صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سوژه ها

اتاق اساطیری وینیسیوس

وینیسیوس جونیور وینگر برزیلی رئال مادرید که در حال سپری کردن دوران ریکاوری از مصدومیت است، تصویری از سالن بدنسازی خود منتشر کرد.
 وینیسیوس همیشه از لبران جیمز و کریستیانو رونالدو به عنوان الگوهای خود یاد کرده است. او تصویر این دو اسطوره ورزش جهان را روی دیوار سالن بدنسازی خود قرار داده است.
گفته می‌شود مدت زمان دوری وینیسیوس از میادین حدود 6 هفته خواهد بود.

رکورد النصر قبل از بازی با الهلال

النصر عربستان دوشنبه شب در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا میزبان پرسپولیس بود. شاگردان کاسترو با وجود 10 نفره شدن از دقیقه 17 موفق شدند دروازه‌اش را بسته نگه دارند و به تساوی بدون گل مقابل سرخپوشان ایران رضایت بدهند.
علی لاجامی بازیکنی که به دلیل خطای خطرناک روی میلاد سرلک تیمش را 10 نفره کرد می‌توانست رکورد النصر را خراب کند اما طلایی‌های ریاض با بسته نگه داشتن دروازه‌شان به رکورد 20 بازی مغلوب نشدن و 100 روز بدون شکست رسیدند. آخرین شکست النصر مقابل التعاون بود که آن بازی با نتیجه 2-0 به سود التعاون تمام شد.
النصر در حساس‌ترین و سخت‌ترین بازی فصلش روز جمعه از ساعت 21:30 میهمان الهلال است و اگر در این دیدار موفق به کسب امتیاز نشود، کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ عربستان بسیار دشوار خواهد شد چرا که الهلال هم اکنون با 4 امتیاز برتری نسبت به النصر صدرنشین است.

پیشنهاد ویژه به ستاره یونایتد؛ به لیورپول بیا

آلخاندرو گارناچو، بازیکن آرژانتینی منچستریونایتد، در بازی اورتون- منچستریونایتد از هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، یک گل برگردان فوق‌العاده به ثمر رساند.
پس از این گل، افراد زیادی به او تبریک گفتند و این گل را یکی از بهترین گل‌های تاریخ لیگ برتر دانستند. در بین این افراد فردی خاص وجود دارد، کسی که چهره‌اش بر روی دست گارناچو تتو شده است.
روی دست راست گارناچو، تصویری از مایکل اسکافیلد، لینکلن باروز و تی‌بگ، از کاراکترهای سریال معروف فرار از زندان تتو شده است.
دومینیک پورسل، بازیگر نقش لینکلن باروز، در پستی اینستاگرامی به این تتو اشاره کرد و گل گارناچو را تبریک گفت.
او نوشت: «خب اگر چهره من، یا واضح‌تر بگویم، چهره لینکلن باروز (فرار از زندان)، بر روی کسی تتو شده باشد، من متواضع هستم، قابلی ندارد گارناچو. می‌توانم به جرأت بگویم که وقتی گارناچو یکی از بهترین گل‌های تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند، من به سختی آنجا حاضر بودم و آن را دیدم. به تو و هواداران یونایتد تبریک می‌گویم، چه لحظه زیبایی. هیچ شانسی برای انتقالت به لیورپول وجود ندارد؟»

پیام محبت‌آمیز بیرو برای رونالدو

در نیمه دوم دیدار تیم‌های النصر و پرسپولیس، علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو برخورد شدیدی باهم داشتند که منجر به مصدومیت و تعویض فوق‌ستاره پرتغالی شد. پس از این بازی بیرانوند با انتشار یک استوری خطاب به رونالدو نوشت: «امیدوارم مشکلی برای تو پیش نیامده باشد.»  حالا نیز از عربستان خبر می‌رسد که رونالدو نتوانسته است در جلسه تمرینی امروز النصر شرکت کند. در واقع او برای تسریع در روند کارهای درمانی، زیر نظر کادرپزشکی باشگاه بوده تا هر طور شده بتواند خود را به بازی حساس برابر الهلال برساند. روزنامه الریاضیة نوشته است که به توصیه پزشک باشگاه النصر، رونالدو به جای حضور در تمرین ریکاوری، مشغول استراحت شده تا با تلاش کادر پزشکی این باشگاه، او بتواند سریعاً سلامت خود را به دست بیاورد و برابر الهلال به میدان برود.

بازتاب اقدام جوانمردانه رونالدو در دنیا

در دقیقه 3 تقابل پرسپولیس و النصر عربستان، داور به اشتباه به سود النصر اعلام پنالتی کرد و با واکنش جالب کریستیانو رونالدو روبه‌رو شد. رونالدو پس از اعلام پنالتی، با حرکت انگشتان خود تصمیم ما نینگ، داور چینی این دیدار در خصوص اعلام پنالتی به سود النصر را اشتباه دانست. پس از بررسی VAR نیز مشخص شد سروش رفیعی پیش از آنکه پای رونالدو را بزند، پای خود را جمع کرده بود و با او برخوردی نداشت. این اقدام جالب CR7 بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است؛ به طوری که صفحات مشهوری چون  ESPN و Bleacher Report حرکت جوانمردانه ستاره پرتغالی را مورد توجه و ستایش قرار داده‌اند.

دیدن مریخی روی زمین

در حاشیه مسابقه گرند پریکس فرمول یک ابوظبی، قابی ماندگار از کوین دی بروین، ستاره باشگاه منچسترسیتی و رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال برزیل به ثبت رسید. دی بروین عکسی در کنار نازاریوی افسانه‌ای در اینستاگرام و توئیتر شخصی خود منتشر کرد. مسابقه گرند پریکس فرمول یک ابوظبی از روز سوم آذرماه آغاز شد و تا روز پنجم همین ماه ادامه داشت. کوین دی بروین که در ماه آگوست به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ مجبور به جراحی شد، همچنان دوران نقاهت خود را سپری می‌کند و انتظار می‌رود با آغاز سال میلادی جدید به میادین بازگردد.

کار گروهی بی‌نظیر

جدال پرسپولیس و النصر در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برنده نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این تساوی باعث شد تا النصر با ۱۳ امتیاز و به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا شود.
 کریستیانو رونالدو بعد از بازی، پستی را در اینستاگرام منتشر کرد و در آن خوشحالی خود را از صعود النصر به‌عنوان صدرنشین به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد. رونالدو همچنین از ۲۰ بازی بدون شکست النصر ابراز خوشحالی کرد.
النصر در ۲۰ بازی اخیر خود ۱۸ پیروزی و تنها ۲ تساوی را کسب کرده است و این نشان می‌دهد که تیم در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد.

جستجو
آرشیو تاریخی