خبر

کوراش ایران  ١١ مدال جهانى گرفت
تیم ملی کوراش ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان، ۱۱ مدال به دست آورد. در روز دوم و پایانی این رویداد که به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد، ۶ نماینده دیگر کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها یک مدال نقره و ۴ برنز بود. با احتساب نتایج روز گذشته (۴ نقره و ۲ برنز)، کاروان کوراش کشورمان که با ۱۴ ورزشکار شرکت کرده بود، موفق شد با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ شامل ۵ نقره و ۶ برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه دهد. در رده‌بندی نهایی تیمی ازبک‌ها با 7 مدال طلا، یک نقره و یک برنز اول شدند. تیم‌های ترکمنستان و قزاقستان هم در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. ایران رده‌‌ای بهتر از ششم کسب نکرد.
 

یک گام تا برنز تاریخی تنیس  روی میز
تیم دو نفره بنیامین ایران و هند در مقابل تیم دو نفره لهستان به برتری رسید و به جمع ۸ تیم برتر دنیا راه پیدا کرد. در مرحله 8/1 پایانی، تیم دو نفره بنیامین فرجی - پراد هیوادهی از هند به مصاف تیم دو‌نفره ساکوویچ و زیرونکس از لهستان رفتند و در یک دیدار یکطرفه ۳ بر صفر به برتری رسیدند. فرجی و یار هندی در مرحله‌ بعد به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی خواهند رفت و در صورت پیروزی مدال برنز خود را قطعی می‌کنند. هدایت نوجوان ملی‌پوش کشورمان برعهده مهران احدی است.


لیگ هندبال تعطیل شد
هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان برای برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی کشورمان تعطیل می‌شود. کمیته مسابقات این فدراسیون اعلام کرد با توجه به برنامه‌ریزی سازمان تیم‌های ملی مسابقات هفته هفتم در روز دوشنبه سیزدهم آذرماه تعطیل و تاریخ جدید برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد. در ضمن بازی معوقه دو تیم فرازبام خائیز دهدشت و آلومینیوم اراک از هفته ششم لیگ برتر روز ۱۸ آذر ماه و از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد. فراز بام خائیز دهدشت و آلومینیوم اراک هم‌اکنون با ۵ بازی و بدون امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. تیم ملی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند.


رقابت انتخاباتی فدراسیون رزمی جذاب شد
رقابت انتخاباتی برای رسیدن به پست ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی جذاب شد. زمان ثبت‌نام کاندیداهای این فدراسیون از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۱۳ آذرماه ادامه دارد. بر این اساس، یوسف بهتری رئیس فعلی فدراسیون اولین نفری بود که نام‌نویسی کرد و دیروز هم تورج عنصری از اهالی ورزش‌های رزمی ثبت‌نام خود را انجام داد. افشین هادی چگینی هم در ادامه به این کاندیداها اضافه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی