صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بزرگترین بازی دوران مربیگری والتر ماتزاری مقابل رئال

برای صدرنشینی یک امتیاز کافی است

رئال مادرید و ناپولی، دو تیم بالای جدول گروه C لیگ قهرمانان امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با هم روبه‌رو می‌شوند؛ کارلو آنچلوتی با تیم سابقش دیدار می‌کند در حالی که از صعود به مرحله حذفی مطمئن شده و تنها برای صدرنشینی گروه تلاش می‌کند.
رئال مادرید هر چهار بازی قبلی خود را برده و با یک تساوی در این بازی از صعود به‌عنوان صدرنشین و احتمالاً قرعه‌ای بهتر در مرحله یک‌هشتم نهایی اطمینان می‌یابد. این خیلی محتمل است چون سفیدها از اردیبهشت در خانه نباخته‌اند و هشت تا از 9 بازی خانگی آخرشان در لیگ قهرمانان را برده‌اند که تساوی با منچسترسیتی در نیمه نهایی فصل قبل تنها استثنا است.
رکورد اخیر رئال مقابل رقبای ایتالیایی هم خوب بوده و این تیم 9 بازی آخرش برابر تیم‌هایی از سری A را برده از جمله پیروزی 3 بر 2 بر ناپولی در ورزشگاه مارادونا در دور دوم رقابت‌های این فصل.
دفاع رئال هم با وجود مصدومیت شدید امثال تیبو کورتوآ و ادر میلیتائو عالی بوده و این تیم در برد 5 بر یک مقابل والنسیا قبل از تعطیلات بازی‌های ملی بعد از حدود ده و نیم ساعت گل خورد. یکی از بازی‌های این دوره برد 3 بر صفر مقابل براگا در دور چهارم لیگ قهرمانان بود که صعود رئال را قطعی کرد اما آندری لونین دروازه‌بان رئال مجبور به دفع یک پنالتی زودهنگام شد.
تیم آنچلوتی این هفته هم با سه گل کادیس را شکست داد و به صدر رفت که به‌دلیل تساوی خیرونا مقابل اتلتیک بیلبائو در این جایگاه ماند.
ناپولی هم در یک‌هشتم نهایی به رئال ملحق می‌شود اگر برنده شود یا مثل براگا مقابل اونیون برلین نتیجه بگیرد. وضعیت اسفبار تیم آلمانی گروه به معنای آن است که ناپلی‌ها در سال جدید هم در اروپا حاضر خواهند بود چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ اروپا اما پیروزی در براگا به معنای آن است که شانس دوم صعود بعد از رئال مادرید هستند. آنها در بازی آخرشان در ورزشگاه مارادونا میزبان پرتغالی‌ها هستند.
این پنجمین صعود از مرحله گروهی رقابت‌های اروپایی خواهد بود و آنها امیدوارند برای دومین بار پیاپی از لیگ قهرمانان بالا بروند، آنها فصل قبل تا یک‌چهارم نهایی بالا رفتند و رکورد زدند.
این فصل اما با فصل قبل تفاوت زیادی دارد و با جدایی لوچانو اسپالتی افت کرده‌اند، البته رودی گارسیا در تعطیلات بازی‌های ملی اخراج شد. مربی فرانسوی بعد از باخت خانگی به امپولی چند روز بعد از توقف مقابل برلین که 12 بازی پیاپی باخته بود، اخراج شد. والتر ماتزاری به نیمکت ناپولی برگشته و خودش را برای اولین رویارویی دوران مربیگری‌اش با رئال مادرید آماده می‌کند.
او کارش را با یک پیروزی دلچسب در زمین آتالانتا شروع کرده تا روند خوب خارج از خانه تیم ادامه داشته باشد؛ ناپولی در 9 سفر خود در این فصل 7 پیروزی داشته و در 9 بازی به طور متوسط بیش از دو گل زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی