضرید که متأسفانه برای مسابقات گرندپری جهانی تکواندو در شهر منچستر انگلیس، این کشور از صدور روادید برای ورزشکاران و مربیان تیم ایران خودداری کرد که لطمه سنگینی به این تیم در روند کسب سهمیه وارد کرده است. این حرکت، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار اخیر با جامعه ورزش مصداق بارز سیاست‌های دوگانه است که درعالم ورزش به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست و ادامه آن موجب تضییع حقوق ورزشکاران و مربیان شایسته خواهد بود، لذا ضرورت دارد کمیته ملی المپیک از طریق مبادی مرتبط، اعتراض خود را به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو اعلام داشته و به صورت شفاف از ایشان بخواهد به نحو مقتضی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق ورزشکاران ایرانی اقدام کنند.»


مذاکرات مثبت فونتس با مسئولان فدراسیون بوکس
رینالدو فونتس مربی کوبایی بعد از حضور در تهران دیروز با مسئولان فدراسیون بوکس مذاکره کرد. در این جلسه که با حضور سیدروح‌الله‌ حسینی رئیس، سیدابراهیم موسوی نایب رئیس، علی دانشمندفرد دبیر فدراسیون و حسین رحمتی مدیر تیم‌های ملی بوکس برگزار شد، در خصوص مباحث مختلف از جمله برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان برای شروع اردوها و تورنمنت‌های خارجی صحبت شد تا تیم کشورمان با بهترین شرایط آماده حضور در مسابقات مهم پیش‌رو شود. با تصمیم مسئولان فدراسیون قرار است اردوهای تیم ملی فعلاً زیرنظر فونتس برگزار شود تا فونتانا گزینه سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، به ایران بیاید. با آمدن فونتانا و دستیار کوبایی‌اش، فونتس هدایت تیم‌های رده پایه را برعهده خواهد گرفت.


طلا باران پاراتکواندوکاران
تیم ملی پاراتکواندو با 4 طلا و 4 سهمیه پارالمپیک پاریس به کار خود در گرندپری منچستر پایان داد. مریم عبدالله‌پور در وزن منفی 48 کیلوگرم، مهدی پوررهنما در وزن منفی 70 کیلوگرم، علیرضا بخت در وزن منفی 80 کیلوگرم و حامد حق‌شناس در وزن مثبت 80 کیلوگرم در این مسابقات موفق به کسب طلا و گرفتن سهمیه پارالمپیک پاریس شدند اما سعید صادقیان‌پور در وزن منفی 63 کیلوگرم با شکست در اولین گام، بدون مدال از دور مسابقات کنار رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی