صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

منچستریونایتد نباید به گالاتاسرای ببازد

رویای گلزنی در استانبول

منچستریونایتد در رمزپارک استانبول نباید به گالاتاسرای ببازد تا شانسی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته باشد. شیاطین سرخ با سه امتیاز در قعر جدول گروه A قرار دارند هر چند دو تیم بالای سرشان تنها یک امتیاز بیشتر دارند.
گالاتاسرای در بازی قبلی 80 دقیقه برابر بایرن‌مونیخ در آلیانتس آره نا مقاومت کرده و به کسب یک امتیاز باارزش در آلمان نزدیک بود که هری کین قفل دروازه میهمان را دو بار به فاصله شش دقیقه شکست و گل وقت‌های تلف شده سدریک باکامبو پایان هیجان‌انگیزی بر این بازی رقم زد.
بایرن‌مونیخ که از صدرنشینی و صعود مطمئن شده منتظر می‌ماند تا ببیند از بین این سه تیم؛ کپنهاگن، گالاتاسرای و منچستریونایتد، کدام صعود می‌کند. هیچ چیز در بازی‌های امشب مشخص نمی‌شود اما اگر شکست تیم اوکان بوروک مقابل منچستریونایتد با پیروزی شوکه‌کننده کپنهاگن در برابر بایرن مونیخ همراه شود، بازی 21 آذر دو تیم در دانمارک تعیین‌کننده خواهد
بود.
سه روز بعد از باخت در باواریا، گالا نخستین شکست فصل لیگ ترکیه را برابر هاتای اسپور متحمل شد اما شنبه این هفته جبران کردند و آلانیا اسپور را با 4 گل در هم کوبیدند که ویلفرید زاها، بازیکن سابق یونایتد از جمله گلزنان بود. او نتوانست استعدادش را در یونایتد شکوفا کند اما یکی دیگر از استعدادهای فعلی باشگاه، آلخاندرو گارناچو مثل وین رونی، کریستیانو رونالدو، گرت بیل و دیگران در فولکلور لیگ برتر نامش را ثبت کرده است.
او مثل قیچی‌برگردان به یادماندنی رونی به منچسترسیتی در سال 2011، در دیدار این هفته با اورتون حتی بهتر گل زد قبل از اینکه مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال هم دروازه میزبان لیورپولی را باز کنند. یونایتد بعد از پیروزی 3 بر صفر جام اتحادیه مقابل کریستال پالاس با بیش از دو گل اختلاف برنده نشده بود. شاید این پیروزی نقطه عطفی برای تیم اریک تن هاخ باشد اما چهارمین باخت در پنج بازی لیگ قهرمانان یونایتد را از صعود ناامید می‌کند و اگر شکست با پیروزی کپنهاگن همراه شود، به لیگ اروپا هم نمی‌روند. اما اگر امشب به پیروزی برسند می‌توانند امیدوار باشند در بازی آخر مرحله گروهی از تیم بی‌انگیزه بایرن‌مونیخ امتیاز بگیرند.
یونایتد برای جبران باخت 3 بر 2 اولدترافورد به گالاتاسرای انگیزه زیادی دارد ضمن اینکه در سه بازی در خانه این تیم ترک موفق به گلزنی نشده است، چیزی که در برابر هیچ حریف اروپایی سابقه ندارد.

ZOOM

اخبار تیمی
پیروزی این هفته گالا ایده‌آل هم نبود چون این تیم، مدافع سابق تاتنهام، داوینسون سانچس را به علت آسیب‌دیدگی همسترینگ از دست داد و این کلمبیایی به بازی یونایتد نمی‌رسد. قبل از آن هم عبدالکریم برداکچی در تمرین دچار آسیب‌دیدگی شده بود اما گفته می‌شود او به بازی امشب می‌رسد. اگر برداکچی که در کنار سانچس مقابل بایرن قرار گرفته بود، آماده نشود، ویکتور نلسون در دفاع به کار گرفته می‌شود. دریس مرتنز هم که مقابل آلانیا درخشید، شاید دوباره کریم آکتورک اوغلو را به دقایق بازی به عنوان یار جانشین محدود کند.
منچستریونایتد اما یکی از تیم‌های لیگ برتری است که با بحران مصدومیت درگیر شده و لیساندرو مارتینس، کاسمیرو، آماد دیالو، میسون ماونت، جانی اوانز، کریستین اریکسن و تایرل مالاسیا تیم را در سفر به استانبول و بازی در رمزپارک همراهی نمی‌کنند. آنتونی نگرانی تازه‌ای است بعد از آنکه مقابل اورتون نتوانست بازی کند ضمن اینکه راسموس هویلان هم حاضر نبود هر چند گفته می‌شود برای بازی امشب مهیا است. او هنوز در لیگ برتر گل نزده اما پنج گل اروپایی دارد و در کنار آلوارو موراتای اتلتیکومادرید در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. بازگشت او اهمیت زیادی دارد چون مارکوس رشفورد مقابل کپنهاگن اخراج شد و محروم است.

جستجو
آرشیو تاریخی