صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

رحیمی: فعلاً خبری از ویزا نیست

ساعی به‌خاطر تیم به منچستر نرفته است

در حالی که قرار بود تیم ملی تکواندو امروز برای حضور در آخرین مرحله گرندپری عازم منچستر شود، هنوز خبری از روادید ملی‌پوشان نیست. این مسابقات آخرین فرصت سهمیه از طریق رنکینگ است که به نظر می‌رسد با این فرمان انگلیسی‌ها و عدم صدور روادید تکواندوکاران ایرانی تا این لحظه، ملی‌پوشان عملاً آخرین شانس خود برای المپیکی شدن را از رنکینگ از دست می‌دهند. مهدی حاج موسایی در وزن منفی 58 کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن منفی 80 کیلوگرم به شرط کسب مدال در این مسابقات شانس المپیکی شدن داشتند، شانسی که هر لحظه کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود. به گفته اصغر رحیمی دبیر و مدیر تیم‌های ملی تکواندو تا این لحظه خبری از ویزای تیم ملی نیست، حتی در حالی که قرار بوده هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو بامداد دیروز همراه تیم ملی پاراتکواندو راهی منچستر شود، به‌خاطر عدم صدور روادید ملی‌پوشان، او هم در تهران مانده است.

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار
 چه خبر از ویزای ملی‌پوشان تا این لحظه؟
 فعلاً خبری از ویزا نیست، اگر روادید حتی امروز هم صادر شود می‌توانیم تیم را همین امروز اعزام کنیم ولی شرایط خیلی سخت می‌شود چون بچه‌ها باید زودتر به منچستر برسند و تمرینات خود را شروع کرده و وزنشان را کنترل کنند.
عملاً تحت فشار هستیم و نمی‌دانیم چه می‌شود.
 ساعی در این شرایط به همراه تیم ملی پاراتکواندو به منچستر رفت؟
ساعی به رغم اینکه ویزایش آمده بود و می‌توانست همراه تیم پاراتکواندو به منچستر برود، به‌خاطر عدم صدور روادید تیم‌های ملی همراه پاراتکواندوکاران نرفت.
حضور ساعی در منچستر لازم است، او باید در جلسه WTF شرکت کند، همچنین جوایز ملی‌پوشان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی قرار است به او تحویل داده شود اما فعلاً به‌خاطر شرایط پیش آمده در تهران ماند. هیچ چیز معلوم نیست و منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
 این اولین بار نیست که انگلیسی‌ها به تیم ملی تکواندو ویزا نمی‌دهند.
 همینطور است. این رفتار انگلیسی‌ها جدید نیست، آنها قبلاً هم از این شیطنت‌ها انجام داده‌اند. یک بار سال 2019 برای مسابقات قهرمانی جهان به بعضی از ملی‌پوشان ما ویزا ندادند و تیم با یک مربی و به صورت ناقص راهی مسابقات شد تا جایی که ملی‌پوش اصلی‌مان که شانس مدال بود هم از مسابقات جا ماند. یک بار هم پارسال روادید کل تیم ملی را برای حضور در همین مسابقات گرندپری صادر نکردند.
به خاطر سابقه بد انگلیس قبل از تمامی تیم‌ها از فدراسیون جهانی درخواست دعوتنامه کرده بودیم، پروسه صدور ویزا را از مدت‌ها قبل انجام داده بودیم که بهانه‌ای دست انگلیسی‌ها ندهیم اما متأسفانه تا این لحظه هیچ خبری از ویزا نیست.
 عدم صدور ویزا ممکن است به بهانه از دست رفتن سهمیه حاج موسایی و برخورداری از رنکینگ تمام شود.
ملی‌پوشــــان ما مدت‌هــــــــا زحمت کشیـــــــده و برای 40، 20 و حتی 10 امتیاز در مسابقات مختلف شرکت کردند که امتیاز جمع کنند حالا که نوبت به این مسابقات 100 امتیازی رسیده که آخرین فرصت کسب سهمیه از طریق رنکینگ است، ملی‌پوشان عملاً آخرین شانس‌شان را از دست می‌دهند.
مهدی حاج موسایی و مهران برخورداری اگر در ایــــــــــن مسابقات مدال می‌گرفتند شانس زیادی برای گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ داشتند اما فعلاً همه چیز روی هوا
است.
 در چنین شرایطی دست فدراسیون به جایی بند نیست؟
اعتراض که می‌کنیم اما عملاً این اعتراضات دردی دوا نمی‌کند.
20 روز دیگر مســــــــابقات گرنداسلم را در پیش داریم که در آن میدان هم برای کسب سهمیه شانس داریم، همچنین بعد از آن هم اسفندماه مسابقات کسب سهمیه المپیـــــــــک قاره‌ای برگزار می‌شود که در آن مسابقات هم شانس
داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی