صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و نه - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شاهرخ بیانی: به خطیر گفتیم استقلال دو سه بازیکن جدید می‌خواهد

گل به خودی؟ زیبایی فوتبال همین است

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار

استقلال در اصفهان متوقف شد تا این شهر گربه سیاه استقلال محسوب شود. پنج امتیاز استقلال در شهر اصفهان از بین رفت و این نشان‌دهنده آن است که نمایندگان اصفهانی لیگ هم مربیان خوبی دارند و هم تیم‌های قدرتمندی را به لیگ معرفی کردند. استقلال در حالی دو امتیاز خود را مقابل ذوب از دست داد که سرمربی استقلال هم در انتهای بازی با فیلمبردار اصفهانی درگیر شد تا این روزها این دو نفر سوژه یک رسانه‌ها باشند. باشگاه استقلال این روزها تمام تلاش خود را می‌کند تا با مستندات تصویری نشان دهد که فیلمبردار اصفهانی سعی داشت تا آرامش نکونام را برهم زند، اما در این میان هیچ کس نمی‌داند جلال مرادی به عنوان ناظر بازی چه گزارشی را برای کمیته انضباطی ارسال کرده است و در نهایت در این پرونده نکونام محکوم می‌شود یا تبرئه؟ اما اگر محکوم شود شاید محرومیت تعلیقی او یک بار دیگر به جریان بیفتد و این مسأله اصلاً خوشایند نکو و باشگاه استقلال نیست. در خصوص مسائلی که مطرح شد با شاهرخ بیانی کاپیتان سابق استقلال هم‌کلام شدیم.
  استقلال در اصفهان مقابل ذوب متوقف شد نظرتان در خصوص این بازی چیست؟
 بازی خوبی را از استقلال شاهد بودیم همان‌طور که حریف اصفهانی این تیم هم خیلی خوب کار کرد. با توجه به اینکه استقلال میهمان بود گرفتن یک امتیاز هم چندان بد نبود. شاید اگر بازیکنان استقلال کمی با تجربه‌تر عمل می‌کردند گل به خودی هم زده نمی‌شد و استقلال در اصفهان سه امتیاز شیرین دریافت می‌کرد.
 چقدر مهدی‌پور را در شکست استقلال مقصر می‌دانید؟ چون اگر گل به خودی نمی‌زد استقلالی‌ها با دست پر برمی‌گشتند.
گل به خودی؟ به هر حال این هم از زیبایی‌های فوتبال است. این مسائل پیش می‌آید و نباید شخص خاصی را مقصر دانست.
 خیلی‌ها معتقد هستند که استقلال در بازی‌های بزرگ به مشکل می‌خورد و به همین دلیل هم هست که پنج امتیاز در اصفهان مقابل حریفان اصفهانی از دست داده است!
اتفاقاً استقلال مقابل تیم‌های بزرگ خوب کار می‌کند. می‌توان به این موضوع از این منظر نگاه کرد که دو تیم اصفهانی چون ساختار خوبی دارند و از مربیان خوبی برخوردار هستند اینطور حریفان را اذیت می‌کنند، ضمن اینکه این تیم‌ها دغدغه مالی ندارند و همین نکته در آرامش آنها تأثیر مستقیم دارد.
 در اصفهان یک اتفاق حاشیه‌ای افتاد که این بازی را تحت تأثیر خود قرار داد. انتهای بازی نکونام با فیلمبردار اصفهانی درگیر شد و این مسأله هم استقلالی‌ها را نگران کرده است.
در این مسأله من مقصر فیلمبردار را می‌دانم. مربی وقتی در شرایط سخت قرار دارد قطعاً فیلمبردار نباید این قدر نزدیک با او حرکت کند. دوربین‌های مدرن طوری ساخته شده‌اند که لنز آنها از راه دور هم می‌تواند تصویر واضح بگیرد. بعید است که فیلمبردار در چنین حالتی مشکل و نیاز داشته باشد خودش را به سوژه نزدیک کند. نکونام حق داشت عصبی شود. پیش از این هم آقای کربکندی که خودشان اصفهانی هستند از چنین شرایطی کلافه و عصبی شده بودند.
 اگر داور به رختکن نرفته بود حتماً در این صحنه نکونام را اخراج می‌کرد.
صد درصد، شما در نظر بگیرید اگر نکونام اخراج می‌شد چقدر برای استقلال بد می‌شد. به نظرم فیلمبردار نباید چنین کاری انجام می‌داد.
 استقلال بازی با فولاد را در پیش دارد؛ تیمی که نکونام فصل پیش هدایتش را برعهده داشت.
نکونام با فولاد جام آورده و قطعاً اهوازی‌ها از او خاطره خوبی دارند و مشکلی از این بابت پیش نمی‌آید.
 اما نکونام فولاد را خوب ترک نکرد!
این دلیلی نمی‌شود که اهوازی‌ها خاطرات خوب خود با نکونام را فراموش کنند.
 استقلال با سه دفاع در چند بازی اخیر خود بازی کرده است و همین نکته باعث شده روزبه دفاع بازی کند و گاهاً مشکلاتی در این زمینه پیش می‌آید.
نکونام چاره‌ای ندارد جز اینکه تیمش را با سه دفاع به زمین مسابقه بفرستد. شما نگاه کنید مرادمند مصدوم شده و نمی‌تواند بازی کند و استقلال همینطوری بازیکن کم دارد. درست است که روزبه پستش هافبک است اما به عنوان دفاع هم به استقلال خوب کمک کرده است. ما در صحبتی که با آقای خطیر داشتیم به ایشان گفتیم که دو سه بازیکن نیاز دارد. البته این سقف بودجه هم مشکل‌ساز است. اما با وجود تمام مشکلات اما بازیکنان جوان استقلال خوب کار کردند و استقلال تاکنون نتایج خوبی گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی